پیش پرداخت خرید خودرو نباید مشمول تورم گردد

به گزارش دفتر آنلاین من، شورای رقابت در جدیدترین مصوبه خود درخصوص خودروهای پیش فروش شده، اعلام کرد: مبالغ پرداختی مشتریان مشمول تورم نمی گردد. بعلاوه خودروسازان درخصوص خودروهایی که قیمت آن مشخص نشده است، حق پیش فروش نخواهند داشت. در این صورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً صورت گرفته است، مشمول هیچ گونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و فقط بقیه سهم به جای مانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.

پیش پرداخت خرید خودرو نباید مشمول تورم گردد

پس از این مصوبه یکی از خودروسازان بیان کرد که تا معین تکلیف این موضوع در سال 1400 هیچ خودرویی را پیش فروش نمی کند. لطف الله سیاه کلی درباره این موضوع گفت: در وهله نخست باید به این نکته توجه کرد که برای معامله خودرو نباید زمان های متعددی در نظر گرفت؛ به این معنا که خودرو را امروز به مصرف نماینده بفروشیم، اما قیمت آن 3 سال بعد به روز محاسبه گردد. اصل این رویه اشتباه است؛ زیرا معامله امروز اجرا شده است و همین امروز نیز باید قیمت آن معین تکلیف گردد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی درباره شرایط کنونی پیش فروش خودرو که دو زمانه است، توضیح داد: اگر خودروسازان مصوبه شورای رقابت مبنی بر اینکه پیش پرداخت خودرو مشمول تورم نگردد، نپذیرند اقدامی خلاف شرع و قانون انجام داده اند؛ بنابراین باید این مصوبه را اجرایی نمایند.

وی درباره بعضی ادعاها مبنی بر اینکه مکانیزم فروش فوری خودروسازان نامناسب است، اضافه نمود: در طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو که درحال آنالیز در مجلس است، به موضوعاتی مانند ساز و کار فروش رسیدگی خواهد شد. این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: خودروسازان تخلفات زیادی دارند و در حق مردم اجحاف بسیار می نمایند؛ باید به این تخلفات رسیدگی گردد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دفتر آنلاین من مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "پیش پرداخت خرید خودرو نباید مشمول تورم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش پرداخت خرید خودرو نباید مشمول تورم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید