طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه؛ به روشی ساده همراه با عکس

به گزارش دفتر آنلاین من، کوکوی بادمجان یکی از برترین انواع کوکو است، که کافی است یک بار طعم آن را امتحان کنید. اگر به خوردن خوراک ها و غذاهایی که در آن ها بادمجان به کار می رود علاقه دارید کوکوی بادمجان یک انتخاب بسیار عالی برای ذائقه شما خواهد بود.

طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه؛ به روشی ساده همراه با عکس

برخی این غذای خوشمزه را به شیراز نسبت می دهند و برخی آن را اهل شمال کشور (به طور خاص گیلان) می دانند. در هر صورت این غذای دلچسب کماکان در میان مردم کشور چندان شناخته شده نیست و ممکن است شما نیز برای اولین بار نام آن را (در میان غذاهای مشتق شده از بادمجان) دیده باشید.

یک غذای کامل و خوشمزه که اگرچه در برخی دستورات آن را پیش غذا معرفی می نمایند اما می تواند جایگزین یک وعده کامل غذایی گردد.

کوکوی بادمجان یک غذای مقوی و پر انرژی و البته کم هزینه و مالی برای مصرف خانواده ها است. علاوه بر این موارد پختن آن نیز بسیار آسان است.

با ما باشید تا امروز طرز تهیه این کوکوی مجلسی و بسیار خوشمزه را در دفتر آنلاین من بلاگ به شما آموزش دهیم.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه کوکوی بادمجان:
بادمجان میانه 3 تا 4 عدد
سیر 4 حبه
نمک، زردچوبه و فلفل قرمز به اندازه دل خواه
آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری
تخم مرغ 3 عدد
روغن به اندازه دل خواه

دستور پخت کوکوی بادمجان:

در مرحله اول به سراغ کباب کردن بادمجان ها می رویم. بادمجان ها را با آب سرد به صورت کامل بشویید. برای کباب کردن بادمجان هیچ گاه پوست آن ها را نکنید. پوست بادمجان همانند یک عایل (فویل) موجب مغز پخت شدن درون آن می گردد.

روی بادمجان های شسته شده چند شکاف کوچک ایجاد کنید. این شکاف ها موجب می گردد هنگام حرارت تماشا بادمجان، آب اضافی و تلخی بادمجان گرفته گردد.

حال بادمجان ها را روی شعله میانه قرار داده و آغاز به کباب کردن آن کنید.

بعد از کباب شدن بادمجان به آرامی پست آن ها را با چاقو جدا کنید. می توانید برای نتیجه بهتر کار از پوست گیر مخصوص بهره ببرید. بادمجان ها را در میکسر یا غذاساز می ریزیم. 3 حبه سیر پوست کنده را به آن اضافه می کنیم.

ادویه های دل خواه را نیز اضافه می کنیم. یک قاشق غذاخوری آرد سوخاری و تخم مرغ ها را هم به این ترکیب جادویی و طعم و عطر نو اضافه می کنیم و تمام مواد را با میکسر به هم می زنیم به طوری که همه با هم یکدست شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میرزا قاسمی

گفتنی است اگر طعم بادمجان کبابی را دوست ندارید می توانید بادمجان ها را درون کمی روغن سرخ کنید و همین مراحل را انجام دهید. در هر 2 صورت طعم کوکوی ما دلچسب خواهد بود. درون تابه مناسبی روغن را گرم نموده و بعد مواد کوکو درون روغن سرخ کنید. کوکوها را بعد از سرخ شدن روی دستمال جاذب روغن قرار دادم تا روغن اضافی آن ها گرفته گردد.

امیدواریم که از دستور امروز بهره ببرید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. برای مشاهده غذاهای سنتی دیگر به بلاگ ما سری بزنید.

منبع: food52

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه؛ به روشی ساده همراه با عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکوی بادمجان خوشمزه؛ به روشی ساده همراه با عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید