گاف های ناتمام بایدن؛ رئیس جمهور آمریکا برجام را هم اشتباه تلفظ کرد

به گزارش دفتر آنلاین من، رئیس جمهور آمریکا که هر بار مقابل دوربین قرار می گیرد، امکان ندارد گاف ندهد، در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن هم حروف نام اختصاری توافق هسته ای ایران موسوم به برجام (JCPOA) را جابجا ادا کرد.

گاف های ناتمام بایدن؛ رئیس جمهور آمریکا برجام را هم اشتباه تلفظ کرد

به گزارش گروه بین الملل دفتر آنلاین من، رئیس جمهور آمریکا که گاف های کلامی اش به منبع شوخی و تمسخر در شبکه های اجتماعی تبدیل شده و در عین حال این نگرانی را ایجاد نموده که شاید او برای این سِمت فرد مناسبی نباشه، در جدیدترین گاف خود در کنفرانس خبری مشترک دیروز با یوشی هیده سوگا نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید حروف نام اختصاری توافق هسته ای ایران موسوم به برجام (JCPOA) را جابجا اعلام کرد.

او که دیروز (آدینه) میزبان نخستین رهبر خارجی در کاخ سفید از زمان روی کار آمدن خود بود، در سخنانی در اشاره به مذاکرات برجامی که در وین اتریش در حال برگزاری است، گف: خوشحالیم که ایران در گفت وگوها درباره چگونگی حرکت رو به جلو و آنچه برای بازگشت به JOPCA (به جای JCPOA) ضروری است تا ما دوباره بخشی از آن باشیم، مشارکت می نماید.

او یک روز قبل از آن هم هنگام صحبت درباره سیاست آمریکا در قبال روسیه و تحریم های جدید این کشور علیه مسکو، نام خانوادگی رئیس جمهور روسیه را به اشتباه کلوتین تلفظ اما به سرعت اشتباه خود را تصحیح کرد.

او هنگام شرح درباره تماس تلفنی اخیرش با ولادیمیر پوتین گفت: برای او رئیس جمهور کلوتین روشن کردم که-پوتین-ایالات متحده در حمایت از متحدان و شرکای ما در اروپا مصمم است.

وی پیشتر هم در اولین نشست خبری خود که کم حواشی به لحاظ اشتباهات این چنینی از سوی وی نبود، نام اشرف غنی همتای افغانستانی خود را به اشتباه کیانی گفت. کاخ سفید در انتشار متن رسمی این نشست، اشتباه بایدن را تصحیح و نام صحیح رئیس جمهور افغانستان را در آن درج کرد.

گفته شده بود که بایدن احتمالاً نام اشرف غنی را با (اشفق) کیانی، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش پاکستان اشتباه نموده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "گاف های ناتمام بایدن؛ رئیس جمهور آمریکا برجام را هم اشتباه تلفظ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاف های ناتمام بایدن؛ رئیس جمهور آمریکا برجام را هم اشتباه تلفظ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید