دو کانسپت پیشرفته هیوندای؛ کاوشگران قدرتمند آینده

به گزارش دفتر آنلاین من، جدیدترین عضو خانواده N هیوندای مدل آیونیک 5N نام دارد. هنوز اطلاعات کاملی در خصوص این خودرو ارائه نشده است و هیوندای تایید کرده که این خودرو در سال 2023 عرضه خواهد شد.

دو کانسپت پیشرفته هیوندای؛ کاوشگران قدرتمند آینده

به گزارش دفتر آنلاین من، این شرکت دو خودروی الکتریکی دیگر نیز در راه دارد؛ دو مفهوم الکتریکی بسیار متفاوت به نام RN22e و N Vision 74 که با عملکرد بالا و با هدف منحصر به فرد کاوش در آینده طراحی شده اند.

N Vision 74 شباهت بسیار زیادی به یک خودروی مفهومی دیگر هیوندای به نام پونی که متعلق به دهه 1970 است، دارد. بدنه RN22e نیز همان بدنه خودروی Ioniq 6 می باشد؛ اما هیوندای مایل است که این خودرو را Ioniq 6 N نخواند. N Vision 74 یک خودروی هیبریدی است، اما هیچ موتور بنزینی در زیر بدنه آن پیدا نخواهید کرد. هیوندای نیروی باتری را با پیل سوختی هیدروژنی ترکیب می کند؛ این پیل سوختی پیشرفته ترین پیل سوختی است که تا به امروز از طریق این خودروساز ساخته شده است.

هیوندای می گوید ترکیب پیل سوختی هیدروژنی و انرژی باتری راندمان خنک کنندگی بهتری را ارائه می دهند. گنجاندن پیل سوختی در این خودرو همچنین امکان توقف کوتاه تر برای سوخت گیری و شارژ مجدد را فراهم می کند. N Vision 74 تنها از دو موتور در چرخ های عقب استفاده می کند که بیش از 671 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. هیوندای ادعا می کند این خودرو با یک بار شارژ کامل باتری یا پیل سوختی، قادر به طی کردن مسافت بیش از 600 کیلومتر است.

RN22e همان قدرت 577 اسب بخار خودروی کیا EV6 GT را ارائه می دهد. هیوندای می گوید RN22e اولین بستر آزمایشی واقعی با عملکرد بالا برای پلتفرم E-GMP این شرکت است. این شرکت همچنین در تلاش است تا راه هایی برای کاهش وزن این خودرو پیدا کند. بدون ترمز های ارتقا یافته نمی توان بخوبی از پس رانندگی در پیچ های تند یک پیست مسابقه برآمد. به همین دلیل است که RN22e از کالیپر های چهار پیستونه استفاده می کند. هیوندای سعی دارد بهترین ویژگی های آیرودینامیکی Ioniq 6 را در RN22e نیز به کار ببرد.

توماس شیمرا، معاون اجرایی هیوندای و رئیس بخش تجربه مشتری این شرکت می گوید: N Vision 74 و RN22e نقش مهمی در توسعه استراتژیک کل خط تولید ما، به ویژه خودرو های برقی با عملکرد بالا دارند. آزمایشگاه های نورد پیشرفته تری فناوری ها را توسعه می دهند. این رویکرد منحصربه فرد ما را برای چالش های آینده آماده می کند و به ما این امکان را می دهد تا قدرتمندترین و بهترین خودرو ها را تولید کنیم.

منبع: motor1

منبع: فرارو

به "دو کانسپت پیشرفته هیوندای؛ کاوشگران قدرتمند آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو کانسپت پیشرفته هیوندای؛ کاوشگران قدرتمند آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید