راهنمای های خرید عطر و ادکلن که نمی دانید!

به گزارش دفتر آنلاین من، خرید عطر زنانه یا مردانه به خصوص اگر تجربه زیادی در این کار نداشته باشید، می تواند کار بسیار دشواری باشد! اگر در پی یافتن یک عطر یا ادکلن مناسب هستید، ممکن است در آغاز این مسیر با اصطلاحات فراوانی در خصوص نت ها، ماندگاری، غلظت، طبع و موارد دیگر روبرو شوید که می تواند برای شما گیج کننده باشد. امروز در این مطلب با عنوان راهنمای های خرید عطر و ادکلن که نمی دانید! قصد داریم شما را با هر آن چیزی که برای خرید یک عطر خوب و متناسب با سلیقه و شخصیت تان ضروری است بدانید، آشنا کنیم؛ پس از مطالعه این مطلب شما می توانید با اطمینان بهتری در پی عطر یا ادکلن مورد نظر خود بگردید. پس مطالعه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید!

راهنمای های خرید عطر و ادکلن که نمی دانید!

چگونه یک عطر خوب بخریم؟

خرید عطر و ادکلن می تواند یکی از لذت بخش ترین و هیجان انگیزترین تجربه های خرید باشد، اما اگر شما با راهنمای های این عمل آشنا نباشید، ممکن است در انتخاب عطری که برترین پوشش را برای شما فراهم می نماید، دچار مشکل شوید. در ادامه مهم ترین مواردی را که در هنگام خرید عطر باید به آن توجه کنید، با شما در میان گذاشته ایم:

1) توجه به همه نت های عطر

یکی از مهم ترین راهنمای ها در خرید عطر، آشنایی با نت های عطر است. هر عطر شامل چندین نت است که با هم ترکیب شده اند. نت ها شامل نت اولیه، نت میانی و نت خاتمهی هستند. نت اولیه برای زمانی است که شما عطر را اسپری می کنید و بلافاصله به مشام تان می رسد. نت میانی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی سر رسیده و جایگزین نت اولیه می شود. در خاتمه نیز پس از گذشت مدت زمان نسبتا طولانی تری نوبت به نت خاتمهی می رسد.

ممکن است شما از نت های اولیه عطری خوشتان بیاید و بلافاصله بخواهید آن را خریداری کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که تا زمانی که تمامی نت های عطر را تست نکرده اید و از رایحه آن اطمینان حاصل نکرده اید، به سراغ خرید آن عطر نروید! یکی از راه های مناسب برای تست عطر قبل از خرید، خرید عطرهای سمپل و دستریز است که در حجم کوچکتر وجود دارند.

2) توجه به فصل

تغییر فصل ها و شرایط آب و هوایی، اثرات بسیار زیادی بر عطر و ادکلن شما دارد. در فصل های گرم و خشک، عطرهای ملایم، سبک و خنک بهتر است. در فصل های سرد، عطرهای سنگین و گرم مناسب تر هستند. بنابراین، انتخاب عطری که با فصل مناسبی که در آن قرار دارید هماهنگ باشد، می تواند به شما یاری کند تا عطری را انتخاب کنید که از تاثیرات آب و هوایی بیشتری برخوردار باشد. بارها دیده شده است که افراد با وجود صرف هزینه زیاد برای خرید عطر، اما به علت عدم توجه به فصل از عطر خود راضی نبوده اند.

3) به هیچ عنوان عطر تقلبی نخرید

با توجه به شرایط ارز در کشور و بالا رفتن قیمت عطر و ادکلن ها، بسیاری از افراد توان خرید عطرهای اورجینال از برندهای مشهور را ندارند و نمی توانند چندین میلیون تومان برای خرید عطر مردانه یا زنانه هزینه نمایند. در این موارد بعضی افراد به سراغ خرید عطرهای تقلبی که با عنوانی همانند های کپی (High Copy)، طرح اصلی، تستر و … در بازار موجود است، می روند.

این عطرهای تقلبی از نظر ظاهری مشابه عطر اصلی هستند و حتی ممکن است شما در نگاه اول نتوانید آن را از نسخه اصلی تشخصی دهید، اما کیفیت بسیار پایینی دارند و اصلا مناسب استفاده نیستند و حتی ممکن است باعث ایجاد خطراتی همانند بیماری های پوستی و آلرژی در شما شوند.

پیشنهاد ما به افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی را صرف خرید عطرهای اورجینال از برندهای مشهور نمایند، این است که به سراغ عطرهای اورجینال از برندهای کمتر شناخته شده بروند. به عنوان مثال عطر کرید اونتوس یکی از گران ترین و البته با کیفیت ترین عطرهای مردانه دنیا است که در حال حاضر حدود 20 میلیون تومان قیمت دارد! کمتر کسی است که بتوانید این مبلغ را برای خرید عطر هزینه کند، بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از عطر کلاب د نویت اینتنس که رایحه مشابه کرید اونتوس دارد و از به وسیله برند آرماف طراحی شده است. قیمت عطر Club de Nuit تقریبا یک پانزدهم عطر کرید اونتوس است و در ایران بسیار پرطرفدار شده است.

4) دقت به ماندگاری و پخش بو

یکی از موارد مهمی که بیشتر افراد در انتخاب عطر به آن توجه دارند، ماندگاری و پخش بوی عطر است. جالب است بدانید که طبق نظر بعضی از کارشناسان عطر و ادکلن، پخش بو و ماندگاری عطرها با هم رابطه عکس دارند که این موضوع به غلظت اسانس به کار رفته در عطر بر می شود. یعنی عطرهای با غلظت بالاتر ماندگاری بیشتری دارند اما پخش بویشان کمتر است.

عطرها از نظر غلظت به پنج دسته تقسیم می شوند که از غلظت زیاد به کم عبارتند از: پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت، ادوکلن و ادوفرش. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید علاوه بر ماندگاری، پخش بوی خوبی نیز داشته باشید به سراغ عطرهای با غلظت ادوپرفیوم و یا ادوتویلت بروید.

5) توجه به قیمت

همانطور که می دانید، قیمت عطرها بسیار فرق دارد. قیمت بالا به معنای کیفیت بالا نیست و بعلاوه قیمت پایین به معنای کیفیت پایین نیست. برای خرید عطر، بهتر است به اعتبار برند و تجربه مصرف نمایندگان پیشین توجه کنید تا برترین عطر را با قیمتی مناسب پیدا کنید. علاوه بر این متاسفانه بعضی از فروشگاه ها و پیج های اینستاگرامی عطرهای تقلبی و طرح اصلی را به عنوان اورجینال به فروش می رسانند؛ به همین علت اگر عطر اصلی را با قیمت بسیار پایین تری دیدید، حتما به اصالت آن شک نمایید.

6) خرید از یک فروشگاه مطمئن و معتبر

فروشگاه های بسیاری در زمینه فروش عطر و ادکلن به صورت فیزیکی و آنلاین وجود دارند که شما می توانید برای خرید به سراغ یکی از آن ها بروید. توجه داشته باشید که آن فروشگاه به شما ضمانت اصالت دهد و در صورتی که عطر شما اصل نبود بتوانید آن را پس دهید.

کلام خاتمهی

امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار گرفته باشد و راهنمای های خرید عطر و ادکلن را به خوبی آموخته باشید. شما می توانید تمامی عطرهای موجود در بازار را همراه با گارانتی مادام العمر اصالت از فروشگاه درین عطر خریداری نمایید. درین عطر اولین مرجع تخصصی فروش عطر و ادکلن اورجینال در ایران است که تمامی مصحولات خود را همراه با گارانتی مادام العمر اصالت به دست مشتریان می رساند. اگر تجربه ای در این زمینه دارید، با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. منتظر کامنت های شما هستیم!

منبع: درین عطر | www.dorinatr.com

منبع: فوت و فن

به "راهنمای های خرید عطر و ادکلن که نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای های خرید عطر و ادکلن که نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید