غذاهای گیاهخواران که واقعا گیاهی نیستند

به گزارش دفتر آنلاین من، بعضی از غذاهایی که گیاهخواران مصرف می نمایند، کاملا هم گیاهی نیستند. شاید در فرایند فراوری آن ها موادی به این غذاها افزوده گردد که از ترکیبات حیوانی به دست آمده است. با خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از این خوراکی ها آشنا شوید.

غذاهای گیاهخواران که واقعا گیاهی نیستند

شاید باورتان نگردد اما بسیاری از مواد غذایی که گیاهخواران مصرف می نمایند، مقداری جز ترکیبی حیوانی پنهان نیز دارد که کمتر کسی متوجه آن می گردد. این عناصر شامل موادی از جمله شکر می شوند که در خوراکی هایی مثل بستنی وانیلی ترکیب می گردد و ممکن است این شکر از ترشحات بدن سگ آبی گرفته شده باشد.

پنیر پارمسان

پنیر غذایی است که گیاه خواران از همه چیز بیشتر دوست دارند. با این حال اگر با نگاه کارشناسی به این قضیه نگاه کنیم، پنیر پارمزان گیاهی نیست. در تهیه پنیر پامزان آنزیمی به نام مایه ماست یا مایه پنیر استفاده می گردد که از معده بره کوچک یا گوساله گرفته می گردد. از این آنزیم برای انعقاد شیر مایع و تبدیل آن به کشک و آب پنیر استفاده می گردد. همه پنیرهای سفت، از این آنزیم فراوری می شوند اما پنیرهای دیگر از تخمیر کیموزین درست می شوند. اما هنوز هم بسیاری از پنیرهای پارمزان از مایه پنیر به عمل می آیند.

بستنی وانیلی

بسیاری از بستنی های وانیلی که طعم دهنده های طبیعی در لیست مواد تشکیل دهنده آن ها وجود دارد، شاید طعم و عطر وانیل خود را از بدن سگ آبی گرفته باشند. سازمان غذا و دارو می گوید خوردن این ماده که جندبیدستر نامیده می گردد، ضرری برای بدن ندارد اما اگر دوست ندارید چنین چیزی بخورید، می توانید مواد غذایی گیاهی را جایگزین بستنی کنید.

موز

اگر گیاهخوار هستید یا به برخی از غذاهای دریایی حساسیت دارید، می توانید موز ارگانیک را جایگزین این مواد غذایی نموده و از خوردن غذاهایی مانند میگو جلوگیری کنید. بسیاری از موزهایی که ارگانیک نیستند با آفت کش هایی سم زدایی می شوند که از موجودات دریایی تهیه شده اند. این آفت کش ها ترکیبات باکتری کش هستند که عمر مفید میوه را افزایش می دهند. آفت کش در پوست میوه نفوذ نموده و سپس به خود میوه نیز راه می یابد.

آب پرتقال

در حالی که ادعا می گردد بسیاری از آب پرتقال ها به حفظ سلامت قلب یاری می نمایند، این آب میوه ها کاملا طبیعی نیستند. هر آب پرتقالی که گفته گردد برای سلامت قلب مفید است، امگا3 به ترکیب آن اضافه شده است. این امگا3 از ماهی هایی مانند تیلاپیا، ساردین و ماهی کولی گرفته می گردد. در برخی موارد ویتامین دی که به آب پرتقال افزوده می گردد، از لانولین گرفته می گردد که یک ماده مومی شکل است و از پشم گوسفند به دست می آید. اگر می خواهید مطمئن شوید که آب پرتقالی که می نوشید فقط از پرتقال خالص به دست آمده و کاملا طبیعی است حتما آن را در خانه درست کنید.

قند سفید

شاید قند سفید که به آن قند تصفیه شده نیز می گویند، برای گیاه خواران مناسب نباشد. اگرچه قند سفید از نیشکر یا چغندر قند به دست می آید اما برای تصفیه آن از زغال استخوان استفاده می گردد. معمولا از نیشکر برای جدا کردن آب میوه از پالپ آن استفاده شده و سپس آب میوه حرارت داده می گردد. سپس این آب میوه به وسیله زغال استخوان سفید و تصفیه می گردد که به قند تصفیه شده چنین سفیدی می بخشد.

خوراک مکزیکی (لوبیای آب پز، کوبیده و سرخ شده)

بسیاری از گیاهخواران لوبیا را به عنوان پروتئین جایگزین گوشت می نمایند اما هنگام سفارش دادن این غذای مکزیکی مراقب باشید. آن ها این غذا را با چربی خوک درست می نمایند. حتی ممکن است کنسرو این غذا نیز به همین روش تهیه شده باشد. پس اگر می خواهید این غذا را بخورید، حتما مطمئن شوید که غذای مخصوص گیاهخواران باشد. حتی بهتر است به جای رفتن به رستوران یا خرید کنسرو، این غذا را به آسانی در منزل تهیه کنید.

آبنبات قرمز

قبل از خرید شکلات های رنگی مطمئن شوید که در آن ها از رنگ های طبیعی استفاده شده است. در برخی از آب میوه ها، ماست ها و بستنی ها نیز این رنگ ها استفاده می شوند که اصطلاحا به آن ها کارمین می گویند. اگرچه گفته می گردد کارمین کاملا بی ضرر است اما رنگ قرمز این ماده از سوسک خرد شده تشکیل می گردد! این سوسک ها در آمونیاک یا سدیم کربنات جوشیده می شوند تا رنگ قرمز از آن استخراج گردد. پس اگر می خواهید شربت سوسک نخورید، مراقب باشید تا از این آبنبات ها نخورید!

آبنبات

علاوه بر این که در خوردن شکلات ها و آبنبات های قرمز رنگ باید دقت کنید، گیاهخواران باید مراقب آبنبات هایی که لایه سفتی از شلاک دارند نیز باشند. شلاک صمغی است که از پشت نوعی حشره گرفته می گردد و در لیست مواد تشکیل دهنده آبنبات ، به عنوان لعاب شیرینی پزی شناخته می گردد. شلاک حتی در لاک ناخن، اسپری مو، کود و جلا دادن لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

بادام زمینی

هنگامی که بادام زمینی می خورید، شاید دارید سُم گاو را نیز همراه با آن می جوید. برخی از شرکت های فراورینماینده بادام زمینی به بادام زمینی ها ژلاتین اضافه می نمایند تا نمک و مواد طعم دهنده ای که به آن اضافه می نمایند بهتر به بادام زمینی ها بچسبد. ژلاتین از کلاژن به دست می آید که این ماده هم از استخوان، سم و بافت های هم بند گاو فراوری می گردد. پس برترین روش برای جلوگیری از مصرف چنین موادی این است که بادام زمینی ساده خریداری کنید و خودتان در خانه به آن نمک یا هر طعم دهنده دیگری که دوست دارید، اضافه کنید.

منبع: کجارو / allday.com

به "غذاهای گیاهخواران که واقعا گیاهی نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای گیاهخواران که واقعا گیاهی نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید