منابع اقتصادی قطعه سازان ایران خودرو تامین می گردد

به گزارش دفتر آنلاین من، ساماندهی صنعت خودرو به علت اینکه کیفیت، قیمت و تحویل به موقع خودرو برای مردم بسیار مهم بوده و از طرفی این صنعت به علت اشتغال زایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

منابع اقتصادی قطعه سازان ایران خودرو تامین می گردد

صنعت خودرو به قطعه سازان بدهی زیادی دارد و زیان انباشته در این صنعت محرز شده است، اما خودروسازان برای مدیریت اوضاع در چند بخش از جمله مدیریت جریان نقدینگی خودروسازان، کاهش هزینه های سربار آنها و اصلاح ساختار اقتصادی شرکت ها در حال اجرا کار هستند.

دکتر مهدی خطیبی در نشست با مدیرعامل بانک تجارت، روش های تامین اقتصادی فراوری زنجیره تامین در سال آینده و راهکارهای برطرف موانع را آنالیز کرد. وی گفت: سابقه همکاری بانک تجارت با ایران خودرو به بیش از 50 سال می رسد و در حال حاضر 30 درصد از تعاملات بانکی ایران خودرو با این بانک است.

دکتر خطیبی اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه تامین اقتصادی تا سقف 2 هزار میلیارد تومان که به زودی به امضا خواهد رسید، در گام نخست تامین 500 میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد که باتوجه به سرعت جذب زنجیره تامین، در فاصله زمانی کوتاهی به سقف 2 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی توضیح داد: سقف 2 هزار میلیارد تومان فقط 2 درصد نقدینگی است که ساپکو باید به قطعه سازان پرداخت کند و این سقف باید در آینده افزایش پیدا کند، اما در این مرحله و برای آغاز کار سقف ریالی مناسبی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اطمینان زنجیره تامین از دریافت وجوه در سر رسید مقرر، امکان تامین اقتصادی به وسیله بانک عامل برای حقوق، دستمزد و هزینه های سربار، انتقال اعتبار به زیرمجموعه برای خرید مواد اولیه و کاهش هزینه های اقتصادی را از جمله مزایای سامانه SCF بانک تجارت به عنوان سامانه تسهیل تامین اقتصادی فراوری برشمرد.

وی گفت: ایران خودرو و ساپکو، طرح ها و مشوق های لازم برای حضور بیشتر قطعه سازان و زنجیره تامین برای استفاده از این سامانه را ارائه خواهند کرد تا قطعه سازان با آرامش بیشتری به سرمایه گذاری و مشارکت در تامین احتیاج خودروسازی اقدام نمایند.

جدیدترین آگهی های خودرو

دکتر خطیبی اضافه کرد: با حمایت وزارت صمت و مساعدت های اجرا شده، در آینده نزدیک شاهد توسعه این سامانه خواهیم بود.

هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک تجارت، با اشاره به ظرفیت های سامانه SCF این بانک در تامین اقتصادی فراوری، گفت: این سامانه قادر به پاسخ گویی به احتیاج زنجیره تامین و قطعه سازان خواهد بود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه، هیچ گونه خللی در تامین منابع اقتصادی برای شرکت ساپکو و زنجیره قطعه سازی ایجاد نخواهد شد و این مجموعه ها در سر رسید مقرر، وجوه خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به افزایش فراوری ایران خودرو در سال آینده، اظهار کرد: باتوجه به رویکرد و سیاست این شرکت، بانک تجارت حمایت های لازم به ویژه در موضوع تامین اقتصادی و برطرف موانع در راستا تامین احتیاجمندی قطعه سازان و سایر فرآیندهای فراوری را انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک، شاهد افزایش اعتبار این سامانه خواهیم بود، توضیح داد: بانک تجارت خود را مکلف می داند از ایران خودرو حمایت و ظرفیت سامانه را افزایش دهد و بعلاوه با توافقات اجرا شده در مرحله بعدی، در کنار لایه های میانی زنجیره فراوری، خدمات اقتصادی مورداحتیاج را به تامین نمایندگان مواد اولیه از جمله فولاد پرداخت کند.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ دفتر آنلاین من مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "منابع اقتصادی قطعه سازان ایران خودرو تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع اقتصادی قطعه سازان ایران خودرو تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید