شبیه سازی جو سیاراتی که در آنها الماس می بارد ، فراوری الماس با پلاستیک و اکسیژن ، مقایسه وزن الماس زمین با الماس نپتون و اورانوس!

به گزارش دفتر آنلاین من، تحقیقات دانشمندان بر روی سیارات یخی نظیر نپتون و اورانوس که در اتمسفر آنها شرایطی برای بارش اندازه زیادی الماس وجود دارد، نشانگر آن است که می توان با به کارگیری شیوه های تازه و مشابه سازی جو سیارات یخی، فراوری الماس و نانو الماس ها در کره زمین را افزایش داد.

شبیه سازی جو سیاراتی که در آنها الماس می بارد ، فراوری الماس با پلاستیک و اکسیژن ، مقایسه وزن الماس زمین با الماس نپتون و اورانوس!

به گزارش دفتر آنلاین من و به نقل از سی نت، تحقیقات پیشین نیز نشانگر آن بود که الماس می تواند در باران و طوفان تگرگی که در سیارات بزرگ الجثه یخی و گازی از جمله سیاره زحل رخ می دهد، به اندازه فراوانی یافت گردد.

محققانی از آلمان، فرانسه و آمریکا در تحقیق اخیر خود از مواد شیمیایی مشابه ماده شیمیایی موجود در جو سیارات بزرگ الجثه یخی، در تحقیقات نو خود استفاده نموده اند. این ماده اسرار آمیز چندان عجیب و غریب نیست. این ماده نوعی پلاستیک پت (پلی اتیلن ترفنات) است که معمولا در ساخت بطری هایی به کار می رود که شما می توانید اغلب آن را از فروشگاه ها تهیه کنید.

البته در این آزمایش اخیر به ترکیب شیمیایی ماده پلاستیکی، مقادیری از اکسیژن اضافه شده است، در آزمایشات قبلی اکسیژن به ترکیب شیمیایی ماده پلاستیکی اضافه نمی شد. محققان از پلاستیک به عنوان پایه ای برای نشان دادن فعل و انفعلات شیمیایی در اتمسفر یک کره غول آسای یخی استفاده کردند و سپس برای شبیه سازی فشارهای جوی موجود در چنین سیاراتی به پلاستیک نور لیزر تاباندند تا ببینند چه اتفاقی می افتد.

دومینیک کراوس، فیزیکدان و استاد دانشگاه روستوک آلمان در باره این آزمایش می گوید: اثر افزودن اکسیژن به مواد شیمیایی تشکیل دهنده پلاستیک، تسریع در شکافتن کربن و هیدروژن و در نتیجه ایجاد شرایطی مساعد برای تشکیل نانوالماس بود. این به آن معناست که اتم های کربن در اثر افزودن اکسیژن راحت تر با هم ترکیب شده و می توانند باعث تشکیل الماس شوند.

  • بیشتر بخوانید:

    تصاویری از سیاره مشتری که تا به امروز ندیده اید | شاهکار مشترک مدارگرد جونو و یک مهندس نرم افزار

به عبارت دیگر، محیط واقعی سیارات غول پیکر گازی یخی اکسیژن بیشتری دارد و اکسیژن بیشتر به معنای الماس بیشتر است.

دانشمندان می گویند: الماس های فراوری شده در شرایط مشابه شرایط جوی نپتون یا اورانوس می توانند میلیون ها قیراط وزن داشته باشند. رکورد وزن یک الماس روی زمین کمی بیش از 3100 قیراط است. بنابر فرضیه دانشمندان حتی ممکن است یک لایه الماس ضخیم در جایی بالای هسته سیارات وجود داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شبیه سازی جو سیاراتی که در آنها الماس می بارد ، فراوری الماس با پلاستیک و اکسیژن ، مقایسه وزن الماس زمین با الماس نپتون و اورانوس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبیه سازی جو سیاراتی که در آنها الماس می بارد ، فراوری الماس با پلاستیک و اکسیژن ، مقایسه وزن الماس زمین با الماس نپتون و اورانوس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید