با خوراکیهای ضد پیری آشنا شوید

به گزارش دفتر آنلاین من، برای این که با بالا رفتن سن بدنتان پیر نشود و احساس سالخوردگی نکنید می توانید غذای خود را اصلاح نموده و تغذیه ضد پیری را وارد رژیم روزانه خود کنید.

با خوراکیهای ضد پیری آشنا شوید پیری دوره ای از زندگی است که معمولا همه انسانها آن را تجربه می نمایند اما چه بهتر که این دوره دیرتر اتفاق بیافتد و انسان در زمان پیری سلامت روح و جسم داشته باشد تا از این دوره زندگی هم لذت ببرد.

هیچ کس برای همواره،جوان باقی نمی ماند اما خوردن غذاهای درست و صحیح، فرایند پیری را کند می نماید بله درست است. غذاهای خاصی وجود دارد که باعث کاهش این فرایند می شوند.

همه ما در پی یک قرص جادویی هستیم که این کار را انجام دهد ، ما کرم های گران قیمت می خریم، هر کاری می کنیم تا جوان بمانیم اما اکثرا نمی دانیم غذاهایی وجود دارد که به این فرایند یاری می نماید.1

گوجه فرنگیگوجه فرنگی چه پخته شده و چه داخل سس، می تواند بسیار موثر باشد. وقتی گوجه فرنگی مصرف می کنید اندازه کافی ویتامین C دریافت می کنید که از پوسته پوسته شدن صورتتان جلوگیری می نماید.

گوجه فرنگی حاوی کاروتنوئیدهای اصلی از جمله بتاکاروتن ، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان های قدرتمند پوست را از آسیب آفتاب محافظت می نمایند. بهتر است گوجه را با آواکادو، پنیر، روغن زیتون و یا آجیل مصرف کنید تا چربی این محصولات به جذب کامل تر کاروتنوئیدها یاری کند.

گردوآجیل ها به طور کلی، به ویژه گردوها، اسیدهای چرب ضروری دارند که بدن از این اسیدهای چرب استفاده می نماید. ما گردو را علاوه بر این، به دلیل ویتامین E فراوانی که دارد، ویتامین C و سلنیوم و بعلاوه پروتئین آن توصیه می کنیم. توجه داشته باشید چربی گردو بالا است و در خوردن آن باید محدودیت قائل شوید.

سیب زمینی شیرینبتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان از گروه کاروتنوئید است که می تواند پوست شما را از آسیب آفتاب محافظت کند، و سیب زمینی شیرین منبع بسیارغنی از آن است. اگر می خواهید زمان زیادی از خانه خارج شوید، یک رژیم سرشار از بتاکاروتن می تواند مقاومت پوست شما را بالا ببرد. این مقاومت خطر ابتلای به سرطان پوست را هم کاهش می نماید و چین و چروک های پوستی را کم می نماید.

آووکادوما برای تسهیل فرایندهای بدنمان به چربی احتیاج داریم. چربی های مفید طبیعی برترین نوع چربی ها هستند. آووکادو به مرطوب بودن پوست یاری می نماید و چربی های مفیدی را در خود دارد. مطالعه ای در خصوص رژیم غذایی بیش از 700 زن، نشان داده است که خوردن اووکادو در رژیم غذایی، باعث شرایط پوستی بهتری شده است. آووکادو می تواند پوست شما را از آسیب تماشا از اشعه خورشید محافظت کند.2

چای سبزچای سبز نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از مردم است که نه تنها طعم خوبی دارد بلکه برای سلامتی پوست شما هم بسیار مفید است. این نوشیدنی سرشار از پلی فنول و کاتچین - آنتی اکسیدان هایی که پوست شما را از آسیب آفتاب محافظت می نمایند - است و التهاب و قرمزی پوست را کاهش می دهد.

عسلعسل به طور طبیعی ضد باکتری و حاوی آنتی اکسیدان است، بنابراین جای تعجب نیست که برای پوست بسیار مفید باشد. اگرچه عسل معمولاً در ماسک های صورت و به صورت موضعی برای کاهش التهاب، درمان آکنه و مرطوب کردن پوست خشک استفاده می گردد، خوردن عسل هم ایده خوبی است، به ویژه اگر جایگزین شیرینی های دیگر گردد.

روغن زیتونروغن زیتون جزء اصلی کلاسیک از رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می گردد که سرشار از پلی فنول های آنتی اکسیدانی است و اثر مخرب رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. اگر در ناحیه ای آلوده زندگی می کنید مصرف روغن زیتون ایده خوبی است.3

هویجانواع مختلف هویج از مواد غذایی سالم اصلی محسوب می شوند و جای شگفتی ندارد که برای انسان مفید هستند. اما آیا می دانستید مصرف هویج نه تنها می تواند به طول عمرتان اضافه کند بلکه در حفظ ظاهری مجذوب کننده تر نیز به شما یاری می نماید؟ نتایج مطالعه پژوهشگران نشان داده است که کاروتنوئیدهای موجود در هویج که رنگ نارنجی روشن را به آن می بخشند می توانند فرایند پیری را کند نموده و فرد را برای جفت های بالقوه خود مجذوب کننده تر سازد.

نارگیلنتایج یک مطالعه اجرا شده نشان داده است، مصرف یک رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم از جمله اسیدهای چرب زنجیره میانه که در نارگیل یافت می شوند، فرایند پیری مغز را در نتیجه محافظت از آسیب تماشا DNA کند می سازد. در شرایطی که این مطالعه روی موش ها انجام شده است، اما پژوهشگران اعلام نموده اند که نارگیل می تواند نتایجی مشابه را برای انسان به همراه داشته باشد و به جوان نگه داشتن مغز یاری کند.

کلم ترشکلم رنده شده و آب پز شده با سرکه و دیگر غذاهای سرشار از باکتری های خوب مانند ماست، کفیر و کیمچی (نوعی خوراک تخمیر شده کره ای) می توانند به افزایش طول عمر انسان یاری نمایند. عامل کلیدی در این زمینه انواع مختلف پروبیوتیک موجود در غذاهای تخمیر شده محسوب می گردد. باکتری های خوب التهاب را کاهش می دهند، سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می نمایند، و به سوخت و ساز بهتر یاری می نمایند که این شرایط می تواند به افزایش طول عمر انسان منتج گردد.

شکلاتشکلات از خوراکی های محبوب و دوست داشتنی در سراسر دنیا است و دانشمندان دریافته اند مصرف انواع خوب آن، به ویژه شکلات تلخ، می تواند به افزایش طول عمر انسان یاری کند. شکلات منبع خوبی برای رسوراترول، ترکیبی قدرتمند که می تواند نشانه های پیری سلولی را معکوس سازد، محسوب می گردد. برای دریافت فواید ضد پیری کامل خوردن شکلات تلخ توصیه می گردد.

انارنار دارای قدرت های فوق العاده ای است. بنابر نتایج مطالعه پژوهشگران فرانسوی، این میوه می تواند در افزایش طول عمر انسان نیز نقش داشته باشد. به گفته دانشمندان، مولکول Urolithin A که در میوه انار یافت می گردد به وسیله میکروب های موجود در روده تغییر شکل یافته و سلول های عضلانی را قادر می سازد در برابر یکی از دلایل اصلی پیری از خود محافظت نمایند. بدون تردید، مصرف انار یکی از خوشمزه ترین روش های موجود برای افزایش طول عمر به نظر می رسد.4

انگورمروارید حیات یا خون گیاهی عناوینی است که در طب سنتی هند به انگور داده می گردد . و چندین هزار سال است که از آن برای درست کردن فیتو تراپی یا همان درمان بیماری ها با داروهای گیاهی ، درست کردن مواد زیبایی و آرایشی استفاده می گردد . انگور پوست را تقویت ، روشن و مرطوب می سازد و سرشار از اسیدهای میوه ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها بوده و از خوراکی های ضد پیری می باشد .

پرتقالپرتقال دارای خواص بیشماری است . باعث ایجاد آرامش می گردد و ضد پیری است . این لیفتینگ ویتامینه سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می باشد . هر چه شیرین تر باشد خواص قابض بیشتری دارد . پرتقال از پیدایش چین و چروک جلوگیری می نماید و سبب مرطوب شدن پوست شده و از خشکی آن در برابر نور خورشید محافظت می نماید .

خیارخیار احتیاج به معرفی ندارد و همه می دانیم که خواص مرطوب نمایندگی و پاکسازی پوست را داراست .

آناناساز میوه های معروف منطقه ها گرمسیری ست که از دیرباز برای درمان آفتاب سوختگی و مصارف زیبایی کاربرد داشته است . بطوری که در طب چینی هم از آن نام برده اند . در آمریکای جنوبی از آناناس برای التیام هرچه زودتر زخم ها بهره می گرفتند . لازم به ذکر است مصرف روزانه 100 گرم از آناناس می تواند احتیاج روزانه افراد را به ویتامین C بطور کامل تأمین کند .5

بروکلیکلم بروکلی یک نیروی ضد التهابی و ضد پیری دارد که سرشار از ویتامین C و K، انواع آنتی اکسیدان ها، فیبر، فولات، لوتئین و کلسیم است. بدن شما احتیاج به ویتامین C برای فراوری کلاژن که پروتئین اصلی پوستاست، دارد که به آن قدرت و کشش می دهد.

طرز مصرف: می توانید بروکلی خام را به عنوان یک میان وعده سریع بخورید، اما اگر زمان داشته باشید، بهتر است قبل از غذا آن را بخورید. با کمی سس پستو و پخت بروکلی در واقع از مزایای سلامتی بیشتری برای بدن تان برخوردار می شوید.

آبآب برای از بین بردن سموم و مواد زائد در بدن ما لازم است. حداقل میزان آبی که باید در یک روز مصرف گردد هشت لیوان است. هرگز خود را به تشنگی عادت ندهید، زیرا با افزایش سن روبرو می شوید.6

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.life.irna.ir

3.www.yjc.ir

4.www.asriran.com

5.www.rastineh.com

www.7ganj.ir.6

منبع: راسخون

به "با خوراکیهای ضد پیری آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوراکیهای ضد پیری آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید