وقوع شش حادثه غرق شدگی از ابتدای سال جاری در استان اصفهان

به گزارش دفتر آنلاین من، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تا به امروز شش حادثه غرق شدگی در استان، فوت سه نفر را در پی داشته است.

وقوع شش حادثه غرق شدگی از ابتدای سال جاری در استان اصفهان

منصور شیشه فروش گفت: از ابتدای سال 1401 تا به امروز شش حادثه غرق شدگی در منابع آبی استان اصفهان رقم خورده است که دو نفر در رودخانه زاینده رود و یک نفر در استخر ذخیره آب کشاورزی فوت شدند.

با توجه به اینکه 350 کیلومتر از رودخانه زاینده رود در جهت استان اصفهان واقع شده است، با گرم شدن هوا در منابع آبی همچون رودخانه ها، کانال ها، مخزن سدها، استخر های ذخیره آب کشاورزی حوادثی رخ می دهد همچون سال گذشته که 22 نفر غرق شدند.

به گفته او، سه هزار و 500 استخر ذخیره آب کشاورزی، طرح های آبخیزداری، سد های مخزنی موجود همچون سد زاینده رود، گلپایگان، کوچری، باغکل در خوانسار، خمیران در تیران و کرون، قره قاچ و حنا در سمیرم و 200 کیلومتر کانال های منشعب از زاینده رود از منابع آبی خطرپذیر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سازمان آب منطقه ای به سبب پیشگیری از غرق شدن افراد اقداماتی همچون نصب 210 تابلوی هشدار در جهت رودخانه زاینده رود، استقرار 62 گروه بازرسی به جهت پایش در جهت رودخانه ها انجام داده است که علاوه بر این با همکاری صنف کشاورزان 80 کیلومتر جاده ساحلی در غرب و شرق رودخانه زاینده رود ایجاد شده است.

شیشه فروش معتقد است که عواملی همچون شکل ذوزنقه ای، شیب دار بودن و لغزندگی کانال ها، سرد بودن آب رودخانه زاینده رود که حاصل از ذوب برف است، حالت گردابی و بستر ناپایدار رودخانه از جمله مواردی است که منجر به غرق شدن افراد می گردد.

در سال گذشته سازمان آب منطقه ای اصفهان حدود 20 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه ها و چهار میلیارد تومان برای ساماندهی کانال ها قرار داد که سال جاری نیز ساماندهی رودخانه ها را ادامه می دهد.

او گفت: با توجه به اینکه در استان اصفهان سه هزار کیلومتر رودخانه فصلی و غیر فصلی وجود دارد، مطالعات حد بستر و حریم رودخانه ها صورت گرفته است که سال جاری نیز سازمان آب منطقه ای مطالعات حدبستر هزار کیلومتر دیگر را نیز در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان 230 کیلومتر از رودخانه ها با هدف تسریع حرکت آب و برطرف مسائل بستر زاینده رود، لایروبی و ساماندهی شده است که 105 کیلومتر آن مربوط به زاینده رود است که سال جاری نیز یک کیلومتر دیگر از رودخانه زاینده رود ساماندهی خواهد شد.

به گفته شیشه فروش، دستورات و تمهیدات لازم به سازمان های مربوطه همچون سازمان آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و شهرداری های اصفهان به جهت ایمن سازی منابع آبی و پیشگیری از غرق شدن افراد اعلام شده است.

دفتر آنلاین من اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وقوع شش حادثه غرق شدگی از ابتدای سال جاری در استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع شش حادثه غرق شدگی از ابتدای سال جاری در استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید