5 ایراد آیفون 15 که اپل باید آنها را رفع کند

به گزارش دفتر آنلاین من، شرکت اپل باید چند ایراد آیفون 15 را هر چه سریع تر برای رفع کردن آنها در آینده نزدیک قدم بردارد. در این مطلب کوشش می کنیم اگر قصد خرید آیفون را دارید، با این دسته از ایرادات در جدیدترین محصولات اپل بیشتر آشنا شوید.

5 ایراد آیفون 15 که اپل باید آنها را رفع کند

شرکت اپل در حال حاضر دارای پرچمدارهایی تحت عنوان آیفون 15 و سری آیفون 15 پرو است که جزو برترین محصولات این شرکت فعلا تلقی می گردد. آیفون 15 از طراحی و قابلیت های تازهی بهره می برد و برای نمونه می توان به ارتقای سخت افزار دوربین گوشی اشاره نمود که در عرصه رقابت پیروز شده جزو برترین ها باشد. با این اوصاف، آیفون 15 بدون ایراد نبوده و می توان به چند ایراد آیفون 15 در این مطلب اشاره نمود که احتمالا خیلی از کاربرها از دست این موارد شاکی هستند.

1. مرگ پنل های صفحه نمایش 60 هرتز

اگر مایل به خرید آیفون پرو هستید، با نمایشگر با نرخ به روز رسانی تصویر متغیری روبرو خواهید شد که می تواند از 1 هرتز تا 120 هرتز را تغییر دهد. از سوی دیگر، اگر مدل غیر پرو را انتخاب کنید، گوشی با صفحه نمایش 60 هرتز ساده قدیمی گیر خواهید آورد.

سایر فراورینمایندگان گوشی های هوشمند چندین سال است که نرخ به روز رسانی تصویر 90 هرتز، 120 هرتز و حتی 144 هرتز را ارائه نموده اند. در واقع، بسیاری از گوشی های اندرویدی میان رده اکنون با پنل های 120 هرتز به صورت استاندارد عرضه می شوند. برای قیمت یک مدل آیفون غیر پرو، باید انتظار فرکانس 90 هرتز یا حتی 120 هرتز را داشته باشید اما به وضوح چنین گزینه ای بین محصولات آیفون فعلا وجود ندارد.

درست است که هر مصرف نماینده ای متوجه تفاوت صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالاتر نمی گردد، اما فناوری زیربنایی اکنون به مقدار ای ارزان است که در همه مدل های آیفون گنجانده گردد. علاوه بر این مورد، چنین پارامتری یاری خواهد نمود که قابلیت نمایشگر همواره روشن (Always On Display) و عملکرد کاملِ حالت آماده به کار (Stand-by) در دست افراد بیشتری قرار گیرد.

2. شارژ سریع تر

اپل با استفاده از فناوری شارژ سریع، محدودیت سرعت 5 وات را سال ها پس از رقبای خود بالاخره کنار گذاشت. این روزها آیفون با ظرفیت 25 وات شارژ می گردد و طبق گفته این کمپانی، آیفون 15 برای شارژ تا 50 درصد به 30 دقیقه زمان احتیاج دارد. رقبای بزرگ ایالات متحده اپل مانند سامسونگ و گوگل سرعت شارژ تا حدودی مشابهی را از 25 تا 45 وات ارائه می دهند. با این حال، در بخش سرعت شارژ، شرکت های چینی مثل شیائومی همچنان در حال تاخت و تاز هستند.

با قابلیت شارژ کامل در کمتر از نیم ساعت، گزینه های 100 وات، 120 وات و حتی 150 وات در بازار خارج از کشور موجود است. این نگرانی وجود دارد که فناوری شارژ سریع، ممکن است با سرعت بیشتری به سلامت باتری گوشی شما آسیب برساند، اما اقدامات پیشگیرانه ای برای مقابله با این مشکل وجود دارد.

شرکت اپل، به نوبه خود، بهینه سازی های اضافه بر سازمانی برای سلامت باتری را در کل سری آیفون 15 معرفی نموده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این شرکت می تواند با پیروزیت تعادلی را بین سرعت و طول عمر باتری در نسخه های بعدی آیفون ایجاد کند یا خیر.

3. سرعت انتقال سریع تر در مدل های غیر از پرو

با جابه جایی بسیار تبلیغاتی اپل از کانکتور لایتنینگ اختصاصی به استاندارد جهانی USB-C، بسیاری از ما امیدوار بودیم که به همراه یک پورت تازه، سرعت انتقال بالاتری را هم داشته باشیم اما ایراد آیفون 15 در اینجاست که سرعت انتقال برای تمام دستگاه ها سریع تر نشد. مدل های آیفون 15 پرو دقیقا این قابلیت را دریافت کردند، چون می توانند فایل ها را به وسیله یک کابل سازگار با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند. متاسفانه، مدل های غیر پرو آیفون 15 به حال خود رها شده و به سرعت انتقال واقعی 0.48 گیگابیت بر ثانیه چسبیده اند.

اپل باید سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را در کل خط فراوری خود استاندارد کند. به طور حتم، بیشتر مصرف نمایندگان فایل ها را انتقال نمی دهند یا از آیفون های خود با استفاده از اتصال سیمی به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه نمی نمایند، اما این مسئله نیز درست است که فیلم های 4K و عکس های 48 مگاپیکسلی با سرعت 0.48 گیگابیت بر ثانیه به کندی غیرقابل تحملی منتقل می شوند!

4. طراحی دوربین کمتر تهاجمی

چیدمان دوربین پشتی در سری آیفون 15 چندان هیجان انگیز و خلاقانه نیست. به طور کلی این چینش دوربین ها کار خود را در انتقال نام تجاری آیفون انجام می دهند، اما به نظر من به همان مقدار که نمادین محسوب می گردد، از جنبه جذابیت چندان جالب نیست. این امر به ویژه در آیفون های پرو صادق است که دارای 3 لنز دوربین در مقابل 2 لنز در مدل های غیرپرو هستند.

طراحی فعلی اولین بار در زمانی معرفی گردید که برآمدگی های دوربین در سراسر صفحه کوچکتر بودند. با بزرگ تر شدن سخت افزار گوشی های هوشمند، متاسفانه طراحی ظاهری آیفون ها تغییر و تحول خاصی پیدا ننموده اند. از جنبه فنی، برآمدگی دوربین سری آیفون 15 به شدت قابل توجه است، اما از دیدگاه ظاهری با محصول چندان خارق العاده ای طرف حساب نیستیم. بعلاوه هنگام قرار دادن آیفون روی میز، حتی با کوبیدن قاب روی آن، لرزش ایجاد می گردد.

اپل باید در این زمینه از رقبای خود الهام بگیرد. چیدمان دوربین سری گوشی های هوشمند فعلی سامسونگ، به شدت مینیمالیست و برای چشم مخاطبین دلپذیر به نظر می رسد. تلفن های گوگل از جنبه ظاهری هنوز بهتر هستند و با طراحی های گیره ای متمایز که از تکان خوردن دستگاه ها به جلو و عقب روی میز جلوگیری می نماید، نزد مخاطب دلربایی می نمایند.

5. برابری ویژگی بین Pro و Pro Max

آیفون 15 پرو ممکن است پرو را در نام خود داشته باشد، اما متاسفانه با دوربین مشابه به برادر بزرگترش یعنی 15 پرو مکس عرضه نمی گردد. اگر در پی مدل های فشرده تر پرو باشید، زوم اپتیکال 3 برابری در مقایسه با 5x در مدل های بزرگ تر دریافت خواهید کرد.

منصفانه است که به این نکته اشاره کنیم که قرار دادن یک دوربین با زوم بزرگتر در یک تلفن از لحاظ فیزیکی کوچکتر، از جنبه سخت افزاری، به دستگاه آسیب وارد می نماید اما من معتقدم که نباید ویژگی های رده بالا را در یک آیفون پرو رده بالا، چه در فرم فاکتور 6.1 اینچی یا غیره قربانی کرد.

زوم اپتیکال 3X یک فاصله کانونی کاملا قابل استفاده باقی می ماند و بسیاری از افراد معتقدند که این بزرگنمایی در واقع برترین انتخاب به منظور عکاسی پرتره است. با تمام این تفاسیر، با انتخاب نکردن آیفون مدل 6.7 اینچی و این ایراد آیفون 15 به نظر می رسد که در حال به خطر انداختن تجربه حرفه ای خود هستم و رسما خودم را از یک مدل قوی تر و بهتر محروم می کنم.

منبع: pocket-lint

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 ایراد آیفون 15 که اپل باید آنها را رفع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ایراد آیفون 15 که اپل باید آنها را رفع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید