درمان استروئیدی ترامپ عوارض جانبی جدی به همراه دارد

به گزارش دفتر آنلاین من به نقل از رویترز، تیم پزشکی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه خاطرنشان کرد که تجویز دگزامتازون- یک داروی استروئید عمومی مورد استفاده برای کاهش التهاب مرتبط با سایر بیماری ها است- برای درمان دونالد ترامپ تجویز شده است.

درمان استروئیدی ترامپ عوارض جانبی جدی به همراه دارد

این دارو که برای درمان موارد حاد بیماری تجویز می گردد، با خطرات بروز عوارض جانبی از جمله تغییرات خلق و خو، پرخاشگری و پریشانی ذهنی همراه است.

این در حالی است که مقامات کاخ سفید تصویری امیدبخش و خوش بینانه از شرایط جسمانی ترامپ ترسیم نموده و می گفتند که او می تواند تا روز دوشنبه از بیمارستان مرخص گردد. اما دگزامتازون برای موارد ابتلای جدی مصرف می گردد.

نتایج یک آنالیز در ماه ژوئن نشان داد که مصرف استروئید می تواند میزان مرگ و میر را در میان مبتلایان کووید -19 با شرایط جسمانی بسیار وخیم به میزان یک سوم کاهش داد.

دگزامتازون برای درمان اختلال های سیستم ایمنی بدن، بیماریهای التهابی، مسائل تنفسی و سایر شرایط بوجود آمده بر اثر واکنش دفاعی و طبیعی بدن بکار می رود که خود می تواند با واکنش بیش از حد باعث بروز مسائل جدیدی گردد.

انجمن بیماریهای عفونی آمریکا بیان کرد که دگزامتازون برای افرادی که به طور حاد به کووید -19 مبتلا شده و به اکسیژن کمکی احتیاج دارند، سودمند است. اما مطالعات نشان می دهد که این دارو ممکن است برای افرادی با علائم خفیف تر کووید -19 مضر باشد؛ زیرا ممکن است واکنش عادی سیستم ایمنی بدن آنها را سرکوب می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "درمان استروئیدی ترامپ عوارض جانبی جدی به همراه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان استروئیدی ترامپ عوارض جانبی جدی به همراه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید