7 راه حل برای طراحی غرفه نمایشگاهی

به گزارش دفتر آنلاین من، طراحی غرفه نمایشگاهی، نه تنها باعث می گردد شغل شما از بقیه مشاغل متمایز شد؛ بلکه باعث ایجاد یک احساس قوی و منحصر به فرد در مخاطبان می گردد. طراحی غرفه شما باید به گونه ای باشد که از سمت مشتریان فوراً قابل تشخیص باشد و یک تصور بصری مجذوب کننده و دیدنی ایجاد کند. اولین منظره همواره برداشت های اولیه را ایجاد نموده و باعث شده غرفه شما به شلوغ ترین غرفه نمایشگاه تبدیل گردد. در نتیجه هرچه بر مجذوب کنندهیت بصری کار کنید و خدمات جالبی را ارائه دهید؛ مشتریان بالقوه ای خواهید داشت. در این مطلب ما قصد داریم راهکارهایی را برای طراحی غرفه نمایشگاهی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید برترین دیدگاه از برند خود را برای مشتریان به نمایش بگذارید.

7 راه حل برای طراحی غرفه نمایشگاهی

تنطیم اهداف برای طراحی غرفه نمایشگاهی

در قدم نخست و قبل از آغاز طراحی غرفه نمایشگاهی، اهداف خود را تعیین کنید. به جایگاه که در نمایشگاه می خواهید برسید و پیامی که می خواهید به مردم بدهید فکر کنید. شما می توانید یک غرفه عظیم و با ظاهری خاص طراحی کنید. اما اگر نتوانید ارزش های شرکت خود را به درستی منتقل کنید یا توانایی های ارائه محصول یا خدمات را نداشته باشید؛ در واقع وقت خود را تلف نموده اید.

از فضا برترین استفاده را ببرید

برای طراحی غرفه نمایشگاهی اغلب فضاهای محدودی را در دسترس شرکت ها قرار می دهند. اما شما می توانید با همان فضا برترین ساخت غرفه نمایشگاه را انجام دهید و کارهای هیجان انگیزی انجام دهید. اصولا سقف غرفه ها کوتاه است و باید برترین بهره را ببرید.

مختصر و مفید باشید

اگر می خواهید در نمایش برند خود ار متنی بهره ببرید، بهتر است از کوتاه ترین جملات یا واژه ها بهره ببرید. هرچه این جملات کوتاه و مجذوب نماینده باشد گیراتر بوده و مشتریان بیشتری را به خود جذب می نماید. از شعاری بهره ببرید که مردم با آن شما را به یاد آروند و نام برند ما در فکر آنان حک گردد. در نمایشگاه به دلیل ازدحام و وجود برندها مختلف بهتر است، در طراحی غرفه نمایشگاهی از فونت های واضح و عظیم بهره ببرید تا از فاصله دور هم تعیین باشد.

نورپردازی کلید موفقیت

جنبه ای که اغلب از آن غافل می شوند، نورپردازی است. نورپردازی در طراحی غرفه نمایشگاهی نقش عمده ای داشته و مجذوب نمایندهیت زیادی به محیط غرفه می بخشد. که نقش بسیار مهمی در طراحی غرفه های نمایشگاهی دارد. نورپردازی رنگی هم راهی هوشمندانه برای ایجاد یک احساس منحصر به فرد به غرفه نمایشگاه شما است. به خصوص اگر از رنگ های خاص برندینگ خود بهره ببرید.

عکس را دست کم نگیرید

بعضی افراد به گرافیک، اینفوگرافی یا عکس های مجموعه بسیار اهمیت می دهند. گاهی با یک تصویر ویژه می توان هزاران کلمه را به مخاطبان منتقل کرد. در نتیجه استفاده از عکس در طراحی غرفه نمایشگاهی می توان تاثیرات بسزایی در برقراری ارتباط داشته باشد.

ارزش افزوده داشته باشید

برای مثال فرض کنید برند شما در زمینه خدمات رسانی ظروف پلاستیکی فعالیت می نماید، یا مواد خوراکی تازهی را وارد بازار نموده اید؛ حتی می توان ساخت یک ماسک پوستی برای بانوان باشد. می توانید در طراحی غرفه نمایشگاهی مکانی را برای ارائه خدمات یا امتحان کردن مشتریان قرار دهید. برای مثال جایگاه آرایشی بگذارید و بانوان را دعوت کنید به صورت رایگان ماسک شما را امتحان نمایند. هر چه برای بازار هدف ارزش افزوده ایجاد کنید، سریع تر شناخته شده و جذب می کنید.

استفاده از تکنولوژی

برای طراحی غرفه نمایشگاهی با توجه به اینکه اکنون مردم به لوازم و وسایل تازه علاقه دارند؛ فناوری و تکنولوژی تازه جوابگو خواهد بود. آنها دوست دارند برترین های تکنولوژی روز جهان را امتحان نمایند و بعد به سراغ خرید آن بروند. برای مثال اگر در طراحی غرفه نمایشگاهی خود می خواهید از فروش تلویزیون صحبت کند، می توانید عینک های واقعیت مجازی را آورده و از این طریق مردم را به غرفه خود جذب کنید. اگر در زمینه خرید و فروش غذا فعالیت می کنید، می توانید با قرار دادن صفحه نمایش لمسی طریقه تهیه غذا را در دسترس مشتریان قرار دهید. به نوعی در گیمیفیکیشن راه اندازی کنید و مخاطب را نگه دارید.

اصول طراحی غرفه نمایشگاهی

این روزها مردم علاوه بر اینکه با چشمان خود تصمیم می گیرند، بیشتر علاقه دارند شرکت نماینده باشند. سعی کنید در طراحی غرفه نمایشگاهی خود از بازی، رنگ، طرح های مجذوب نماینده، رایحه و تحریک حواس انسان بهره ببرید. با این روش فرایند طراحی غرفه نمایشگاهی به برترین نحو اجرا شده و در فکر مخاطب نقش میبندید.

منبع: اتاق

به "7 راه حل برای طراحی غرفه نمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه حل برای طراحی غرفه نمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید