اپل الزام استفاده از ماسک را در بیشتر اپل استورهای آمریکا کنار گذاشت

به گزارش دفتر آنلاین من، بیشتر فروشگاه های اپل در ایالات متحده آمریکا از این پس مشتریان را مجبور به استفاده از ماسک نخواهند کرد. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، غول فناوری آمریکایی دیگر همچون قبل مشتریان را ملزم به استفاده از ماسک برای ورود به فروشگاه های خود نمی کند و میخواهد به صورت تدریجی کارکنان خود را (که به شکل غیرحضوری کارمی نمایند) به این فروشگاه ها برگرداند. گفته می گردد که اپل درباره این تغییر رویه در الزام به استفاده از ماسک، کارکنان فروشگاه های خود را مطلع نموده و این موضوع را در وب سایت رسمی خود هم درج نموده است.

اپل الزام استفاده از ماسک را در بیشتر اپل استورهای آمریکا کنار گذاشت

با این حال تعداد انگشت شماری از فروشگاه های این شرکت وجود دارند که به علت شرایط بسیار وخیم کرونایی در آن منطقه ها، مشتریان ملزم به استفاده از ماسک برای ورود به این فروشگاه ها هستند. اپل بر اساس شرایط کرونایی هر منطقه، این رویه را تغییر می دهد. برای مثال فروشگاه هایی که در منطقه های از جمله کانزاس، کارولینای شمالی و اوهایو قرار دارند، الزام استفاده از ماسک بازگشته است. بعلاوه باید خاطرنشان کنیم که در بیشتر فروشگاه هایی که در نیویورک قرار دارند، مشتریان در صورت دریافت واکسن الزامی به استفاده از ماسک ندارند. با این وجود اپل از کارکنان خود خواسته که حتی در صورت دریافت واکسن هم ماسک بزنند و بعلاوه آن را در اختیار مشتریان قرار دهند.

اپل برای اولین بار الزام استفاده از ماسک را در نوامبر سال 2021 برای بسیاری از فروشگاه های خود در ایالات متحده آمریکا لغو کرد. اما با توسعه سویه امیکرون در بسیاری از منطقه ها آمریکا، دوباره سیاست استفاده از ماسک را در فروشگاه های خود از سر گرفت. طبق گزارش ها و شایعه های اخیر، سویه امیکرون کرونا بسیار خطرناک تر از سویه های قبلی است. به علت وجود این نگرانی که سویه تازه ویروس کرونا احتمالا در برابر ایمنی که واکسن های موجود در بازار ایجاد می نماید مقاوم تر خواهد بود، اکنون در سراسر دنیا شاهد افزایش این ترس هستیم که همه گیری و اعمال محدودیت های قرنطینه ای مرتبط با آن، احتمالا برای مدتی طولانی تر از آنچه انتظار می رفت ادامه خواهد یافت.

طبق اطلاعات منتشر شده از منابع معتبر، سویه امیکرون در مدت کوتاهی به نوع غالب ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است. به همین دلیل گفته می گردد که روزانه در این کشور حدود 100 هزار نفر مبتلا به این ویروس می شوند که اگرچه از رکورد 1.36 میلیون مبتلا در یک روز در ماه ژانویه کمتر است اما باز هم خطرات خاص خود را دارد. چندین استان در آمریکا دوباره مردم را ملزم به استفاده از ماسک نموده اند و تغییرات در قوانین فروشگاه های اپل فقط منعکس کننده شرایط کرونایی منطقه ها محلی آن هاست.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل الزام استفاده از ماسک را در بیشتر اپل استورهای آمریکا کنار گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل الزام استفاده از ماسک را در بیشتر اپل استورهای آمریکا کنار گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید