جایزه بین المللی مسعود فرزانه سال جاری به چه کسی رسید؟

به گزارش دفتر آنلاین من، پیر ون دایک (Pierre Van Dyke)، محقق ارشد موسسه تحقیقاتی هیدرو-کبک (IREQ)در 23 ژوئن جایزه مسعود فرزانه سال 2022 ،را برای یاری به مقابله با تأثیر یخ زدگی اتمسفر بر خطوط برق هوایی دریافت کرد.

جایزه بین المللی مسعود فرزانه سال جاری به چه کسی رسید؟

به گزارش دفتر آنلاین من ، این جایزه به مناسبت برگزاری کارگاه بین المللی یخبندان جوی (IWAIS) که به میزبانی دانشگاه مک گیل، از 20 تا 23 ژوئن برگزار گردید، به این محقق تعلق گرفت.

جایزه مسعود فرزانه در سال 2010 به وسیله دانشگاه کبک در شیکوتیمی (UQAC) به افتخار پروفسور مسعود فرزانه، محقق مشهور بین المللی در زمینه انتقال نیرو در منطقه ها سردسیر راه اندازی شد. تحقیقات پیشگامانه پروفسور فرزانه باعث شد UQAC به یک قطب پیشروی دنیا در این حوزه تبدیل گردد.

مسعود فرزانه یکی از دانشمندان بزرگ ایران و دنیا در زمینه برق و الکترونیک است که در پاییز 1327 در شهرکرد و در یک خانواده فرهنگی چشم به دنیا گگردده است.

پدرش مرحوم رحیم فرزانه از پیشگامان هنر عکاسی در استان چهارمحال بختیاری و پایه گذار عکاسی فرزانه در شهرکرد بود.

نام پروفسور فرزانه در لیست صد پیشگام نوآور دارای توان ایجاد تغییر در دنیا در آرشیو مجله مک لین آمده است.

این استاد بعلاوه دانشجویان و دانشمندان بسیاری تربیت نموده است. از این رو، دانشگاه UQAC برای به رسمیت شناختن همکاری های پروفسور فرزانه و نقش علمی استثنایی وی، جایزه مسعود فرزانه را در سال 2010 برای تجلیل از محققانی که در کارشان نقش یخ زدگی خطوط انتقال را در نظر گرفته باشند، ایجاد کرد.

اوایل امسال هم کتاب جدیدی از این استاد منتشر شد.

در این رابطه بیشتر .

بعلاوه برای خواندن مصاحبه اختصاصی خبر کانادا با این استاد برجسته کنید.

منبع: خبرکانادا

به "جایزه بین المللی مسعود فرزانه سال جاری به چه کسی رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه بین المللی مسعود فرزانه سال جاری به چه کسی رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید