ویژگی نو اندروید

به گزارش دفتر آنلاین من، با گذشت سال ها گوگل برای جلب رضایت کاربران به توسعه سیستم عامل اندروید ادامه می دهد. در حال حاضر، بسیاری از برنامه ها و بازی های دسکتاپ به کاربران اجازه می دهند تا داده های محلی را پس از حذف نصب کنند؛ اما عدم وجود این قابلیت در اندروید سبب ایجاد مشکلاتی در گوشی های موبایل و تبلت ها شده است و این مشکل بدلیل محدودیت فضای ذخیره سازی در این دستگاه ها است.

ویژگی نو اندروید

به گزارش دفتر آنلاین من، گوگل اخیرا اعلام کرده که در حال کار بر روی ابزاری برای اندروید است که به کاربران این امکان را می دهد تا برای آزادسازی فضای دستگاه های خود، برنامه های خاصی را بایگانی کنند. گوگل با این کار بدون حذف کامل برنامه، آن را حدود 60 درصد کوچکتر می کند. بایگانی کردن یک عملکرد تازه است که به کاربران اجازه می دهد 60 درصد از فضای ذخیره سازی برنامه را به جای حذف کامل، با حذف کردن بخش هایی از برنامه به طور موقت باز پس بگیرند.

برنامه بایگانی شده در دستگاه باقی می ماند و به راحتی می توان با حفظ داده های کاربر آن را به آخرین نسخه سازگار موجود بازیابی کرد. گوگل برای این کار یک فرمت تازه APK (بسته اندروید) که رسما APK های بایگانی شده نامیده می گردد، تعریف کرده است. طبق گفته گوگل یک APK بایگانی شده حجم بسیار کمی را اشغال خواهد کرد و تا زمان بازیابی، تمام داده های کاربر را ذخیره می کند. پس از بازیابی، برنامه به اندازه اصلی خود برمی گردد. این ویژگی در Bundletool نسخه 1.10 در دسترس توسعه دهندگان خواهد بود. با این حال تا زمان عرضه عمومی (احتمالا اواخر امسال) در دسترس نخواهد بود.

توسعه دهندگان همچنین می توانند از APK بایگانی شده هیچ استفاده ای نکنند. هنوز جزئیاتی در مورد نحوه نمایش ویژگی آرشیو در اندروید وجود ندارد. ممکن است زمانی که کاربر روی نماد یک برنامه به مدت طولانی فشار می دهد، همراه با گزینه حذف برچسب گذاری می گردد. به نظر می رسد که فایل های APK بایگانی تنها گام بعدی در تکامل App Bundles هستند، که در ابتدا به منظور کاهش اندازه برنامه های نصب شده بودند. برخلاف APK های سنتی در اندروید، App Bundles حاوی منابع نامربوط (مانند نماد ها و سایر فایل ها) نیست. این ویژگی باعث سبک تر شدن برنامه ها و در نتیجه ایجاد فضای ذخیره سازی برای سایر برنامه ها و بازی ها خواهد شد.

توانایی بایگانی فایل های APK برای برخی از برنامه های کم استفاده مفید خواهد بود. به احتمال زیاد، فرآیند بایگانی و بازیابی برنامه ها باید بسیار سریعتر از حذف نصب و نصب مجدد برنامه ها انجام گردد و هنگامی که کاربر نمی تواند به وایفای متصل گردد فرآیند برنامه بایگانی، داده تلفن همراه کمتری را مصرف خواهد کرد.

منبع: gizchina

منبع: فرارو

به "ویژگی نو اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی نو اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید