کریمی: جامعه دانشگاهی با اطمینان واکسن کرونا تزریق کنند

به گزارش دفتر آنلاین من، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با اساتیدی که نگاه علمی و مستدل به واکسن کرونا دارند باید مصاحبه شود تا کادر درمان و جامعه دانشگاهی با اطمینان خاطر واکسن دریافت کنند.

کریمی: جامعه دانشگاهی با اطمینان واکسن کرونا تزریق کنند

به گزارش گروه دانشگاه دفتر آنلاین من به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ عباسعلی کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیات رییسه این دانشگاه با بیان اینکه در روزهای کرونایی حوزه های مختلف اعم از آموزشی و بهداشت و درمان دانشگاه زحمات بسیاری متقبل شدند و تجربه ارزشمندی کسب کرده اند، گفت: فضای روحی حاکم بر دانشگاه و جامعه را در اسفند 98 برای مدیریت همه گیری ویروس برنامه ریزی می کردیم؛ را با امروز که در پیک چهارم هستیم مقایسه کنید. در این دوره با وجود اینکه حجم کاری بیمارستان ها فرایند افزایشی داشته و کرونا آسیب روحی به کادر درمان زده، اما صبر و تحمل همکاران بیشتر شده و این گذشت و فداکاری سبب افزایش آرامش نسبی در بیمارستان ها و دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران آرامش نسبی حاکم در بیمارستان ها و دانشگاه را حاصل زحمات بسیار و تجربه انباشته شده همکاران بیان نمود و گفت: در این مدت بیمارستانی مانند امام خمینی 50 درصد از ظرفیت خود را ظرف مدت دو هفته جابه جا کرد و به بیماران کوویدی اختصاص داد و بیمارستان های دیگر نیز بدون اینکه ستاد با آنان دستوری برخورد کند از حداکثر ظرفیت خود برای خدمت به مردم استفاده کردند.

کریمی با بیان اینکه یادمان باشد بیمارستان های دانشگاه در شرایطی به بیماران کووید خدمت می کنند که تخت های دیگر آنان در اختیار بیماران غیرکوویدی است، اضافه کرد: همه بیمارستان های دانشگاه با حداکثر ظرفیت خود به مردم خدمت می کنند. امیدوارم همان گونه که دانشگاه در این 14 ماه گذشته با سربلندی و گشاده دستی تمامی ظرفیت خود را در اختیار مردم گذاشت؛ باقی مانده این راه نیز که نمی دانیم چه مدت است با همین فرایند پیش برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عملکرد بیمارستان امام خمینی را شاخصی در میان بیمارستان های کشور دانست و گفت: با توجه به شهرت و عملکرد خوبی که این بیمارستان در کووید 19 داشته؛ طبیعی است بار مراجعه آن نیز بیشتر شود و این بر عهده معاونت های مربوطه است که نسبت به توزیع مناسب بیماران در بیمارستان های مختلف تلاش کنند.

کریمی در خصوص اهمیت تزریق واکسن به کادر درمان گفت: مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اساتیدی که نگاه علمی و مستدل به واکسن دارند، مصاحبه کند تا کادر درمان و جامعه دانشگاهی با اطمینان خاطر واکسن دریافت کنند و با ایمنی بیشتر به بیماران خدمت کنند.

وی بابیان اینکه دانشگاه دور از جامعه نیست بلکه در میان جامعه است، اضافه کرد: در مدت همه گیری کووید 19 و در اوج شرایط سخت، دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای نجات جان مردم تلاش می کنند. درحالی که پرستار ما را قبل از رسیدن به بیمارستان از ترس کووید از ماشین پیاده می کنند، پرستار دیگری در شرایط باردار برای مراقبت از بیماران جان خود را از دست می دهد. همه این فداکاری ها نشان می دهد که قشر کلی درمان دانشگاه ها درحال کار و تلاش هستند.

کریمی در خاتمه بر حفظ و ارتقای روحیه بانشاط و پر امید در فضای آموزشی تأکید کرد و گفت: به اساتید جوان توصیه می کنم روش و منش اساتید برجسته و پیشکسوت دانشگاه را ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کریمی: جامعه دانشگاهی با اطمینان واکسن کرونا تزریق کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریمی: جامعه دانشگاهی با اطمینان واکسن کرونا تزریق کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید