دریافت 3 دوز واکسن، تا 90 درصد از ابتلا به اُمیکرون جلوگیری می نماید

به گزارش دفتر آنلاین من، خبرنگاران/خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در معرض سوش اُمیکرون هستیم و ایران نیز در آینده با این ویروس درگیر می گردد، گفت: افرادی که سه دوز واکسن را دریافت می نمایند تا 90 درصد نسبت به اُمیکرون ایمنی دارند.

دریافت 3 دوز واکسن، تا 90 درصد از ابتلا به اُمیکرون جلوگیری می نماید

دکتر محمدحسین سرمست شوشتری در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (27 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار گردید، با اشاره به شرایط آبی خوزستان اظهار کرد: این شرایط به علت همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون و بعلاوه فعالیت دستگاه های مرتبط است که باید این شرایط حفظ گردد.

به گزارش دفتر آنلاین من، وی با بیان اینکه نباید از بابت اینکه دیگر در خطر نیستیم احساس امنیت کنیم، اضافه کرد: 20 درصد افرادی که مرحله اول واکسن را دریافت نموده اند برای دریافت دوز دوم اقدام ننموده اند که عملا مانند این است که این افراد واکسنی دریافت ننموده اند. علاوه بر اینکه ممکن است این افراد از خدمات محروم و کارت واکسن شان باطل گردد، در معرض ابتلا به بیماری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: 20 درصد 12 تا 17 ساله های خوزستانی نیز برای دریافت مرحله اول واکسن مراجعه نکردند. از این دو گروه خواهش می کنیم برای حفظ سلامت خود سریعتر برای تزریق واکسن اقدام نمایند.

سرمست شوشتری با بیان اینکه این بیماری فعلا درمان موثری ندارد، اضافه کرد: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، موثرترین راه در پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسیناسیون است. تا به امروز هیچ خطر ناشی از دریافت واکسن نیز مطرح نشده است.

وی توضیح داد: در معرض سوش اُمیکرون هستیم و ایران نیز در آینده با این ویروس درگیر می گردد زیرا نمی توان صددرصد از ورود این ویروس به کشور جلوگیری کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این سوش توسعه سریعی دارد و می تواند منجر به مرگ و میر مبتلایان نیز گردد بنابراین نباید ساده تلقی گردد.

وی با بیان اینکه برترین پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون تزریق سه دوز واکسن است، اضافه کرد: افرادی که سه دوز واکسن را دریافت می نمایند تا 90 درصد نسبت به اُمیکرون ایمنی دارند بنابراین افراد بالای 40 سال برای دریافت دوز سوم واکسن اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دریافت 3 دوز واکسن، تا 90 درصد از ابتلا به اُمیکرون جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت 3 دوز واکسن، تا 90 درصد از ابتلا به اُمیکرون جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید