آرشیو نوارهای قدیمی VHS خود را حفظ کنید، شاید ارزشی روزافزون پیدا کنند

به گزارش دفتر آنلاین من، قیمت نوارهای ویدئویی وی اچ اس (VHS) طی چند ماه گذشته در حراج های آمریکا به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

آرشیو نوارهای قدیمی VHS خود را حفظ کنید، شاید ارزشی روزافزون پیدا کنند

این نوارهای قدیمی که تا چند ماه پیش در انبارها و کارتن ها خاک می خوردند اکنون برای صاحبان شان تبدیل به اشیایی باارزش شده اند. به عنوان مثال نوار ویدئویی فیلم علمی تخیلی بازگشت به آینده که در سال 1985 اکران شد ماه گذشته در حراج 75 هزار دلار به فروش رفت.

این در حالی است که نوار وی اچ اس فیلم های گونیز و آرواره ها به ترتیب 50 هزار و 32500 دلار به فروش رسیدند.

البته در ایران در زمان رواج فرمت VHS، همه ما از محتوای کپی شده استفاده می کردیم. ارزش VHS ها هم بیشتر به دست آوردن محتوای اصلی به عنوان یادگار برای مجموعه دارها است. بنابراین این نوارها بعید است ارزش خاصی در ایران داشته باشند. با این حال حتی در ایران هم در برخی فروشگاه های آنلاین وی اچ اس های آکبند و استفاده نشده با بهایی قابل ملاحظه به فروش می رسند.

درست است که آن فیلم ها و شوهایی که زمانی روی وی اچ اس داشتیم الان با کیفیت بسیار بهتر از سایت های دانلود قابل تهیه هستند و حتی در یوتیوب می توان آنها را به رایگان دید، اما هنوز هم خیلی ها محتواهایی منحصر به فرد روی وی اچ اس دارند. از فیلم های خصوصی گرفتنه تا حتی محتواهای تلویزیونی که حتی در آرشیو شبکه های تلویزیونی و صدا و سیما هم پیدا نمی شود.

از افزایش ارزش معنوی این نوارها در طول گذر زمان و جستجوی فرصت های نو برای سرمایه گذاری به عنوان دو عامل اصلی در افزایش قیمت نوارهای ویدئویی وی اچ اس یاد می شود.

مجموعه داران از اواخر دهه 1970 میلادی همزمان با عرضه نوارهای وی اچ اس به بازار به جمع آوری آنها علاقه نشان دادند. نوار فیلم های پرطرفداری که در اوایل دهه 1980 اکران شدند اکنون در حراج ها متقاضی های زیادی دارند. تا به امروز چند نسخه از نوار ویدئویی فیلم جنگ ستارگان ساخته جورج لوکاس بیش از 10 هزار دلار به فروش رفته است.

علاقه به خرید نوارهای قدیمی وی اچ اس در حالی افزایش یافته است که 16 سال از عرضه یک فیلم نو در این قالب می گذرد.

نوارهای وی اچ اس اولین قالبی بودند که امکان تماشای فیلم های سینمایی در خانه به جای روی پرده سینما را فراهم می کردند.

منبع خبر: یورو نیوز

منبع: یک پزشک

به "آرشیو نوارهای قدیمی VHS خود را حفظ کنید، شاید ارزشی روزافزون پیدا کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرشیو نوارهای قدیمی VHS خود را حفظ کنید، شاید ارزشی روزافزون پیدا کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید