معرفی برترین مراکز خرید دنیا

به گزارش دفتر آنلاین من، برترین مراکز خرید دنیا

زمانی که ما سفر می کنیم، دلمان می خواهد که از برترین جاذبه های شهر، رستوران ها، کافه ها و خیابان ها تماشا کنیم، اما هیچ کس نمی تواند طعم لذت بخش خرید را نادیده بگیرد. خریدن کردن یکی از تفریحاتی است که هرگز قدیمی نمی گردد و حتی مقاصدی در دنیا وجود دارند که گردشگران فقط برای خرید به آنجا سفر می نمایند. به همین منظور، ما در این متن از مجله خبرنگاران می خواهیم شما را با برترین مراکز خرید دنیا آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

معرفی برترین مراکز خرید دنیا

دبی مال | Dubai Mall

دبی، امارات

شاید بتوان گفت که دبی مال، معرفترین مرکز خرید جهان است. مساحت دبی مال برابر با 50 زمین فوتبال است و در آن 1200 فروشگاه پیدا خواهید کرد. اما تنها مقدار بزرگ آن مطرح نیست: دبی مال، جایگاه برج خلیفه سمبلیک دبی، بلندترین ساختمان کل جهان است. ابن مرکز خرید بعلاوه بزرگترین فروشگاه شکلات جهان، یک پیست یخی و 120 رستوران را در خود جای داده است. اگر فکر می کنید که هیچ فروشگاهی بیشتر از این دیگر هیجان انگیز نخواهد شد، بهتر است تا سال 2020 صبر کنید. در این سال قرار است در این شهر، فروشگاه بسیار بزرگ دیگری به نام Mall of the World ساخته گردد؛ این مرکز خرید بیش از 740 هزار متر مربع مساحت خواهد داشت.

سیام پاراگون | Siam Paragon

بانکوک، تایلند

CentralWorld، شاید بزرگترین مرکز خرید تایلند باشد اما فروشگاهی که در لیست برترین مراکز خرید جهان قرار بگیرد، نیست. سیام پاراگون بیشتر حس بوتیکی داشته و یکی از اولین باغ های عمودی جهان در آن قرار گرفته است. معماری آن در حقیقت یک طرح باز مفهومی است که به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد تا پنج سطح دیگر را در حالی که آن ها در مغازه ها هستند، ببینند.

در میان بسیاری از برجسته ترین ویژگی های این مرکز خرید، می توان به سالن اپرا، بولینگ، گالری هنری، فروشگاه بزرگ مواد غذایی و آکواریوم اشاره نمود. اگر بعد از قدم زدن این مرکز خرید وسیع، هنوز هم انرژی داشته باشید، می توانید در یک سالن ورزشی تازه 3700 متر مربعی، کالری بیشتری بسوزانید!

برجایا تایمز اسکوئر | Berjaya Times Square

کوالالامپور، مالزی

برجایا تایمز اسکوئر در کوالالامپور از روی میدان تایمز در شهر نیویورک طراحی شده است. در حالی که این شباهت را به طور چشمگیری نمی بینید (هرچند ایستگاه های متروی جعلی NYC بسیار سرگرم نماینده هستند)، برای هیچ کس این موضوع مهم نیست. این مرکز خرید 13 طبقه ای دارای یک تالار مرکزی است که در آن اگر از پایین به بالا نگاه کنید، سرگیجه خواهید گرفت!

برجایا تایمز اسکوئر بعلاوه دارای یکی از بزرگترین پارک های سرگرمیی در آسیا (که شامل دو سطح با یک ترن هوایی و یک خانه تسخیر شده)، یک پله بزرگ موسیقی، هتلی لوکس و بیش از 1000 مغازه است.

وست ادمونتون مال | West Edmonton Mall

آلبرتا، کانادا

وست ادمونتون مال، یکی از برترین مراکز خرید جهان و بعلاوه بزرگترین فروشگاه در کانادا می باشد. بازدید نمایندگان وست ادمونتون مال ممکن است هرگز خود ادمونتون را نبینند زیرا این مرکز خرید در حقیقت یک شهر کامل با باغ وحش، تئاتر، کلیسا، دریاچه ای با شیرهای واقعی دریایی است. این مجموعه بعلاوه شامل منطقه ها شبیه سازی شده ای مانند محله چینی ها می گردد؛ به طور کلی می توان گفت که شما نیازی نیست برای هیچ کاری به بیرون از وست ادمونتون مال بروید.

توکیو میدتاون | Tokyo Midtown

توکیو، ژاپن

این مرکز تجاری تقریبا هر برند تجاری معروف را در خود جای داده، اما این علت آن نیست که در لیست ما قرار گرفته است. مجموعه توکیو میدتاون، به خودی خود مکانی است که بعضی از برترین جاذبه های شهر (موزه ها، نمایشگاه های و …) در آن قرار گرفته اند. به این ترتیب نمی توان گفت که این مرکز خرید، تنها جایی است که شما خرید خواهید کرد، بلکه صدها سرگرمی در دل آن نهفته است. حس می کنید حالتان خوب نیست؟؟؟ پس چند طبقه پایین رفته و در مرکز درمانی John Hopkins ویزیت شوید.

جی پی او | GPO

ملبورن، استرالیا

تاریخ در داخل این مرکز خرید، غوطه ور است زیرا اینجا یک اداره پست عمومی قدیمی بوده که در سال 1859 ساخته شد. از آنجایی که خود شهر ملبورن تازه در سال 1835 تاسیس شد، این ساختمان یکی از قدیمی ترین بناهای این شهر محسوب می گردد. سازه های اصلی این بنا مانند ستون هایی با شیوه کورینتی و یک گذرگاه طاقدار به سبک کلاسیک به خوبی نگهداری شده و به زیبایی این بنا تا حد زیادی افزوده اند. البته در اینجا نمی توانید خریدهای مقرون به صرفه قیمتی داشته باشید، چراکه جی پی او تنها بوتیک هایی از لوکس ترین برندهای استرالیا و جهان را دارد.

مرکز خرید امارات | Mall of Emirates

دبی، امارات

باز هم باید به یکی از معروفترین مقاصد جهان، دبی برویم. مرکز خرید امارات، مجموعه بزرگ دیگری است که همه چیز از پیست اسکی داخلی گرفته تا تله سی یژ را در آن خواهید دید. بزرگترین پارک برفی جهان در این مجموعه قرار گرفته که در آن سرگرمیات گوناگون زیادی برای بازدیدنمایندگان فراهم گشته است. بعد از کویرهای دبی، اینجا اولین جایی است که باید بیایید و خنک شوید! این مجموعه علاوه بر تمام امکانات سرگرمیی و خرید، دارای بخشی برای برگزاری رویدادها و جشن های مختلف است. یادتان باشد که تماشا این مرکز خرید و دبی مال، دست کم دو روز از سفرتان را پر خواهد نمود.

اوخوتنی ریاد | Okhotny Ryad

مسکو، روسیه

شاید مرکز خرید Kita-Gorud GUM معروفترین فروشگاه مسکو باشد، آن هم به خاطر اینکه بناهای نفس گیر آن به سال 1893 برمی گردند، اما قطعا اوخوتنی ریاد است که در میان لیست برترین مراکز خرید جهان قرار می گیرد. شاید گردشگران زیادی حتی از وجود آن با خبر نباشند زیرا کل این فروشگاه، زیرِ زمین قرار گرفته و به یک ایستگاه مترو متصل می گردد. از آنجایی که این مجموعه زیر سطح شره واقع شده، سقف آن از شیشه های رنگی روی گنبدهای بی نظیری ساخته شده که نور طبیعی را به داخل منعکس نمایند. با طراحی و معماری منحصر به فرد روسی، اینجا یکی از مراکز خریدی است که در این شهر باید از آن بازدید کنید (عکس این مرکز خرید را می توانید در ابتدای صفحه معین کنید).

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین مراکز خرید دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین مراکز خرید دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید