25 درصد از پایگاه های تغذیه مدارس زنجان استاندارد است

به گزارش دفتر آنلاین من، زنجان - ایرنا - رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 25 درصد از 525 پایگاه تغذیه سالم در سطح مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم این استان استاندارد است.

25 درصد از پایگاه های تغذیه مدارس زنجان استاندارد است

ایرج مقدمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: بر اساس مصوبه وزارت آموزش و پرورش بخش اجرایی پایگاه های تغذیه سالم مدارس بر عهده سازمان دانش آموزی است.

به گفته وی، بر اساس آمار سازمان دانش آموزی 525 بوفه در سطح مدارس استان زنجان فعال، حدود 100 واحد از آن استاندارد و بقیه این پایگاه ها نیمه استاندارد است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فعالیت پایگاه های تغذیه سالم مدارس احتیاجمند دریافت مجوز از سوی سازمان دانش آموزی است که باید در آن همه مسائل بهداشتی از قبیل بهداشت محیط ساختمان، داشتن کارت سلامت، استفاده از روپوش مخصوص و دستکش های یکبار مصرف رعایت گردد.

مقدمی تاکید نمود: در صورت رعایت نکردن هریک از موارد بیان شده مدیر مدرسه باید جوابگو باشد چرا که مجری بخشنامه های مربوط به پایگاه های تغذیه سالم در مدارس، مدیران هستند.

وی اضافه کرد: فهرست توزیع مواد غذایی و خوراکی های مجاز و غیرمجاز برای دانش آموزان از ابتدای مهر هرسال اعلام می گردد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه توزیع مواد غذایی ناسالم و غیرمجاز در پایگاه های تغذیه سالم مدارس ممنوع است، گفت: والدین باید این دستگاه را یاری نمایند و چنانچه با موارد غیرمجاز روبرو شدند آن را به اطلاع کارشناسان سلامت و یا به وسیله پورتال اداره کل به وسیله بخش تماس ها برای رسیدگی به موضوع در میان بگذارند.

مقدمی عمده مشکل پایگاه های تغذیه سالم در مدارس استان زنجان را فضای فیزیکی بیان نمود و اضافه کرد: با توجه به آیین نامه های موجود می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای فعالیت در این پایگاه ها استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم بر اساس ماده سه آیین نامه اجرایی تامین، حفظ و ارتقا سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش آموزان مصوب هیات وزیران آبان 1384 و بر اساس ابلاغ مشترک آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان با هدف ارتقای تامین بخشی از انرژی و مواد مغذی مورد احتیاج دانش آموزان، ارائه مواد غذایی سالم و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ارزش تغذیه ای به آنان، تهیه و در سطح مدارس کشور به اجرا درآمده است.

منبع: ایرنا

منبع: اُکالا

به "25 درصد از پایگاه های تغذیه مدارس زنجان استاندارد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 درصد از پایگاه های تغذیه مدارس زنجان استاندارد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید