چرا برخی کرونا را باور نمی کنند؟

به گزارش دفتر آنلاین من، معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: متاسفانه برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که مرگ فقط برای همسایه است و خودشان از کرونا مصون می مانند.

چرا برخی کرونا را باور نمی کنند؟

به گزارش دفتر آنلاین من از فارس، امین رفیعی پور در برنامه روزنه گفت: از نظر سازمان بهداشت جهانی، تمام بیماری ها علاوه بر ابعاد جسمی در بًعدهای اجتماعی و روانی انسان تاثیر می گذارند.

وی اضافه کرد: جسم و روان و اجتماع در حوزه سلامت تفکیک نمی شوند.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به این که سلامتی در نبود بیماری تعریف نمی شود، مطرح نمود: هر انسان برای برقراری سلامتی باید از نظر روانی و اجتماعی و جسمی حال خوب داشته باشد.

وی با اشاره به ویروس کرونا، توضیح داد: در زمانی که ما برای بیماری کرونا درمان قطعی نداریم، پیشگیری تنها راه است.

امین رفیعی پور اضافه کرد: همه ما باید در حوزه های بهداشت روان و بهداشت جسم، به تمام اقدامات پیشگیرانه توجه کنیم.

وی با بیان این که مردم باید اهمیت و ضرورت پیشگیری درک کنند، ادامه داد: افرادی که هنوز کرونا را به عنوان یک بیماری باور نکرده اند، اقدامات پیشگیرانه را انجام نمی دهند.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاکید داشت: متاسفانه برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که مرگ فقط برای همسایه است و خودشان از کرونا مصون می مانند.

وی با اشاره به این که پیشگیریِ درست در آموزش صحیح ریشه دارد، گفت: رسانه های مختلف با به کارگیری متخصصین حوزه بهداشت و درمان باید آموزش های بهداشتی صحیحی را در اختیار مردم قرار دهند.

امین رفیعی پور در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه روزنه گفت: فرزندان ما باید مهارت های زندگی را یاد بگیرند.

وی با بیان این که آموزش یک موضوع زیربنایی است، اضافه کرد: سیستم آموزشی ایران در آموزش مهارت های زندگی به بچه ها ضعف دارد.

معاون آموزش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به این که ایران خرده فرهنگ های متنوع دارد، توضیح داد: هر منطقه از ایران باید با توجه به شرایط بومی مورد آموزش و فرهنگ سازی قرار بگیرد و ما نمی توانیم کلِ کشور را با یک الگوی مشخص و یکسان مورد آموزش و فرهنگ سازی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: شایسته است که قانون با افرادی که ماسک نمی زنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد جدی داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین

به "چرا برخی کرونا را باور نمی کنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برخی کرونا را باور نمی کنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید