مربی سرشناس دنیای هندبال سکان دار تیم ملی ایران شد

به گزارش دفتر آنلاین من، تیم ملی هندبال مردان ایران به راهنمایی مانوئل فرناندز مربی اسپانیایی توانست برای دومین بار مجوز حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را کسب کرد اما درست در روز پایانی این رقابت ها فرناندز به دلایل مختلفی از جمله نبود امکانات و بعضی مسائل مختلف اختلاف عقیده از تیم ملی خداحافظی کرد و امروز چهارشنبه 25 اسفندماه نیز طی نشستی با رئیس فدراسیون هندبال کشورمان رسماً با تیم ایران خداحافظی کرد.

مربی سرشناس دنیای هندبال سکان دار تیم ملی ایران شد

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان که پیش از این اعلام نموده بود در پی مربی سرشناس تر برای راهنمایی تیم ملی مردان برای حضور در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی سال آینده می باشد و قطعاً این مسئله را تا انتها سال قطعی خواهد نمود امروز با معرفی مربی تازه وعده خود را اجرایی کرد.

به این ترتیب وسلین وویوویچ مربی سرشناس جهانی هندبال با عقد قراردادی رسماً راهنمایی تیم ملی هندبال ایران را بر عهده گرفت.

این مربی اهل مونته نگرو متولد 1961 میلادی است و سوابق درخشانی در عرصه مربیگری باشگاهی و ملی و بعلاوه دوران بازیگری در کارنامه او دیده می شود و آخرین تجربه مربیگری او به سال 2021 در باشگاه مطرح واردار مقدونیه باز می شود.

کسب عنوان چهارم المپیک سیدنی 2000 با تیم ملی یوگسلاوی، کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم ملی صربستان و مونته نگرو در سال 2002 و قهرمانی نوجوانان جهان با همین تیم در سال 2005، کسب قهرمانی اروپا با تیم ملی نوجوانان صربستان و مونته نگرو در سال 2004، کسب مقام پنجم قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2005 با تیم ملی بزرگسالان صربستان و مونته نگرو و کسب مقام سوم رقابت های قهرمانی جهان سال 2017 با تیم ملی بزرگسالان اسلوونی از جمله مهم ترین عناوین وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری ملی است.

وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری باشگاهی نیز سابقه درخشانی دارد. حضور در باشگاه های مطرح جهان از جمله واردار مقدونیه و زاگرب کرواسی در کارنامه این مربی دیده می شود. قهرمانی در باشگاه های اسپانیا با تیم رئال سوسیداد و بعلاوه قهرمانی در باشگاه های اروپا با همین تیم، سه قهرمانی در سوپرلیگ هندبال مقدونیه و دو قهرمانی در جام باشگاه های مقدونیه با تیم واردار، قهرمانی در لیگ هندبال کرواسی در دو فصل پیاپی با تیم زاگرب و قهرمانی در جام پادشاهی قطر از دستاوردهای این مربی مطرح در عرصه باشگاهی به شمار می آیند.

وی بعلاوه در دوران بازیگری خود به عنوان یکی از مطرح ترین بازیکنان جهان هندبال مدال طلای المپیک لس آنجلس 1984 و مدال برنز سئول 1988 را بدست آورده و یک طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان را به ترتیب در سال های 1986 و 1982 را نیز به گردن آویخته است. ووجوویچ عنوان سومی رقابت های قهرمانی اروپا و دو قهرمانی باشگاه های اروپا را نیز در دوران ورزش حرفه ای خود بدست آورده است.

حضور به مدت شش سال در باشگاه بارسلونا نقطه عطفی در دوران بازیگری وسلین وویوویچ به شمار می آید.

این مربی مطرح جهانی هندبال در سال 1988 میلادی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب و در سال 1986 نیز به عنوان بهترین ورزشکار کشور یوگوسلاوی شناخته شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مربی سرشناس دنیای هندبال سکان دار تیم ملی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مربی سرشناس دنیای هندبال سکان دار تیم ملی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید