رییس ایکس باکس: کال آو دیوتی روی پلی استیشن می ماند

به گزارش دفتر آنلاین من، بسیاری از اخبار این روز های صنعت تحت تأثیر تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد به وسیله مایکروسافت قرار گرفته است و افراد مختلفی درباره پیامدها و احتمالات این خرید بزرگ صحبت نموده اند. یکی از ابهام های بزرگ علاقه مندان این است که شرایط آینده سری بازی محبوب کال آو دیوتی چه خواهد شد. اکنون، فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازی های مایکروسافت، درباره این موضوع صحبت نموده است. او اعلام کرد به توافقات تجاری مربوط به سری بازی کال آو دیوتی یا به فارسی ندای وظیفه پایبند خواهد ماند.

رییس ایکس باکس: کال آو دیوتی روی پلی استیشن می ماند

در حالی که معمولا شرکت هایی که طرف قرارداد نیستند، در این مواقع صحبتی نمی نمایند و واکنش را به شرکت های طرف قرارداد واگذار می نمایند، سایت واشنگتن پست دیروز از شرکت سونی درباره این خرید پرسیده بود که در پاسخ یکی از سخنگوهای شرکت سونی گفت که آن ها انتظار دارند مایکروسافت به توافقات تجاری پایبند بمانند و از عرضه آثاری که طی چنین قراردادهایی هستند، در پلتفرم های دیگر امتناع نورزد.

امروز فیل اسپنسر در نوشته تازه خود در توییتر به صراحت گفت:

می توانیم از چند جنبه اظهارات فیل اسپنسر و حتی سخنگوی پلی استیشن را آنالیز کنیم. بدیهی ترین نکته پیرامون توافقات تجاری است. اگر به خاطر داشته باشید، در این سال های اخیر پلی استیشن همواره امتیاز تبلیغ کال آو دیوتی را در اختیار داشته و حتی گاهی محتوایی اضافی از کال آو دیوتی را برای مدت کوتاهی انحصاری نموده است. معمولا این توافقات به صورت چندساله بسته می گردد. این احتمال وجود دارد که در حال حاضر توافقاتی بین سونی و اکتیویژن وجود داشته باشد که این صحبت ها اعلام شده و حداقل این بازی برای چند سال همچنان مولتی پلتفرم باقی بماند.

با این حال گفته های فیل اسپنسر در توییتر می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. نکته اول این است که معمولا شرکت ها همواره به این توافقات وفادار خواهند ماند و در گذشته هم مایکروسافت پس از خرید بتسدا و پایبند ماندن به قرارداد انحصاری زمانی بازی های دث لوپ و گوست وایر توکیو این موضوع را ثابت نموده است. پس این احتمال منطقی است، به خصوص در حال حاضر که اسپنسر اعلام نموده صحبت های خوبی با مدیران سونی داشته است.

با این وجود، عده ای هم ممکن است این سخنان را همانند سخنان فریبنده تجاری بدانند. یعنی ممکن است مایکروسافت بگوید که آن ها با عرضه کال آو دیوتی روی پلی استیشن مخالفت ندارند اما این کار ملزم به قبول گیم پس خواهد بود و فقط به وسیله آن امکان پذیر می گردد که در این شرایط به احتمال زیاد سونی آن را نخواهد پذیرفت. به همین دلیل ممکن است این گفته فقط اظهارنظری هوشمندانه برای دور کردن فشار از مایکروسافت باشد. شاید نگه داشتن کال آو دیوتی در پلی استیشن فقط به اثری مثل وارزون مربوط گردد که در این شرایط گفته اسپنسر همچنان صحیح است اما با انتظار اولیه هواداران فرق دارد.

البته همه چیزهایی که گفتیم و این احتمالاتی که بیان شد برای بازی های سال های آینده این سری بازی محبوب است. بازی سال جاری کال آو دیوتی قطعا برای پلی استیشن و دیگر پلتفرم ها عرضه خواهد شد چراکه مراحل نهایی شدن خرید اکتیویوژن به وسیله مایکروسافت تا ژوئن سال آینده طول می کشد. حتی به احتمال زیاد بازی سال آینده هم بدون مشکل برای پلی استیشن عرضه گردد زیرا به احتمال زیاد در زمان معرفی آن هنوز قرارداد نهایی نشده است. به هر حال، برای دانستن پیامدهای این خرید بزرگ، باید صبر کنیم اما در این زمینه اگر بخواهیم حرف فیل اسپنسر را باور کنیم، به نظر می رسد حداقل در چند سال آینده کال آو دیوتی هنوز برای پلی استیشن عرضه گردد. هرچند، عرضه روز اول بازی روی گیم پس به تنهایی می تواند برای جذب هواداران این بازی به ایکس باکس وسوسه برانگیز باشد.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "رییس ایکس باکس: کال آو دیوتی روی پلی استیشن می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس ایکس باکس: کال آو دیوتی روی پلی استیشن می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید