انتقاد تند ترامپ از بازرس وزارت بهداشت آمریکا به دلیل گزارش کمبودهای پزشکی

به گزارش دفتر آنلاین من، دونالد ترامپ از بازرس وزارت بهداشت آمریکا به علت گزارش کمبود امکانات پزشکی در مراکز درمانی، به شدت انتقاد کرد.

انتقاد تند ترامپ از بازرس وزارت بهداشت آمریکا به دلیل گزارش کمبودهای پزشکی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دفتر آنلاین من، دونالد ترامپ در پیغامی توییتری بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی این کشور را با بار دیگر به خاطر گزارشی درباره کمبود امکانات بهداشتی در بیمارستان های ایالات متحده به باد انتقاد گرفت.

ترامپ در این پیغام با اشاره به اینکه این بازرس کل هشت سال از خدمت خود را در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا گذرانده است، پرسید که آیا او درباره کشته شدن 17 هزار نفر در اثر آنفلوانزای اچ 1 ان 1 در آن دوره گزارشی ارائه داد؟

انتقاد ترامپ از بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی دولت خود در حالی است که به گفته شخص ترامپ در سال 2019 دست کم 36 هزار نفر در آمریکا به خاطر ابتلا به آنفلوانزا جان باخته اند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین اضافه کرد: چرا بازرس کل پیش از آنکه گزارش خود را ارائه کند، می خواست با مقام های نظامی، معاون رئیس جمهوری و دیگر مقام ها گفت وگو کند؟ یک پرونده سازی جعلی دیگر!

یک بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا روز دوشنبه گزارشی از بیمارستان های این کشور ارائه داد که حاصل تحقیق از بیش از 300 مدیر بیمارستان در چهار روز آخر ماه مارس بود. این گزارش حاکی از کمبود شدید و گسترده امکانات بهداشتی کلیدی در بیمارستان های آمریکا است که با آنچه دولت ترامپ جلوه می دهد فاصله بسیار دارد.

گزارش بازرس کل این وزارتخانه همچنین تأکید نموده است که بیمارستان های آمریکا به شدت با کمبود امکانات محافظتی برای کادر درمان روبرو است.

در کنفرانس خبری روزانه ترامپ در روز دوشنبه، خبرنگار فاکس نیوز درباره این گزارش از وی پرسید که با انتقاد شدید رئیس جمهوری آمریکا روبرو شد. ترامپ این بازرس را متهم به سیاسی کاری کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه در گزارشی نوشت که دولت ترامپ از زمان شروع شیوع کرونا در چین، 2 ماه زمان در اختیار داشت که می توانست صرف مقابله با کرونا کند، اما ترجیح داد آن را با کتمان خطر کووید-19 هدر دهد.

آنالیز قراردادهای خرید فدرال توسط آسوشیتدپرس نشان می دهد که آژانس های فدرال تا حد زیادی تا اواسط ماه مارس (اسفندماه) صبر نموده اند و سپس سفارش ماسک های تنفسی N95، دستگاه های تنفسی و سایر تجهیزات موردنیاز کارکنان خط مقدم نبرد با کرونا را شروع نموده اند.

درحالی که ترامپ می توانست ماه های ژانویه و فوریه را برای تجهیز و آمادگی صرف کند، کوشش کرد ویروس کرونا را بی اهمیت جلوه دهد.

انتهای پیغام/4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "انتقاد تند ترامپ از بازرس وزارت بهداشت آمریکا به دلیل گزارش کمبودهای پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند ترامپ از بازرس وزارت بهداشت آمریکا به دلیل گزارش کمبودهای پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید