در این منطقه از تهران می توانید تاریخ سینما را مرور کنید

به گزارش دفتر آنلاین من، اینجا غربی ترین منطقه مرکز است. جایی که اغلب آن را به نام تهرانسر می شناسند. جایی که بسیاری از صنایع بزرگ در آن مستقرند و به همین علت منطقه 21 را بیشتر به مکانی صنعتی تبدیل نموده اند.

در این منطقه از تهران می توانید تاریخ سینما را مرور کنید

گرچه پیش تر، به غیر از وردآورد و چیتگر که روستا بودند و ساکنان قدیمی داشته اند، بخش محدودی از شمال محله تهرانسر دارای سکونت بوده است. این محدوده از دهه 60 توسعه صنعتی خود را شروع کرد و به مکانی برای کارخانه های خودروسازی بدل شد، اما امکانات گردشگری خاصی هم دارد؛ به خصوص دو موزه مشهور آن که در نوع خود بی نظیرند؛ یکی موزه خودرو که به نوعی تاریخ خودروسازی و خودروهای تاریخی ایران را در آن به نمایش گذاشته اند و دیگری شهرک سینمایی غزالی که بازسازی بخش هایی از طهران قدیم است.

این منطقه البته خانه های اسباب بازی و بوستان های کوچک و بزرگ فراوانی هم برای سرگرمی و گردش خانواده ها دارد. به خصوص شهربازی نرگس که محل خوبی برای سرگرمی در این منطقه است.

در میان راه های بزرگ

این منطقه شبکه بزرگراهی کاملی برای دسترسی دارد. بزرگراه لشگری (مخصوص کرج) و بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج) منطقه 21 را به دو قسمت مجزا تقسیم می نماید. کمربندی آزادگان هم به صورت شمالی ـ جنوبی منطقه را قطع می نماید. این بزرگراه ها امکان ارتباط بین استان های شمالی، غربی، جنوبی و شرقی را هم برقرار نموده و مقدار تردد در آن بسیار بالا است.

ماشین های عهد بوق

شهرک سینمایی غزالی: اینجا را خیلی ها به شهرک سینمایی علی حاتمی می شناسند. جایی که از طریق این فیلمساز فقید ایرانی در سال 1358 برای فیلمبرداری صحنه های تهران قدیم سریال هزاردستان ساخت. امروز شهرک سینمایی غزالی، محوطه بزرگی است که در آن دکورهای خیابان ها و ساختمان های مربوط به فیلم ها و سریال های ایرانی ساخته و نگهداری می گردد.

این شهرک که صحنه های بسیاری از فیلم های معروف ایرانی در آن فیلمبرداری شده، در بزرگراه شهید لشگری کیلومتر 15 خیابان 55 ام روبه روی شرکت سایپا واقع شده است. علی حاتمی سال ها پیش از طریق عکس های موجود از طهران قدیم، با همکاری یکی از برترین دکوراتورهای ایتالیایی، ماکتی از شهرک درست کرد و ساخت آن را به ولی خاکدان ـ طراح صحنه ـ سپرد.

اگر سری به شهرک سینمایی غزالی بزنید، می توانید میدان توپخانه، ساختمان عدلیه، خیابان لاله زار، سینما تابان، گراند هتل، عکاسخانه و چند مغازه دیگر را در آن ببینید. صحنه های شهری و خیابان های سریال ها و فیلم هایی مثل هزاردستان، شیخ مفید، هشت بهشت، کاراگاه علوی، کفش های میرزانوروز و... در این شهرک فیلمبرداری شده است.

موزه تماشاگه خودرو: در این موزه حدود 40 خودرو به نمایش درآمده که حدود یک سوم کل خودروهای موجود در خزانه این موزه را شامل می گردد. وارد این موزه که می شوید دو کالسکه زیبا مربوط به حدود 150 سال پیش و قدیمی ترین خودروی موجود در ایران یعنی یک موریس آکسفورد قرمزرنگ مربوط به سال های ابتدایی قرن بیستم را می بینید. خودروهای رولزرویس با چراغ های بزرگ خود در کنار بنز 500 k که یکی از ارزشمندترین خودروهای موزه است که گذشته های دور و پرفراز و نشیب خودروسازی دنیا را یادآور می شوند. خودروی احمدشاه قاجار که یک رولزرویس سیلورگوست دهه 20 است و نیز رولزرویس فانتوم 4 با شیشه های ضدگلوله هم بسیار جلب نظر می نمایند. در طبقه سوم این موزه خودروهای اسپرت به نمایش گذاشته شده است.

انواع لامبورگینی، فراری و پورشه که علاقه مندان به خودرو را میخکوب می نماید. موزه خودروهای تاریخی ایران در جاده مخصوص کرج، بین کیلومتر 10 و 11، جنب فروشگاه سپه، نبش بن بست 15 واقع شده است و به جز آدینه ها و ایام سوگواری، از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر برای بازدید عموم باز است.

مینو و بهنوش

اگر به خرید عمده از فروشگاه های بزرگ علاقه مندید می توانید مشتری دو فروشگاه بزرگ بهنوش و مینو در منطقه 21 باشید. فروشگاه عرضه محصولات بهنوش در کیلومتر 9 جاده مخصوص کرج، روبه روی پارس خودرو، خیابان شهید محمود پوری واقع شده است و فروشگاه مینو هم در کیلومتر 10 جاده مخصوص کرج، جنب کارخانه محصولات غذایی مینو واقع شده است

منبع: همشهری آنلاین

به "در این منطقه از تهران می توانید تاریخ سینما را مرور کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این منطقه از تهران می توانید تاریخ سینما را مرور کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید