جزیره شیف ، سفر زمینی به جزیره شنی بوشهر

به گزارش دفتر آنلاین من، جزیره شنی و زیبایی در بخش شمالی بندر بوشهر وجود دارد که اهالی بومی آن را با نام جزیره شیف می شناسند. این جزیره زیبا، کنار تالاب حله قرار گرفته و فاصله کمی از دریا دارد. اگر به استان و شهرستان بوشهر سفر کردید، به فاصله کمی از بندر این شهر می توانید به جزیره شیف بروید و از زیبایی های آن تماشا کنید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با این جزیره زیبا و تماشای آشنا خواهید شد.

جزیره شیف ، سفر زمینی به جزیره شنی بوشهر

جزیره شیف کجاست؟

جزیره شنی شیف یکی از جزایر کوچک و زیبا در ساحل خلیج فارس، استان بوشهر واقع شده است. شیف، دو محله اصلی به نام های حیاره و عواسی دارد که با رود کوچکی به دو بخش تقسیم شده است. جزیره شیف 12 کیلومتر از شمال شرق شهرستان بوشهر و 6 کیلومتر از بندر بوشهر فاصله دارد. به طور میانگین حدود 4200 نفر در جزیره اقامت دارند و به وسیله صید ماهی و دریانوردی امرار معاش می نمایند. زبان مردم شیف، عربی اما با لهجه ای خاص و فرق دارد.

تاریخچه جزیره شیف

یکی از مهمترین اطلاعاتی که درباره جزایر استان هرمزگان وجود دارد و شما را برای تماشای آن ترغیب می نماید، تاریخچه پر فراز و نشیبی است که پشت سر گذاشته اند. شیف نیز از این موضوع مستثنی نیست، جالب است بدانید نام اولیه این جزیره شیخ سعد یا سیف بوده که برگرفته از نام شیخ سعدون، یکی از جنگجویان مقتدر ایرانی است.

در آن موقع، جزیره شیف به علت موقعیت استراتژیک خود در مسیر تجارت بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس، از رونق مالی بالایی برخوردار بود. پس از آن، احمدخان انگالی تا سال 1327 بر این جزیره حکومت می نموده اما مردم علیه او قیام کردند و ناچار به مهاجرت شد. محل زندگی احمدخان امروزه به شکل خرابه ای به جای مانده است.

راه های سفر به جزیره شیف | جاده دریایی!

وقتی به بوشهر سفر می کنید، شاید فکر کنید برای رسیدن به جزیره شیف نیازمند لنج و قایق هستید، اما اشتباه می کنید. برای رسیدن به این جزیره شنی کافی است با خودروی شخصی از مسیر جاده صدرا به سمت شیف حرکت کنید. اگر از تهران به این جزیره سفر می کنید، گزینه های مختلفی از سفر هوایی، ریلی و حتی سفر زمینی پیش روی شما واقع شده است. بسته به شرایط خود می توانید یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید. ابتدا خود را به بوشهر برسانید و پس از آن به سمت بندر بوشهر و جاده صدرا بروید. فاصله جزیره شیف تا بوشهر هم در حدود 12 کیلومتر است.

جزیره شیف روی نقشه گوگل

برترین زمان سفر به جریزه زیبای شیف

برترین زمان سفر به جزیره شیف، فصل پاییز و زمستان است. در این فصول، هوا خنک و مطبوع است و از گرمای طاقت فرسای تابستان نیز خبری نیست. بعلاوه، در این زمان دریا آرام تر است و سفر با قایق و کشتی به جزیره با امنیت بیشتری انجام می گردد. به علاوه، اگر تصمیم گرفتید از بوشهر به شیف بروید، می توانید در هوای دلپذیر فرصت را غنیمت بشمارید و زمانی را به بازدید از جاهای تماشای بوشهر اختصاص دهید.

جاهای تماشای جزیره ماسه ای شیف بوشهر

همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، جزیره شیف جزیره ای کوچک حدود 10 تا 14 کیلومتر مربع است که تنها حدود یک کیلومتر مربع آن مسکونی است. از همین رو می توان گفت جای تماشای خاصی در این مساحت وجود ندارد. با این وجود نگران نباشید، نزدیکی جزیره جاهایی وجود دارد که می توانید از آن تماشا کنید:

بازار ماهی: جزیره شیف به علت موقعیت مکانی خود، از منابع غنی دریایی برخوردار است. بازدید از بازار ماهی این جزیره و تماشای صیادان در حال فعالیت، می تواند تجربه ای جالب و منحصر به فرد باشد. البته این بازار، متفاوت از دیگر بازارهای ماهی فروشان در دیگر شهرهای جنوبی است. بازار ماهی جزیره شیف در واقع بخش شمالی اسکله معروف جزیره است که ماهی فروشان صید خود را در معرض فروش قرار می دهند.

تماشای طلوع و غروب آفتاب در ساحل: لنج های قدیمی و به گل نشسته در ساحل جزیره هنگام طلوع و غروب آفتاب چشم انداز زیبایی را رقم می زند که می توانید برای لحظاتی از تماشای آن لذت ببرید. ساحل ماسه ای و بکر جزیره شیف، مکانی عالی برای شنا، آفتاب گرفتن و لذت بردن از طبیعت زیبای خلیج فارس است. اما در سال های اخیر به علت تجمع زباله از زیبایی آن کاسته شده پس شاید این چشم انداز شما را غافلگیر کند.

اقامت در جزیره شیف | از هتل 5 ستاره تا اقامتگاه بومگردی

شاید برای شما مهم باشد که پس از سفر به جزیره، شبی را در محیط بکر و سنتی آن اقامت داشته باشید. متاسفانه در این جزیره اقامتگاهی وجود ندارد. نزدیکترین هتل و اقامتگاه به جزیره در شهرستان بوشهر است. البته ممکن است بعضی اهالی اقامتگاه های بومگردی در اختیار مسافران قرار دهند. برترین هتل های بوشهر که می توانید رزرو کنید را در ادامه معرفی می کنیم:

  • هتل پنج ستاره نخل کنگان
  • هتل سه ستاره پلاس
  • هتل سه ستاره جهانگردی دلوار
  • هتل آپارتمان سه ستاره پدر من
  • هتل سه ستاره ناکو
  • هتل دو ستاره دریا کنار
  • هتل آپارتمان دو ستاره یاس
  • هتل آپارتمان دو ستاره پاسارگاد
  • هتل دو ستاره پرواز
  • هتل دو ستاره فرهنگ

تجربه سفری خاطره انگیز به جزیره شیف

جزیره شیف انتخابی ایده آل برای کسانی است که در پی سفری خاطره انگیز و متفاوت هستند. سفر به جزیره ای با ساحل شنی، مردمی خونگرم و حال و هوایی کامل بومی و سنتی می تواند بسیار لذت بخش باشد. جزیره شیف، مرواریدی در میان آب های نیلگون خلیج فارس، مقصدی بکر و دست نخورده برای طبیعت گردان و عاشقان تجربیات هیجان انگیز است. این جزیره ماسه ای در 6 کیلومتری شمال بندر بوشهر واقع شده و به عنوان یکی از خاص ترین جزایر جنوب ایران شناخته می گردد.

اگر شما هم از این جزیره زیبا تماشا نموده اید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جزیره شیف بوشهر

جزیره شنی شیف کجاست؟

جزیره شیف 12 کیلومتر از شمال شرق شهرستان بوشهر و 6 کیلومتر از بندر بوشهر فاصله دارد.

راه های سفر به شیف چیست؟

مسافران می توانند برای سفر به شیف ابتدا به استان و شهرستان بوشهر سفر نمایند. پس از آن به سمت بندر معروف این شهرستان رفته و از مسیر جاده صدرا به جزیره برسند.

جاهای تماشای جزیره شیف چیست؟

بازار ماهی و ساحل شیف دو جاذبه تماشای در این جزیره زیبا و سنتی است.

برترین زمان سفر به جزیره شیف چه زمانی است؟

برترین زمان سفر به شیف پاییز و زمستان است.

منبع: فلای تودی

به "جزیره شیف ، سفر زمینی به جزیره شنی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره شیف ، سفر زمینی به جزیره شنی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید