دانش تعمیر لکوموتیو در استان یزد بومی شد

به گزارش دفتر آنلاین من، مدیر کارخانه تعمیرات لکوموتیو بافق در استان یزد گفت: با کوشش متخصصان بومی، برای نخستین بار تعمیرات اساسی لکوموتیو در بافق انجام شد.

دانش تعمیر لکوموتیو در استان یزد بومی شد

محمدرضا رشیدیون، مدیر کارخانه تعمیرات لکوموتیو بافق در مصاحبه با دفتر آنلاین من در بافق، اظهار کرد: تعمیر اساسی و مستمر لکوموتیو از جمله هزینه های اجباری تحمیل شده به صنعت ریلی کشور است که تا به امروز به ناچار باید انجام می شد و علاوه بر هزینه، زمان قابل توجهی را نیز به خود اختصاص می داد.

وی اضافه کرد: هزینه تعمیر و بازسازی کامل و اساسی یک لکوموتیو، حدود 10 میلیارد ریال است که با انجام تعمیرات اساسی به وسیله متخصصان بومی، این هزینه حدود 10 درصد کاهش یافته است.

مدیرکارخانه تعمیرات لکوموتیو در شهرستان بافق گفت: با بومی سازی تعمیرات نه تنها هزینه کاهش داشته بلکه زمان تعمیرات نیز بالغ بر 70 درصد کاهش یافته که این مهم نقش مهمی در بهره برداری بیشتر و بهتر ایفا می نماید.

رشیدیون با بیان این که پیش از این تعمیران لکوموتیو در خارج از شهرستان انجام می شد و حدود شش ماه تا یک سال زمان می برد، توضیح داد: در حال حاضر فقط 40 تا 45 روز برای تعمیر اساسی یک لکوموتیو احتیاج است.

وی با اشاره به این که در گذشته از قطعات مستهلک و غیرقابل استفاده می شد، اعلام نمود: در حالی که حدود 60 تا 70 درصد هزینه ها صرف خرید قطعات از خارج و 20 تا 30 درصد درصد هزینه ها صرف خرید قطعات از داخل می شد، اما در حال حاضر با بازسازی و تعمیر این قطعات در داخل، این هزینه ها کاهش پیدا نموده است.

مدیرکارخانه تعمیران لکوموتیو در سرانجام گفت: جمعاً 106 لکوموتیو در شهرستان بافق نگهداری و تعمیر می گردد که از این تعداد 50 مورد جی ای، 49 لکوموتیو آلستوم و 7 لکوموتیو آراُاُ است.

ع/ی

منبع: خبرگزاری فارس

به "دانش تعمیر لکوموتیو در استان یزد بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش تعمیر لکوموتیو در استان یزد بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید