بن: آمریکا میلیون ها دز واکسن کرونا را به جهان عرضه می نماید

به گزارش دفتر آنلاین من، آنتونی بن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی مدعی شده که کشورش به زودی میلیون ها دز از واکسن کرونا را در اختیار دنیا قرار خواهد داد.

بن: آمریکا میلیون ها دز واکسن کرونا را به جهان عرضه می نماید

به گزارش دفتر آنلاین من، به نقل از واشنگتن پست، بن همچنین به کشورهای آمریکای لاتین نیز این وعده را داد که نرخ مرگ و میر بستری در آنها رو به افزایش است.

اما این سوال در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد : کدام کشورها ابتدا دوز دریافت می نمایند و با چه سرعتی تحویل می شوند. مساله که با اولین سفر رسمی بن به کشورهای آمریکای لاتین همچنان بی پاسخ مانده است.

بن در یک کنفرانس خبری در سن خوزه با رئیس جمهور کاستاریکا، کارلوس آلوارادو کواسادا گفت: در هفته یا دو هفته آینده ، ما فرآیند توزیع این واکسن ها را اعلام خواهیم کرد.

بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز پیش تر قول داد تا انتها ماه ژوئن 80 میلیون دوز به کشورهای دیگر ارائه دهد. اما دولت وی جزئیات بیشتری را در میان رقابت جهانی برای واکسن ارائه ننموده است که باعث شده بسیاری از کشورهای در حال توسعه، دسترسی کمتری به این واکسن ها نسبت به کشورهای غربی داشته باشند.

به همین دلیل در واشنگتن، توزیع واکسن در آمریکای لاتین توسط چین و روسیه به عنوان بخشی از یک رقابت ژئواستراتژیک تلقی شده است.

پکن بیش از 165 میلیون دوز واکسن خود را به آمریکای لاتین و حوزه کارائیب ارسال نموده است. بعضی از کشورهای آمریکای لاتین اعتماد زیادی به واکسن های ساخت چین دارند، از جمله السالوادور ، برزیل ، شیلی و اروگوئه.

این در حالی است که ایالات متحده تمرکز خود را بر واکسیناسیون جمعیت کشور خود قرار داده و تنها 4 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به کانادا و مکزیک توزیع نموده و در عین حال 4 میلیارد دلار به کوواکس متعهد شده است. این بستر بین المللی تحت حمایت سازمان بهداشت جهانی است که واکسن را به کشورهای نیازمند اهدا می نماید.

3113111

منبع: خبرآنلاین

به "بن: آمریکا میلیون ها دز واکسن کرونا را به جهان عرضه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن: آمریکا میلیون ها دز واکسن کرونا را به جهان عرضه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید