تهدیدات فضای مجازی علیه بچه ها را جدی بگیریم

به گزارش دفتر آنلاین من، خبرنگاران/قم رئیس پلیس فتا استان قم گفت: عدم توجه والدین و نظارت کافی آنان در فضای مجازی، می تواند آسیب های جبران ناپذیری بر روح و روان بچه ها و نوجوانان وارد کند .

تهدیدات فضای مجازی علیه بچه ها را جدی بگیریم

به گزارش دفتر آنلاین من به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ علی موالی اظهار کرد: ورود افراد کم سن به دنیای مجازی و به دنبال آن دسترسی به محتواهای نامناسب بعضی سایت ها به وسیله نصب فیلترشکن ها، پیامدهای جبران ناپذیری بر روح و روان بچه ها می گذارد که متاسفانه بعضی از والدین نه تنها نظارتی بر فعالیت سایبری فرزندان خود ندارند بلکه آن ها را در فضای مجازی رها نموده اند.

وی افزود: تهدیدات فضای مجازی بسیار بیشتر و متنوع تر از تهدیدات و آسیب های فضای واقعی بر علیه بچه ها است و برای پیشگیری از آسیب ها باید در استفاده از این تکنولوژی نهایت دقت و هوشمندی را به کار ببریم.

سرهنگ موالی با اشاره به اینکه امکان استفاده از سایت ها توسط بچه ها به دلیل کنجکاوی زیاد و بی تجربگی آنان بیشتر است، بیان نمود: قرار دریافت متعدد بچه ها در برابر محتواهای غیراخلاقی شبکه های اجتماعی می تواند خشونت کلامی و عملی را در آنان افزایش دهد زیرا آن ها با توجه به اقتضای سنیشان در برابر استفاده از انواع فیلترشکن ها آسیب پذیرتر هستند.

وی با تاکید بر نظارت مستمر والدین بر نحوه استفاده فرزندانشان از شبکه های اجتماعی توضیح داد: به دلیل پایین بودن سواد رسانه ای بچه ها و نوجوانان در شرایط کنونی جامعه، والدین و خانواده ها باید بیش از پیش نسبت به دسترسی فرزندانشان به دنیای مجازی نظارت کافی و حساسیت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان قم از هموطنان خواست، در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا به وسیله سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی، با ما درارتباط باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تهدیدات فضای مجازی علیه بچه ها را جدی بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدات فضای مجازی علیه بچه ها را جدی بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید