تاثیر پروبیوتیک ها در سلامت پوست

به گزارش دفتر آنلاین من، این روزها به نظر می رسد دیگر کاری وجود ندارد که باکتری ها از عهده انجام آن برنیایند. باکتری می تواند عفونت های اسهالی مشمئز نماینده را به وسیله پیوند مدفوع که اخیرا خیلی پرطرفدار شده است درمان کند. پروبیوتیک می تواند به درمان سندرم روده نشت نماینده Leaky Gut (بیماری ناشناخته ای که در آن مولکول های بزرگ نظیر باکتری ها، پروتئین ها و قندهای هضم نشده به درون روده نفوذ می نمایند) یاری کند.تاثیر پروبیوتیک ها در سلامت پوست قابل انکار نیست. امروزه تحقیقات نشان می دهند که پروبیوتیک ها می تواند در پاکسازی پوست نیز موثر باشند.

تاثیر پروبیوتیک ها در سلامت پوست

شاید ادعای تاثیر مفید پروبیوتیک ها روی پوست از نظر کسانی که متخصص پوست و مو برای آن ها آنتی بیوتیک هایی برای درمان آکنه تجویز نموده است قابل قبول نباشد، اما بعضی از همین متخصصان در کنار آنتی بیوتیک برای بیماران خود پروبیوتیک نیز تجویز می نمایند.

همراه کردن آنتی بیوتیک با پروبیوتیک به فرو نشاندن عوارض جانبی و منفی آنتی بیوتیک ها مثل عفونت های مخمری یاری می نماید اما پروبیوتیک ها می توانند ناخواسته برای درمان آکنه هم مفید واقع شوند. بسیاری از بیمارانی که برایشان آنتی بیوتیک به همراه پروبیوتیک تجویز می گردد، پس از پشت سر گذاشتن دوره درمان به مصرف پروبیوتیک ادامه می دهند زیرا شاهد تاثیر مثبت آن روی پوست خود هستند.

تاثیر پروبیوتیک ها در سلامت پوست و جلوگیری از بروز آکنه

هاضمه تحت تاثیر اضطراب، نگرانی و برنامه غذایی کم فیبر و پر چرب قرار گرفته است. این موارد، منطقه ها میکروبیال داخلی بدن ما را به شکل بدی تغییر می دهند و در چنین موقعیتی سطوح ملتهب گسترده در سیستم بدن از جمله پوست افزایش می یابند. مصرف پروبیوتیک ها به وسیله خوردن غذا یا قرص های مکمل می تواند محیط سالمی برای روده ایجاد کند، در نتیجه پوست شما از التهاب در امان می ماند.

ارتباط پوست و روده تصور نوی نیست. در مطالعه ای که در سال 1961 انجام شد، 300 نفر از افراد مبتلا به آکنه صورت پروبیوتیک دریافت کردند که 80% آن ها شاهد بهبودی پوست خود بودند. این تصور در سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

مطالعات نوتری که در روسیه و ایتالیا اجرا شده است نشان می دهد که پروبیوتیک در درمان بهتر و سریع تر مبتلایان به آکنه موثر واقع می گردد. مطالعه دیگری در سال 2010 نشان داد کسانی که در طول 12 هفته نوشیدنی تخمیر شده مصرف کردند شاهد سبوم (ترشحات چرب) کم تر و آکنه کم تری بودند.

محبوبیت پروبیوتیک ها در دهه های اخیر

محصولات پروبیوتیکی غیرخوراکی (آرایشی بهداشتی) که روز به روز با کیفیت بهتری فراوری می شوند را می توانید از بازار تهیه کنید اما آنچه برای ما اهمیت بیشتری دارد محصولات پروبیوتیک خوراکی هستند که این روزها در صنعت تغذیه جایگاه خوبی پیدا نموده اند، تا جایی که از پروبیوتیک ها با عنوان ویتامین های نو یاد می گردد.

این ادعای بزرگی است زیرا پروبیوتیک ها در واقع باکتری های مفیدی هستند که اگر در حجم زیاد مصرف شوند سلامت انسان را ارتقا می دهند. 100 تریلیون میکروبی که در روده بزرگ شما زندگی می نمایند ده ها اتفاق خوب برای سلامت شما رقم می زنند. این میکروب ها فیبر غیر قابل هضم را فعال نموده و عملکرد روده را تنظیم می نمایند. علاوه بر این سبب فراوری تعداد زیادی ویتامین از جمله B6، B12 و K2 می شوند و به جذب املاح معدنی مثل آهن، کلسیم و منیزیم نیز یاری می نمایند.

حضور این ویتامین ها زمانی اهمیت بیشتر پیدا می نماید که موجب دفع باکتری بد مثل سالمونلا و ایکولی می شوند. باکتری هایی که می توانند باعث اسهال و در شرایط وخیم تر موجب کم خونی شدید، نارسایی کلیه و در نهایت مرگ شوند.

روده انسان ساحت نبرد است. در این میدان باکتری های خوب و مفید با باکتری های مضر و آسیب رسان می جنگند تا یکی بر دیگری غلبه کند. در آخر آنچه اهیمت پیدا می نماید فزونی تعداد باکتری های خوب به باکتری های بد است. اگر می خواهید برنده این رقابت در روده شما باکتری های خوب باشند، مصرف منظم پروبیوتیک را از قلم نیاندازید.

نتیجه نهایی اما اثری فراتر دارد و نخستین ذینفع، سیستم ایمنی بدن شما خواهد بود. مصرف منظم پروبیوتیک می تواند از عفونت های مجاری ادرار و واژینال کم می نماید و اگر مستعد آلرژی یا اگزما باشید می تواند سیستم ایمنیِ بیش از حد فعال شما را آرام کند. مصرف پروبیوتیک می تواند در ارتباطی که با سیستم عصبی برقرار می نماید موجب بهبود خلق و خوی شما گردد.

دریافت باکتری های مفید با مصرف لبنیات

میکروب هایی که شیر را تبدیل به ماست و کفیر می نمایند، مفیدترین میکروب ها هستند و به نظر می رسد که در مواد غذایی لبنی رشد می نمایند. شیر حاوی ترکیباتی است به نام کربوهیدرات های پیچیده که باکتری از آن ها تغذیه می نماید.

از سوی دیگر مواد لبنی در فضای سرد نگهداری می شوند و این دمای پایین برای اورگانیسم های حساس به حرارت لازم است. باکتری در محیط به شدت اسیدی معده ممکن است از بین برود اما مواد لبنی می توانند مانع آن شوند.

منبع: کتاب کاله

به "تاثیر پروبیوتیک ها در سلامت پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر پروبیوتیک ها در سلامت پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید