سیویک تایپ، آر؛ مجذوب کننده ژاپنی در بازار خودروهای اسپرت

به گزارش دفتر آنلاین من، هوندا سیویک تایپ-آر نو طراحی شیک تر چه در داخل و چه در بیرون خودرو را ارائه می کند.

سیویک تایپ، آر؛ مجذوب کننده ژاپنی در بازار خودروهای اسپرت

شرکت هوندا به تازگی از نسل ششم خودرو سیویک تایپ-آر (Civic Type-R) رونمایی کرده است که می تواند رقابت در بازار خودرو های اسپرت ژاپنی را داغ تر از گذشته نماید. این خودرو ابتدا در ژاپن و سپس در دیگر بازار های جهانی عرضه می شود.

در مقایسه با طراحی نسل پنجم هوندا سیویک تایپ-آر که دارای زاوایای تیز و لبه دار بود و البته همچنان با ظاهر متفاوتش می تواند سر ها را به سمت خود بچرخاند، نسل تازه سیویک تایپ-آر طراحی ساده تر و شیک تری دارد. همانند گذشته، نسخه تازه تایپ-آر بر اساس نسخه چهار درب سدان سیویک شکل گرفته است.

هوندا سیویک تایپ-آر 2023 در قسمت جلو طراحی کشیده تر متشکل از چراغ های جلو و جلو پنجره باریک را ارائه می کند که ترکیبی هماهنگ را ارائه می کند. جلوپنجره دارای الگوی لانه زنبوری همراه با لوگو قرمز رنگ هوندا و نشان تایپ آر است که نشان دهنده قلب تپنده قدرتمندتر زیر درپوش پیشرانه است.

چراغ های تمام ال ئی دی جلو به سمت بیرون کشیده شده و باریک تر از گذشته به نظر می رسند. چراغ های باریک ال ئی دی رانندگی در روز نیز روی لبه بالایی چراغ های جلو قرار گرفته اند.

در نمای جانبی، سیویک تایپ-آر با خطوط برجسته مجذوب کننده تر از نسخه سدان عادی است و طرح چهار درب با خط سقف شیب دار کوپه مانند متفاوت به نظر می رسد. سیویک تایپ-آر دارای رینگ های آلیاژی 19 اینچی اسپرت تر با پوشش مرکزی قرمز است که کالیپر های ترمز قرمز رنگ در پس آن ها قرار دارند.

در طراحی عقب، سیویک تایپ-آر تازه با درب صندوق و شیشه عقب با شیب تند، اسپویلر سیاه بزرگ، و چراغ های عقب کمی اصلاح شده متفاوت از نسخه سدان به نظر می رسد. لوگو قرمز رنگ هوندا در بالای درب صندق عقب قرار گرفته در شرایطی که دیفیوزر سیاه رنگ در سپر عقب خروجی اگزور سه گانه را در مرکز خود جای داده است.

در مقایسه با نسل پیشین، سیویک تایپ-آر 2023 چیدمان داخلی شسته و رفته تری را ارائه می کند که هدفمند و با شلوغ کاری کمتر است. طراحی داخلی اسپرت با تم سیاه برای داشبورد با جایگاه ها، کفپوش ها و دوخت های قرمز رنگ تضاد خوبی ایجاد می کند.

سامانه اطلاعات سرگرمی با نمایشگر لمسی در کنار نمایشگر ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده مانند سرعت، دور موتور و نشانگر موقعیت دنده جلب توجه می کنند. به غیر از قسمت راننده، دیگر قسمت های داشبورد نیز دارای چیدمان تمیزتر با یک بخش توری افقی است و نشان سیویک تایپ-آر مقابل جایگاه مسافر جلو خودنمایی می کند.

پدال های آلومینیومی، رنگ نقره ای برای قسمت پایینی کنسول مرکزی، ترمز دستی الکترونیکی و سامانه صوتی ممتاز بوز از دیگر موارد جالب توجهی هستند که در فضای داخلی خودرو هوندا سیویک تایپ-آر 2023 می توان به آن ها اشاره کرد.

هوندا سیویک تایپ-آر تازه به پیشرانه 2 لیتری وی تی ئی سی (VTEC) توربوشارژردار بنزینی مجهز است. هوندا در حال حاضر اطلاعاتی درباره مقدار قدرت و گشتاور این پیشرانه ارائه نکرده است، اما می توان انتظار اعداد و ارقام بالاتر از نسل پیشین را داشت. قدرت و گشتاور پیشرانه نسل قبل هوندا سیویک تایپ-آر به ترتیب برابر با 306 اسب بخار و 295 پوند فوت بود.

هوندا تایید کرده است که سیویک تایپ-آر تازه به صورت استاندارد از یک جعبه دنده غیراتوماتیک شش سرعته برخوردار خواهد بود.

منبع: فرادید

به "سیویک تایپ، آر؛ مجذوب کننده ژاپنی در بازار خودروهای اسپرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیویک تایپ، آر؛ مجذوب کننده ژاپنی در بازار خودروهای اسپرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید