تکنیک هایی برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی

به گزارش دفتر آنلاین من، ساعت بخشی ضروری از زندگی روزمره شما است. این اکسسوری شما را به موقع به قرارهایتان می رساند و به شما کمک می کند تا نظم داشته باشید. با وجود این، ساعت ها نیز مانند همه دستگاه هایی که با باتری کار می کنند، در نهایت به باتری تازه نیاز خواهند داشت. هر چه بیشتر بتوانید این باتری ها را سالم نگه دارید، عمر آن ها بیشتر می شود و برای مدتی طولانی ساعت شما را دقیق نگه می دارند. در این مقاله، بهترین زمان تعویض برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی و ترفندهایی که به دوام باتری کمک می کنند را می خوانید.

تکنیک هایی برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی

باتری ساعت مچی چقدر دوام می آورد؟

طول عمر باتری ساعت به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور معمول، باتری در ساعتی که به تازگی خریداری شده، ممکن است تا 2 سال دوام بیاورد. در برخی از مواقع، این مدت زمان 3 تا 4 سال ادامه خواهد داشت. بااین حال، اگر ساعت قدیمی تر باشد، باتری آن ممکن است بین 18 ماه تا 2 سال دوام بیاورد. طول عمر باتری هر ساعت به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • کیفیت باتری: کیفیت باتری به کار رفته در ساعت تأثیری قابل توجه بر طول عمر آن دارد. باتری هایی که کیفیت بهتری دارند، در مقایسه با باتری های با کیفیت پایین تر بیشتر دوام می آورند.
  • تعداد دفعات استفاده از ساعت: ساعتی که هر روز از آن استفاده می شود، احتمالا بسیار زودتر از ساعتی که فقط گاهی از آن استفاده می شود، نیاز به تعویض باتری داشته باشد.
  • دمای هوا: عامل دیگری که ممکن است باعث کاهش عملکرد یک باتری شود، دما و تغییرات شدید آب وهوایی است. گرمای بسیار یا سرمای شدید می تواند کارایی یک باتری را کاهش دهد و باعث کمتر شدن طول عمر آن شود.
  • اندازه رطوبت: یکی از مهم ترین عواملی که باید برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی در نظر داشته باشید، نرسیدن رطوبت به باتری این ساعت است. رطوبت و آب می تواند عمر باتری ساعت شما را کاهش دهد و بر عملکرد آن تأثیری منفی بگذارد.
  • قابلیت های ساعت: ساعت هایی که قابلیت های اضافی مانند نشانگرهای شب نما، آلارم یا کرنوگراف دارند و ساعت های هوشمند نسبت به ساعت های معمولی باتری بیشتری مصرف می کنند. توصیه می کنیم برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی و افزایش دوام آن، در صورت عدم استفاده از قابلیت های اضافی ساعت آن ها را خاموش کنید.

از کجا زمان تعویض باتری ساعت را بفهمیم؟

با توجه به چند نشانه می توانید متوجه شوید که زمان تعویض باتری ساعت تان فرا رسیده است. در ادامه، این نشانه ها را می خوانید.

1. ساعت به کلی از کار افتاده است

از کار افتادن ساعت به طور کلی نشانه روشنی از این است که باید باتری آن را تعویض کنید. همچنین، باید توجه داشته باشید که باتری های تمام شده نباید در ساعت بمانند. باید آن ها را در اسرع وقت از ساعت خارج کنید، به ویژه اگر قصد دارید که ساعت را در کمد قرار دهید. با گذشت زمان، باتری از کار افتاده ممکن است منبسط شود و مواد شیمیایی خورنده از اجزای داخلی ساعت به بیرون نشت کند. در نتیجه، ساعت آسیب جدی می بیند و غیرقابل استفاده می شود.

2. ساعت زمان را درست نشان نمی دهد

ساعتی که بسیار کند کار می کند، احتمالا باتری رو به اتمامی دارد. در مقابل، ساعتی که بسیار سریع کار می کند، احتمالا باتری در معرض خطری دارد. اگر ساعت دیجیتال شما درست کار نمی کند، تعویض باتری مشکل را کاملا حل خواهد کرد.

داشتن یک ساعت کوارتز می تواند اوضاع را کمی پیچیده تر کند. به عنوان مثال، اگر ساعت حتی پس از تعویض باتری زمان را درست نشان نمی دهد، ممکن است به این علت باشد که چرخ دنده های آن فرسوده شده یا باید تمیز و روغن کاری شوند. به علاوه، ممکن است که آلودگی داخل محفظه ساعت جمع شده باشد.

3. باتری در اثر رطوبت آسیب دیده است

آب و رطوبت چیزی است که تقریبا تمام وسایل الکترونیکی روی کره زمین را تهدید می کند. آسیب باتری در اثر رطوبت می تواند به شدت عملکرد باتری ساعت شما را مختل کند و در عین حال به سایر اجزای ساعت شما نیز آسیب برساند. ساعت آسیب دیده در اثر رطوبت چند نشانه دارد. این نشانه ها عبارت اند از:

  • صفحه مه گرفته: وقتی به صفحه ساعت نگاه می کنید، اگر فضای داخلی آن مه آلود یا متراکم شده، نشانه آن است که رطوبت وارد ساعت شده است.
  • تغییر رنگ صفحه ساعت: اگر صفحه ساعت به رنگ دیگری درآمده یا به نظر می رسد که تغییر رنگ داده، این احتمال وجود دارد که آب وارد ساعت شده باشد.
  • حرکت متوقف شده یا نامنظم ساعت: اگر ساعت شما کار نمی کند یا حرکت عقربه های آن نامنظم به نظر می رسد، ممکن است آب و رطوبت به آن آسیب زده باشد.
  • زنگ زدگی یا خوردگی: اجزای داخلی ساعت در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت ممکن است زنگ بزنند یا حالت خوردگی پیدا کنند. اگر در قسمت های داخلی یا بیرونی ساعت زنگ زدگی یا حالت خوردگی مشاهده کردید، نشانه آن است که باتری آن در معرض رطوبت قرار گرفته است.

اگر فکر می کنید که آب یا رطوبت به ساعت شما آسیب زده است، برای جلوگیری از آسیب های جبران ناپذیر، باید آن را فورا به تعمیرگاه ببرید. در ضمنً، باید یاد بگیرید که چگونه خطرات ناشی از آسیب دیدن ساعت در اثر رطوبت را به حداقل برسانید.

4. قاب ساعت متورم شده است

نشانه دیگری که به شما می گوید که زمان تعویض باتری ساعت فرا رسیده، این است که قاب ساعت متورم یا برآمده شده است. این اتفاق معمولا نشان می دهد که فشار داخلی ساعت زیاد شده است. افزایش فشار داخلی ساعت نیز می تواند نشانه ای از وجود باتری معیوب باشد.

5. عقربه دوم به خوبی کار نمی کند

یکی دیگر از نشانه هایی که به شما اعلام می کند که ساعت به باتری تازه نیاز دارید، این است که عقربه دوم ساعت به جای یک حرکت صاف و درست، با حرکات کوتاه و ناگهانی شروع به تیک زدن می کند. معمولا علت این اتفاق آن است که موتورهای داخلی ساعت قدرت کافی ندارند تا عقربه ها به خوبی کار کنند.

6. صفحه ساعت کم نور به نظر می رسد

اگر صفحه ساعت دیجیتال یا هوشمند کم نورتر از حد معمول به نظر برسد، احتمالا باتری آن رو به اتمام است و نیاز به تعویض دارد.

روش هایی برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی هوشمند

یکی از ساعت های پرطرفدار این روزها ساعت مچی هوشمند است. از این ساعت برای انجام فعالیت های روزانه و اهداف مهم تری مانند تناسب اندام کمک می گیریم. به همین علت، باید روش های جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی هوشمند را هم بدانیم. در ادامه، ترفندهایی را می خوانید که به شما برای افزایش طول عمر باتری ساعت هوشمند کمک می کنند.

1. زمان روشنایی صفحه ساعت را کم کنید

هنگامی که مچ خود را برای دیدن ساعت بالا می برید یا روی صفحه آن ضربه می زنید، صفحه نمایشگر آن برای مدت کوتاهی روشن می شود. اگر زمان روشنایی صفحه ساعت را روی 70 ثانیه تنظیم کرده باشید، باتری آن به سرعت خالی می شود. در عوض، باید این زمان را روی 15 ثانیه تنظیم کنید. کافیست به بخش تنظیمات روشنایی ساعت بروید و گزینه Wake Duration را بزنید. سپس، آن را روی 15 ثانیه تنظیم کنید.

2. تلفن همراه و ساعت هوشمند خود را دوباره هماهنگ کنید

اپل واچ یا ساعت هوشمند خود را از تلفن همراه هوشمند جدا کنید و دوباره آن ها را با یکدیگر هماهنگ و جفت کنید. اگر عمر باتری ساعت هوشمند شما سریع تر از حد معمول باید تمام می شود، ممکن است مسئله ای میان ساعت و تلفن وجود داشته باشد. تنظیم مجدد اتصال آن ها می تواند این مشکل را رفع سازد.

3. نرم افزار ساعت را به روز کنید

هر از گاهی، تولیدکننده ساعت هوشمند به ویژه شرکت اپل یک سیستم عامل نرم افزاری تازه برای ساعت منتشر می کند که به آن قابلیت های تازهی می دهد یا مسائل جزئی ساعت را رفع می سازد. به عنوان مثال، آپدیت نرم افزار WatchOS 7 که در سپتامبر 2020 منتشر شد، ظاهرا باعث تخلیه بیش از حد باتری برای برخی از کاربران اپل واچ شد. خوشبختانه، شرکت اپل از آن زمان به بعد، آپدیت نرم افزاری watchOS 7.0.2 را منتشر می کند تا این مشکل رفع شود. اگر در به روزرسانی نرم افزار ساعت هوشمند خود مردد هستید، می توانید از این آپدیت نرم افزاری کمک بگیرید.

4. حالت همیشه روشن (Always On Display) ساعت را غیرفعال کنید

اگر نمایشگر صفحه ساعت هوشمند شما همیشه حتی زمانی که مچ دست پایین است، روشن باشد، باتری آن به طرز قابل توجهی خالی می شود. ساعت های هوشمند معمولا مجهز به قابلیت حالت همیشه روشن صفحه هستند که به شما امکان می دهد تا حواستان به زمان تمرینات ورزشی یا اعلان های تلفن همراه باشد. این ویژگی باعث می شود که باتری ساعت شما بیشتر مصرف شود و در نهایت، زودتر از حد معمول تمام شود.

5. در انتها تمرینات ورزشی آن را به طور دستی در ساعت ثبت کنید

هنگامی که ساعت هوشمند یا اپل واچ در حالت تمرین ورزشی است، کمی از باتری را به صورت اضافی مصرف می کند. علت آن هم این است که ساعت ضربان قلب شما را به جای هر چند دقیقه یک بار به طور مداوم اندازه گیری می کند. اگر ساعت شما متوجه نشود که تمرینات ورزشی شما تمام شده، ممکن است بیش از حد لازم به کار خود ادامه دهد. بنابراین، بهتر است که پس از اتمام تمرینات ورزشی خود آن را در ساعت به طور دستی ثبت کنید. برای این کار باید به بخش تمرینات ورزشی (Workout) ساعت بروید و آن را به سمت راست بکشید و گزینه اتمام را انتخاب کنید.

6. گزینه Background App Refresh ساعت را خاموش کنید

راهی دیگر برای جلوگیری از تمام شن باتری ساعت مچی هوشمند این است که این گزینه را غیرفعال کنید. وقتی این گزینه ساعت روشن باشد، برنامه های تلفن همراه و ساعت می توانند داده ها را میان یکدیگر مبادله کنند. در نتیجه، همیشه در صورت نیاز داده های زمان حال را دارند. این موضوع می تواند عمر باتری ساعت را تحت تأثیر بگذارد. بنابراین، بهتر است که این قابلیت ساعت را به کلی غیر فعال کنید یا برنامه های خاصی از تلفن همراه و ساعت را غیرفعال کنید.

برای این کار، باید در بخش تنظیمات عمومی نرم افزار ساعت گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید. این گزینه باید غیرفعال شود.

7. گزینه Reduce Motion را فعال کنید

این ویژگی برخی افکت ها و انیمیشن های گرافیکی ساعت را کنترل می کند که می تواند باتری ساعت شما را خالی کند. برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی هوشمند باید این گزینه را در ساعت خود فعال کنید.

8. حالت ذخیره انرژی (Power Reserve) ساعت را فعال کنید

این ویژگی موقعی که باتری تلفن همراه رو به اتمام است، به شما امکان می دهد که با فشردن دکمه کناری ساعت فقط زمان را مشاهده کنید. در صورت فعال بودن گزینه ذخیره انرژی، ساعت و تلفن همراه هوشمند شما با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کنند و هیچ قابلیت دیگری از ساعت در دسترس نیست.

اگر تنها چیزی که در فاصله شارژ ساعت به آن نیاز دارید، دانستن زمان است، این ویژگی به شما کمک می کند.

9. نرم افزارهایی که استفاده نمی کنید را حذف کنید

برنامه ها و نرم افزارهای ساعت هوشمند فضای اضافی اشغال می کنند. اگر این برنامه ها و نرم افزارها در پس زمینه اجرا شوند، می توانند عمر باتری ساعت هوشمند شما را کاهش دهند. خلاص شدن از شر برنامه های بلااستفاده می تواند باعث صرفه جویی در مصرف باتری شود.

10. ساعت خود را هر چند وقت یک بار سرویس کنید

فرقی نمی کند که ساعت شما هوشمند باشد یا یک ساعت مچی ساده داشته باشید. مهم ترین نکته برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی این است که آن را هر چند وقت یک بار سرویس کنید. اگر نکاتی که تا به اینجا به آن ها اشاره کردیم را امتحان کرده اید اما هنوز ساعت تان به درستی کار نمی کند یا زمان دقیق را به شما نشان نمی دهد، وقت آن فرا رسیده که ساعت را به تعمیرگاه ببرید تا سرویس شود.

ممکن است ساعت شما دچار مسائل جدی تری شده باشد که شما نتوانسته اید آن ها را تشخیص بدهید. یک متخصص تعمیر ساعت می تواند آن را عیب یابی کند تا مسائل احتمالی حل شوند.

کلام آخر

ساعت یار همیشگی هر خانم و آقای شیک پوشی است. برای اینکه ساعت با کیفیت شما برای مدتی طولانی دوام بیاورد، باید شرایط باتری آن را هر چند وقت یک بار بررسی کنید. برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی ساده یا هوشمند نیز باید به نکات مهمی توجه کنید که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. به نظر شما چه راه های دیگری برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی وجود دارد؟ آیا ترفندهایی که معرفی کردیم تا به حال به شما کمک کرده اند؟

منبع: businessinsider

منبع: دیجیکالا مگ

به "تکنیک هایی برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک هایی برای جلوگیری از تمام شدن باتری ساعت مچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید