پر فروش ترین انیمیشن های دیزنی

به گزارش دفتر آنلاین من، با وجود اینکه کمپانی دریم ورکس و ایلومینیشن انیمیشن های بسیار زیادی تولید کرده اند اما کمپانی دیزنی برخی از پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ را تولید کرده است. اما برخی از انیمیشن های پر فروش دیزنی متعلق به استودیو پیکسار هستند. در هر صورت، در ادامه همراه با ما باشید تا با انیمیشن های پرفروش تاریخ دیزنی آشنا شوید.

پر فروش ترین انیمیشن های دیزنی

10. انیمیشن در جستجوی نمو

انیمیشن در جستجوی نمو (Finding Nemo) اثری تاثیرگذار و دلنشین به شمار می رود که از طریق استودیو انیمیشن سازی پیکسار ساخته شده است و در اوایل قرن بیست و یکم توانست به یکی از اولین انیمیشن های مناسب برای تمام سنین تبدیل شود که علاوه بر بچه ها، بزرگسالان نیز از تماشای آن بسیار لذت بردند. این فیلم یکی از احساسی ترین انیمیشن های پیکسار تا به امروز محسوب می شود که با استقبال بسیار زیادی از سوی بیننده ها روبه رو شد و توانست به فروش 940 میلیون دلاری در گیشه جهانی دست پیدا کند.

9. انیمیشن شیر شاه

انیمیشن شیر شاه یکی از نمادین ترین فیلم های دیزنی در تمام تاریخ به شمار می رود که به لطف داستان سرایی استثنایی و صداپیشگی خارق العاده خودش بسیار مورد توجه قرار گرفت. این اثر توانست تحسین منتقدان و بیننده ها را بدست بیاورد و به فروش بیش از 968 میلیون دلاری در گیشه جهانی دست پیدا کند و به یکی از پیروز ترین انیمیشن های استودیو انیمیشن سازی دیزنی تبدیل شود.

8. انیمیشن زوتوپیا

انیمیشن زوتوپیا (Zootopia) یکی دیگر از انیمیشن های تولید شده از طریق خود استودیو دیزنی به شمار می رود که با داستان بسیار منحصربه فرد و مجذوب کننده خودش توانست به پیروزیت بسیار زیادی دست پیدا کند. این انیمیشن ثابت کرد که دیزنی به جای ساخت دنباله برای فیلم های کلاسیک خودش می تواند با ساخت آثار اوریجینال نیز به پیروزیت برسد. این انیمیشن در گیشه جهانی به فروش بیش از 1 میلیارد دلاری دست پیدا کرد.

7. انیمیشن در جستجوی دوری

انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) 13 سال پس از انیمیشن در جستجوی نمو روی پرده سینماها اکران شد و بسیاری از افراد اصلا انتظار نداشتند که این دنباله هرگز ساخته شود. با این وجود، کمپانی دیزنی توانست بار دیگر اثری مجذوب کننده و تماشایی را خلق کند. این انیمیشن خودش را به عنوان دنباله ای شایسته در بین طرفداران ثابت کرد و در گیشه جهانی نیز به فروش یک میلیارد و 30 میلیون دلار دست پیدا کرد.

6. انیمیشن داستان اسباب بازی 3

انیمیشن داستان اسباب بازی 3 (Toy Story 3) به هنگام اکران خود روی پرده سینماها توانست به فروش یک میلیارد و 67 میلیون دلار در سراسر جهان دست پیدا کند و این فرنچایز استودیو پیکسار را در یک نقطه اوج به پایان برساند. در پی پیروزیت دو فیلم قبلی، فیلم سوم توانست داستان را به خوبی تمام کند و پایانی رضایت بخش را برای طرفداران به ارمغان بیاورد.

5. انیمیشن داستان اسباب بازی 4

با وجود اینکه برای سال ها انیمیشن داستان اسباب بازی 3 به عنوان پایان این فرنچایز شناخته می شد اما چهارمین انیمیشن داستان اسباب بازی (Toy Story 4) نیز ساخته شد و ادامه ماجراجویی های وودی را به نمایش در آورد. این انیمیشن به یکی از بهترین انیمیشن های دیزنی در دهه 2010 میلادی تبدیل شد و توانست بار دیگر با ارائه داستانی تازه توجه مخاطبان بیشتری را به این فرنچایز جذب کند و اوقات خوشی را برای طرفداران رقم بزند. این انیمیشن به فروش جهانی یک میلیارد و 73 میلیون دلار دست پیدا کرد.

4. انیمیشن شگفت انگیزان 2

انیمیشن شگفت انگیزان اثر بسیار پیروزی برای دیزنی به شمار می رفت که بیش از 631 میلیون دلار در گیشه بدست آورد و طرفداران مشتاقانه منتظر دنباله ای برای آن بودند. با این حال، پس از سال ها انتظار پایان انیمیشن شگفت انگیزان 2 (The Incredibles 2) روی پرده سینماها آمد و توانست به فروش جهانی یک میلیارد و 240 میلیون دلار دست پیدا کند. با وجود فاصله 14 ساله میان فیلم اول و دوم، باید گفت که انیمیشن دوم به خوبی توانست تا از پیروزیت فیلم اول استفاده کند و به پیروزیت بزرگتری دست یابد.

3. انیمیشن یخ زده

بسیاری از انیمیشن های پیروز دیزنی از طریق استودیو پیکسار ساخته شده و استودیو انیمیشن سازی دیزنی نتوانسته آن گذشته پر رنگ خودش را تکرار کند اما با این وجود، این استودیو با ساخت انیمیشن یخ زده (Frozen) در سال 2013 میلادی توانست بار دیگر خودی نشان بدهد. این انیمیشن با کسب فروش یک میلیارد و 280 میلیون دلاری توانست به یکی از پیروز ترین و محبوب ترین انیمیشن های تاریخ تبدیل شود.

2. انیمیشن یخ زده 2

در پی پیروزیت بسیار زیاد انیمیشن اول، انیمیشن یخ زده 2 (Frozen II) به هنگام اکران خود توانست با استقبال بسیار خوبی از سوی طرفداران و بیننده ها روبه رو شود و به فروش جهانی یک میلیارد و 450 میلیون دلار دست پیدا کرد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که از لحاظ کیفیت داستان سرایی انیمیشن اول بهتره بوده اما از لحاظ فروش، انیمیشن دوم پیروز بیشتری بدست آورده است.

1. فیلم شیر شاه

در سال های اخیر، کمپانی دیزنی به سراغ ساخت فیلم های لایو اکشن بر اساس انیمیشن های کلاسیک خود رفت و توانست آثار قابل توجهی را بسازد. در این میان، فیلمی با استفاده از تکنولوژی سی جی آی بر اساس انیمیشن شیر شاه ساخته شد که بسیار پیروز بود. فیلم شیر شاه (The Lion King) که عملا انیمیشن محسوب می شود، با اینکه آن جنب وجوش یا احساسات انیمیشن اصلی را نداشت اما توانست به پرفروش ترین انیمیشن تاریخ دیزنی تبدیل شود و فروشی بیش از یک میلیارد و 660 میلیون دلار بدست آورد.

منبع: فوت و فن / cbr.com

به "پر فروش ترین انیمیشن های دیزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر فروش ترین انیمیشن های دیزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید