واکسن تازه کرونا 100درصد در برابر ابتلای شدید کارآمد است

به گزارش دفتر آنلاین من، خبرگزاری خبرنگاران-محققان خارجی نوع تازه واکسن کرونا را ابداع کردند که از شدید شدن این بیماری هنگام ابتلا فرد و بستری شدن وی در بیمارستان جلوگیری می نماید.

واکسن تازه کرونا 100درصد در برابر ابتلای شدید کارآمد است

به گزارش خبرگزاری دفتر آنلاین من، این شرکت ها داده های مربوط به تحقیقات واکسن را به رگولاتور ها ارائه نموده اند. به گفته سانوفی (فرانسوی) و گلاکسو اسمیت کلاین (انگلیسی) داده های آزمایش بالینی واکسن نشان می دهد تزریق 2 دز از واکسن سانوفی-GSK از ابتلا به نوع شدید کووید 19 و بستری شدن فرد در بیمارستان به مقدار 100 درصد جلوگیری می نماید. به گفته آن ها ایمنی واکسن نیز در حد مناسب است.

در این میان یک تحقیق جداگانه نشان داد هنگامیکه از واکسن مذکور به عنوان بوستر برای افرادی استفاده می گردد که قبلاً یک دز از واکسن دیگری را دریافت نموده اند، سطح آنتی بادی خنثی کننده ویروس در بدن دریافت کننده 18 تا 30 بار افزایش می یابد.

هرچند به نظر می رسد تاثیرگذاری محصول سانوفی-گلاکسو در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید کووید 19 و بستری شدن با واکسن های مبتنی بر فناوری mRNA یکسان است، اما در جلوگیری از بروز علائم بیماری پس از ابتلای فرد به کووید 19 کارآمدی کمتری دارد. این دو شرکت ادعا نموده بودند تاثیرگذاری واکسن در جلوگیری از ظهور علائم کووید 19 در فرد 58 درصد است.

این در حالی است که هم اکنون بیش از 10 میلیارد دز واکسن کووید 19 در دنیا تزریق شده است. این امر نشان می دهد تقاضا برای واکسن تازه این بیماری مربوط به کشور های فقیرتر و بعلاوه طرح های تزریق واکسن بوستر خواهد بود.

واکسن سانوفی- گلاکسو چند مزیت بر نمونه های فعلی دارد. نخست آنکه می توان واکسن مذکور را در دمای یخچال نگهداری کرد، بنابراین حمل ونقل و ذخیره سازی آن از واکسن های mRNA فعلی راحت تر است. بعلاوه این محصول مبتنی بر فناوری پروتئین نوترکیب ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واکسن تازه کرونا 100درصد در برابر ابتلای شدید کارآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن تازه کرونا 100درصد در برابر ابتلای شدید کارآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید