بکار گیری مهارت های لازم برای بهبود کیفیت زندگی

به گزارش دفتر آنلاین من، کارشناس ارشد روانشناسی گفت: بکارگیری مهارت های مختلف برای بهبود کیفیت زندگی و گذر از چالش ها بسیار حائز اهمیت است.

بکار گیری مهارت های لازم برای بهبود کیفیت زندگی

عسل سینایی گفت: خودآگاهی یکی از مهارت های زندگی است، یعنی توانایی شناخت و درک احتیاج ها، نقاط ضعف، امیال، توانمندی ها، نگرش ها، باور ها، استعداد ها، اهداف، ارزش ها، خواسته ها، عادات و هر جنبه دیگری که به طرز رفتار یک فرد می نماید.

او می گوید:شناخت ازخود به افراد یاری می نماید که در شرایط سخت و بحرانی مانند موقعیت جغرافیایی و نقش اثر روانی گرما بتواند با در نظر گرفتن خود کنترلی و مدیریت احساسات خود ودیگران زندگی سالم وبا کیفیت بهتری را تجربه نمایند.

درمانگر اختلالات اضطرابی و خلقی گفت: باید بتوانیم با همدلی و همراهی با افرادی که درزندگی اجتماعی با آن ها ارتباط داریم شرایط سخت را سخت تر نکنیم.

خانم سینایی گفت: انسان ها بسته به شرایط درونی و محیطی، خلق و خویی خوب یا بد پیدا می نماید که می تواند منجر به رفتار های مثبت یا منفی و پرخاشگرایانه در آن ها گردد.

او می گوید: نمی توان تمام خصوصیات روان شناختی مردم را به آب و هوا نسبت داد، اما نمی توان منکر تاثیر شگرف آب وهوا بر رفتار مردم شد و بویژه تاثیر گرما بر روح و روان تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته این درمانگر تحقیقات بین المللی نشان داده که دمای بالای هوا نه تنها بر بدن تاثیر می گذارد بلکه بر روان نیز تاثیرگذار است. مطالعات نشان می دهد که گرما موجب می گردد افراد تمرکز خود را از دست داده و زودتر از دیگر مواقع، خسته و پرخاشگر شوند.

در شرایط بحرانی، رویکرد مناسب افراد نسبت به گرما لازم است. در افراد سالم جمعیت، اندازه قرارگرفتن در معرض گرما، ورزش، لباس (استفاده از مواد نساجی با کیفیت انتقال رطوبت خوب)، تغذیه و آبرسانی لازم است. در جمعیت افراد با بیماری های خاص و در معرض خطر، تنظیم دارو، درمان، رفتار مناسب در شرایط بحرانی در نظر گرفته شده است. در نتیجه، سبک زندگی انسان نقش مهمی در کنارآمدن با تغییرات آب وهوا و قرار گرفتن در معرض گرما دارد.

دفتر آنلاین من خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بکار گیری مهارت های لازم برای بهبود کیفیت زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بکار گیری مهارت های لازم برای بهبود کیفیت زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید