خدمت ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی به مناسبت هفته پژوهش

به گزارش دفتر آنلاین من، خبرگزاری خبرنگاران- بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در راستای حمایت از آموزش های حوزه میکروبیولوژی و خدمات دهی به اساتید و محققان کشور، خدمت ویژه ای را به مناسبت هفته پژوهش در قالب طرح حمایت از آموزش میکروبیولوژی ارائه می نماید.

خدمت ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی به مناسبت هفته پژوهش

به گزارش خبرگزاری دفتر آنلاین من، دکتر مهدی مشتاقی نیکو، مدیر بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی) در مورد این طرح گفت: هدف از ارائه این خدمات و نمونه های زیستی حمایت از محققان حوزه میکروبیولوژی برای توسعه علمی کشور است که این بانک کوشش می نماید با شناسایی انواع میکروارگانیسم ها و افزایش نمونه ها در کلکسیون ها، به آن دست یابد. در راستای هدف ذکر شده این بانک 10 سویه از باکتری ها و مخمر های پرمصرف و عمومی را جهت استفاده در آزمایشگاه های آموزشی میکروبیولوژی طبق شرایط زیر و به صورت رایگان و سایر سویه های میکروبی را با 50 درصد تخفیف در هفته پژوهش ارائه می نماید.

دکتر مشتاقی نیکو، گروه های زیست شناسی میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی میکروبی، دارویی وکشاورزی، آزمایشگاه میکروبیولوژی صنایع غذایی و دامی در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی وزارت علوم و بهداشت را به عنوان گروه های هدف اعلام نمود و اضافه نمود: متقاضیان بر اساس شرایط ذیل تا تاریخ 3 آذرماه 1400 می توانند نسبت به دریافت سویه های رایگان اقدام کنند:

1-نامه درخواست سوش های مذکور از طرف دانشکده های واجد گروه های فوق الذکر با ذکر کامل نام مدیرگروه و خطاب به مدیر بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با قید جمله جهت شرکت در طرح حمایت از آموزش میکروبیولوژی و به منظور استفاده در آزمایشگاه.... تنظیم می گردد. حتما توجه گردد نام سویه ها همراه با شماره IBRC آن ها در نامه قید گردد؛

2-سویه ها تنها جهت اهداف آموزشی در اختیار واحد ها قرار خواهد گرفت و تبادل آن ها با سایر واحد های دانشگاهی که مصداق شخص ثالث در نظر گرفته می شوند جایز نیست؛

3-نحوه تأمین سویه ها به صورت سوآب های داکرون خواهد بود و به وسیله پست طی هفته پژوهش و پس از آن برای همکاران ارسال خواهد شد. تأمین هزینه های پستی بر عهده واحد ها است؛

4-هر واحد می تواند تا سقف 5 سویه از ده سویه معرفی شده را درخواست کند.

استفاده از 50 درصد تخفیف ویژه هفته پژوهش

مدیر بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران خاطر نشان کرد: این بانک به مناسبت هفته پژوهش برای محققانی که از سویه های مرکز استفاده کنند، 50 درصد تخفیف قائل می گردد. این تخفیف فقط شامل درخواست هایی است که در هفته پژوهش برای بانک ارسال می گردد؛ بنابراین پژوهشگران و اساتید می توانند با مراجعه به سایت www.ibrc.ir، در قسمت محصولات> نمونه های زیستی> میکروارگانیسم ها، نسبت به انتخاب سویه مورد نظر از کاتالوگ های تفکیک شده میکروارگانیسم ها نسبت به سفارش اقدام کنند.

طرح اهدا نمونه میکروبی

دکتر مشتاقی نیکو در مورد طرح اهدای نمونه های میکروبی گفت: بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی) جهت حمایت از پژوهشگران و گردآوری سویه های ارزشمند میکروبی و یاری به حفظ ذخایر ارزشمند با نگهداری طولانی مدت، از طرح دیگری در این زمینه به عنوان طرح اهدای نمونه های میکروبی به زودی رونمایی خواهد نمود و امید است با حمایت جامعه علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی کشور بتوانیم کلکسیون ارزنده ای از میکروارگانیسم ها را به عنوان پشتوانه ضروری برای فعالیت های علمی و تحقیقاتی حال و آینده فراهم آوریم.

براساس اعلام روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی)، اساتید و محققان می توانند به وسیله آدرس پست الکترونیکی: [email protected] و شماره 09909662646 به وسیله واتساپ نسبت به درخواست 10 سویه طرح حمایت از آموزش میکروبیولوژی به اسامی ذیل اقدام کنند:

1: IBRC-M 10698 (Escherichia coli)

2: IBRC-M 10917 (Staphylococcus aureus subsp. aureus)

3: IBRC-M 10682 (Streptococcus mutans)

4: IBRC-M 10705 (Serratia marcescens subsp. marcescens)

5: IBRC-M 10674 (Proteus mirabilis)

6: IBRC-M 10828 (Pseudomonas aeroginosa)

7: IBRC-M 10997 (Bacillus subtilis subsp. subtilis)

8: IBRC-M 11130 (Enterococcus faecalis)

9: IBRC-M 30486 (Saccharomyces cerevisiae)

10: IBRC-M 30087 (Candida albicans)

منبع: خبرگزاری آریا

به "خدمت ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی به مناسبت هفته پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمت ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی به مناسبت هفته پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید