پایش آتش سوزی ها در دنیا با الگوریتم ایرانی

به گزارش دفتر آنلاین من، یک استارتاپ ایرانی حوزه فضایی برای نخستین بار الگوریتم تشخیص آتش را برای ماهواره سنتینل3 در آژانس فضایی اروپا ثبت کرد.

پایش آتش سوزی ها در دنیا با الگوریتم ایرانی

یاسر عشورزاده روز یکشنبه درباره این الگوریتم که برای اولین مرتبه به ثبت جهانی رسیده است، گفت: اکنون آتش سوزی اورگن آمریکا را دانشمندان جهان با الگوریتم ایرانی تیزنگر پایش می نمایند.

وی اضافه نمود: برای اولین مرتبه توانستیم این الگوریتم را در پایگاه داده های ماهواره آژانس فضایی اروپا با نام ایرانی سهم بارگزاری کنیم. این الگوریتم مورد تایید آژانس فضایی اروپا قرار گرفته و هر روز می توان کل نقاط آتش فعال کره زمین را به وسیله تصاویر ماهواره ای مورد پایش قرار دهد تا مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرعامل این استارتاپ توضیح داد: پایگاه سنتینل هاب، بعد از ناسا جزو پایگاه های معتبر دریافت تصاویر ماهواره ای است که الگوریتم خود را در آن به ثبت رساندیم.

متخصصان کشورمان، سال گذشته و پیش از شیوع کرونا نیز الگوریتمی را نوشتند که می تواند آلودگی هوا را پایش کند.

او در این باره اضافه نمود: در یک دوره زمانی قبل از شیوع کرونا و قرنطینه در اروپا، به درخواست آلمان و انگلستان آلودگی هوا را آنالیز کردیم و آژانس فضایی اروپا، گزارش جامعی را برای کشورهای جهان ارسال کرد که گزارش ها نشان می دهد آن کشورها تغییر به خصوصی در کاهش آلودگی هوا داشته اند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "پایش آتش سوزی ها در دنیا با الگوریتم ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش آتش سوزی ها در دنیا با الگوریتم ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید