نگاه ملی و فرابخشی می تواند مجموعه های صنعتی را نجات دهد

به گزارش دفتر آنلاین من، تهران (پانا) - مدیرعامل فولاد مبارکه می گوید نگاه ملی و فرابخشی است که می تواند مجموعه های بزرگ را نجات دهد و دغدغه های مدیران را نیز به کمترین حد ممکن برساند.

نگاه ملی و فرابخشی می تواند مجموعه های صنعتی را نجات دهد

به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه محمدیاسر طیب نیا، در ملاقات با مدیرعامل و معاونین شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان می گوید در حقیقت این نگاه ملی و فرابخشی است که می تواند مجموعه های بزرگ را نجات دهد و دغدغه های مدیران را نیز به کمترین حد ممکن برساند.

در این نشست صمیمانه، محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نقش هم افزایی این دو فولادساز بزرگ و قدیمی کشور اظهارکرد: تولد و شکل گیری مجموعه های بزرگی مانند ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و شرکت های زیرمجموعه آن ها، حاصل تفکر بلندمدت و استراتژیک مدیرانی است که طی سال های گذشته با وجود منابع محدود، با در نظر گرفتن احتیاج نسل های آینده اقدام به راه اندازی این مراکز مهم صنعتی نمودند.

مدیر عامل فولاد مبارکه در ادامه اعلام نمود: به حق، نجات صنعت کشور و پیشرفت و توسعه آن احتیاجمند یک نگاه ملی است و اگر ما اکنون در صندلی مدیران این دو صنعت مادر کشور همان نگاه فرامنطقه ای و ملی را دنبال نکنیم در آینده دچار تعارضات سازمانی و ناکارآمدی در ایفای نقش و رسالت خطیر خود در پیشبرد اهداف کشور در حوزه صنعت فولاد خواهیم شد.

طیب نیا در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت نگاه فرامنطقه ای مدیران اضافه کرد: اگر نگاه ما فقط به استان اصفهان معطوف باشد و منطقه ای عمل کنیم از دیگران نمی توانیم انتظار داشته باشیم که ورای منطقه ها جغرافیایی خود تصمیم گرفته و در قالب یک تعامل منطقی به همکاری های متقابل بپردازند؛ در حقیقت این نگاه ملی و فرابخشی است که می تواند مجموعه های بزرگ را نجات دهد و دغدغه های مدیران را نیز به کمترین حد ممکن برساند.

وی ذوب آهن و فولاد مبارکه را دو فولادساز بزرگ در یک منطقه جغرافیایی مشترک خواند و گفت: جدای از مسائل موجود با هم فکری و همراهی مدیران این دو فولادساز بزرگ می توان پروژه های مشترک تعریف نمود و منافع روزافزونی را برای هر دو مجموعه به ارمغان آورد؛ اگرچه تا به امروز تعامل برای فعالیت های روزمره با هماهنگی های لازم وجود داشته اما با همراهی و همکاری بیشتر می توان هم افزایی قابل توجهی در منافع مشترک به دست آورد.

مدیرعامل فولاد مبارکه در خاتمه اضافه کرد: برگزاری این جلسه را به فال نیک گرفته و اعتقاد داریم شروع همکاری های بیشتر، توجه به دغدغه های مشترک، موجب طرح و شناسایی پتانسیل های موجود شده و نقشه راهی برای ادامه همکاری های کوتاه مدت و بلندمدت برای دو شرکت می شود؛ :می@توان با تشکیل کمیته ای مرکب از تخصص های مختلف پیشنهادات همکاری های آینده را احصا و فرصت های سرمایه گذاری بیشتر را آنالیز و اجرایی نمود.

بنابر این گزارش، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن نیز در ادامه ضمن اعلام آمادگی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در مورد همراهی و هم فکری با مدیرعامل و تیم مدیریتی شرکت فولاد مبارکه گفت: در نظر داریم مباحث مشترک و مرتبط در حوزه های مختلف اعم از فراوری، توسعه، فروش و بازاریابی، اقتصادی و اقتصادی و نیروی انسانی را به صورت جدی پیگیری نموده و با تشکیل کمیته های فنی تخصصی به بهره وری بیشتر مدیریتی هر دو شرکت یاری نماییم.

یزدی زاده بعلاوه در این ملاقات اعلام نمود: حمل محصولات و مقاصد مشترک، تأمین مواد اولیه و مبادی مشترک، نکات و تجربه های فنی، کارکنان و سرمایه های انسانی همه و همه از جمله مواردی هستند که دو قطب فولادی استان اصفهان با همکاری همدیگر می توانند با یاری آن ها به ارزش اضافه نموده جمعی دست پیدا نموده و در نهایت هر دو مجموعه از مواهب سازمانی به وجود آمده منتفع گردند.

وی در خاتمه، نگاه کلان به موضوعات صنعت فولاد را عامل اصلی توسعه و هم افزایی دانست و گفت: ذوب آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه به علت نوع محصولات فولادی فراوریی در این مجموعه ها و نیز حضور در استان اصفهان، دارای منافع و مسائل مشترک هستند که اهمیت هم افزایی و همکاری های دوجانبه را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نگاه ملی و فرابخشی می تواند مجموعه های صنعتی را نجات دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه ملی و فرابخشی می تواند مجموعه های صنعتی را نجات دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید