بازنگری کتاب انسان و محیط زیست؛ فراوری محتوای محیط زیستی برای مربیان انجام می گردد

به گزارش دفتر آنلاین من، تهران (پانا) - معاون مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه نسل سازی از مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی آموزش وپرورش صورت می گیرد، گفت بیشترین تمرکز سازمان محیط زیست بر فراوری محتوای محیط زیستی برای مربیان مهدهای کودک است.

بازنگری کتاب انسان و محیط زیست؛ فراوری محتوای محیط زیستی برای مربیان انجام می گردد

محمدرضا رمضانی، معاون مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با پانا درباره بازنگری دروس محیط زیستی در مدارس اظهار کرد: رسالتی از چند سال گذشته شروع شد که سازمان حفاظت محیط زیست، محتوای آموزشی زیست محیطی را به تمامی دروس پایه آموزش وپرورش ارائه دهد. بر این اساس محتوای لازم برای ارائه در مدارس تهیه شد و فرایند بازنگری نیز هر ساله طبق احتیاجهای موجود انجام می گردد.

معاون مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فرایند بازنگری محتوای دروس دانش آموزان کار ساده ای نیست و باید با اجازه آموزش وپرورش انجام گردد. مباحث محیط زیستی در کتاب های آموزش وپرورش یکی از احتیاجهایی است که تمرکز معاونت آموزش در سازمان حفاظت محیط زیست بر انجام آن است و هر جایی که آموزش وپرورش اجازه دهد، کار بازنگری انجام می گردد.

وی تاکید نمود: پایش کتب درسی محیط زیست به صورت مداوم از سوی معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط زیست انجام می گردد و اگر محتوا دستخوش تغییر یا حذف شد، این پایش یاری می نماید تا برای ارائه محتوا با آموزش وپرورش اقدامات لازم را در رابطه با نفوذ محیط زیست به محتوای کتب درسی انجام دهیم.

رمضانی با بیان اینکه اکنون عمده تمرکز سازمان محیط زیست بر روی کتاب انسان و محیط زیست است، گفت: علاوه بر این در حوزه فراوری محتوا برای معلمانی که کتاب انسان و محیط زیست را تدریس می نمایند نیز اقدام انجام می گردد تا معلمان بتوانند به خوبی محتوا را به دانش آموزان آموزش دهند. یکسری محتوا هم بر روی پورتال محیط زیست وجود دارد که معلمان مربوطه می توانند از این محتوا استفاده نمایند.

وی گفت: تدریس محتوای آموزشی در زمینه حفاظت از محیط زیست به آموزگارانی توانمند و مطلع احتیاج دارد و اکنون معلمانی وجود دارند که علاقه مند به مباحث محیط زیستی هستند و این محتوا در اختیار آنها قرار داده می گردد.

معاون مرکز آموزش محیط بانی درباره آموزش محتوای محیط زیستی در مهدهای کودک نیز گفت: بیشترین فعالیتی که در این بخش صورت می گیرد، فراوری محتوا برای مربیان مهدها است زیرا معتقدیم اگر مربیان توانمند باشند قطعا برنامه های آموزشی به صورت هدفمند برای بچه ها ارائه می گردد و نسل سازی از مهدهای کودک و مقاطع ابتدایی آموزش و پرورش شروع می گردد و اگر چنین باشد نسل های بعدی مسائل امروز محیط زیست را نخواهند داشت.

بعلاوه بنا به گفته علی سلاجقه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، کتاب درسی انسان و محیط زیست در پایه یازدهم برای دانش آموزان تدریس می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بازنگری کتاب انسان و محیط زیست؛ فراوری محتوای محیط زیستی برای مربیان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری کتاب انسان و محیط زیست؛ فراوری محتوای محیط زیستی برای مربیان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید