آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن را چطوری پیدا کنیم

به گزارش دفتر آنلاین من، هنگام راه اندازی دوربین IP یا تحت شبکه یکی از کارهای مهمی که باید انجام بدید پیدا کردن آیپی دوربین تحت شبکه است. در این مقاله سعی شده است به روش های مختلف آموزش دهیم که آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن را چطوری پیدا کنیم.

آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن را چطوری پیدا کنیم

در ادامه نحوه به دست آوردن و تغییر آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن را آموزش می دهیم. در این مقاله که به وسیله نمایندگی هایک پلاس تهیه شده می خوانید:

  1. پیدا کردن IP دوربین مداربسته به وسیله دستگاه NVR
  2. بدست آوردن IP دوربین به وسیله نرم افزار های اسکنر شبکه خود شرکت هایک ویژن
  3. تفاوت در نحوه پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن

1. پیدا کردن IP دوربین مداربسته هایک ویژن به وسیله دستگاه NVR

جهت بدست آوردن یا تغییر آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن در ابتدا باید وارد منوی دستگاه NVR شوید. سپس در بخش تنظیمات وارد قسمت Registration یا Remote شوید. در این بخش می توانید اقدام به شناسایی دوربین های شبکه کنید. بعلاوه در صورت احتیاج می توانید در قسمت پایین آن دوربین تحت شبکه یا IP را اضافه کنید.

در این صفحه با کلیک روی گزینه DEVICE SEARCH تمامی IP دوربین های متصل به شبکه نمایش داده می شوند. در کنار آی پی هر دوربین آیکونی وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید اقدام به تغیر آی پی دوربین به آی پی مورد نظر خود کنید. اگر IP دوربین در رنج شبکه نبود به وسیله لپ تاپ تغییر IP امکان پذیر است.

در زمان تغییر IP دقت داشته باشید از آدرس IP غیر تکراری در شبکه بهره ببرید. در صورتی که دو دوربین یا دو دستگاه دارای یک آی پی یکسان باشند، دستگاه NVR دچار خطا می گردد.

2. بدست آوردن IP دوربین به وسیله نرم افزار های اسکنر شبکه خود شرکت هایک ویژن

جهت به دست آوردن ای پی NVR هایک ویژن می توانید از نرم افزارهای مختلفی مانند انواع IP Scanner بهره ببرید. نرم افزار مخصوص دوربین هایک ویژن جهت پیدا کردن ای پی نرم افزار SADP است. پس از نصب نمودن نرم افزار SADP در کامپیوتر، دوربین مداربسته یا NVR هایک ویژن را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل نمایید.

البته اگر دوربین یا NVR هایک ویژن شما به سوئیچ شبکه متصل باشد، می توانید لپ تاپ را به جای اینکه به دوربین وصل کنید به سوئیچ شبکه وصل نمایید.

پس از اتصال نمودن لپ تاپ به سوئیچ، نرم افزار ای پی اسکنر SADP آدرس IP و بعلاوه مدل دستگاه NVR و دوربین های هایک ویژن را که به سوئیچ متصل هستند را پیدا می نماید.

در صورتی که می خواهید آدرس ای پی دوربین های مداربسته را به کلاس IP شبکه لوکال خود تغییر دهید. کافیست بر روی نرم افزار SADP کلیک راست نموده و بر روی گزینه Run As Administrator کلیک کنید. در بخش راست صفحه باز شده گزینه های مختلفی از جمله IP Address وجود دارد که می توانید آن را تغییر دهید. البته حتما توجه نمایید که ای پی دوربین ها و NVR نباید یکسان باشند.

ویژگی نرم افزار SADP

  • عوض کردن IP address دوربین و NVR هایک ویژن
  • پیدا کردن سریال دستگاه و دوربین

3. تفاوت بدست آوردن آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن به وسیله نرم افزار

نرم افزارهایی که برای بدست آوردن آی پی دوربین در دسترس هستند، عملکرد متفاوتی دارند. معمولا دوربین های مداربسته IP، نرم افزاری برای ویندوز کامپیوتر نیز دارند. تفاوت این نرم افزارها با نرم افزارهای اسکنر شبکه در چگونگی و نتیجه جستجو است. نرم افزار دوربین تنها دوربین های IP را جستجو می نماید و دستگاه های دیگر در شبکه را شناسایی نخواهد کرد.

تفاوت دیگر در ارتباط با رنج های دوربین و شبکه است. اگر دوربینی در رنج شبکه نباشد شناسایی نشده و نمی توانید به IP آن دسترسی یابید. قابلیت جستجوی شناسه یا IP دوربین در تمام رنج های شبکه بسیار کاربردی است. اگر IP کامپیوتر در رنج 2 باشد و رنج IP دوربین 56، زمانی کامپیوتر می تواند دوربین را پیدا کند که با رنج دوربین یکی باشد.

اما با نرم افزار کامپیوتر دوربین های تحت شبکه، دوربین در هر رنجی قابل جستجو و پیدا کردن است. یکی از امتیازهای این نرم افزارها در اختیار قرار دادن و دسترسی مستقیم به تصاویر و تنظیمات دوربین است. به این ترتیب می توان تصویر چندین دوربین را به طور همزمان مدیریت کرد و یا ضبط تصاویر بر روی کامپیوتر مانند NVR انجام گردد.

آموزش نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن

هنگامی که قصد دارید یک سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه هایک ویژن را راه اندازی کنید، یکی از مهمترین اقداماتی که در ابتدا باید انجام بدهیم، پیدا کردن آی پی دوربین است. در ابتدای مقاله به این سوال که چگونه آی پی دوربین مداربسته را پیدا کنیم؟ پاسخ داده شد و در ادامه نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن را آموزش خواهیم داد. بنابراین تا خاتمه همراه ما باشید.

نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن را در تصویر بالا مشاهده می کنید که آدرس آی پی دوربین هایک ویژن که به وسیله نرم افزار SADP پیدا شده، 192.168.1.64 می باشد. در مراحل بعد می توانید با زدن کادر سمت راست در برنامه SADP آدرس آی پی را به آدرس دلخواهتان تغییر بدهید. که در شکل بالا شرح داده شده است.

به عنوان مثال در حالتی که آدرس آیپی دستگاه 192.0.0.64 باشد. رنج آیپی دستگاه 192.0.0 است و برای این که بتوانیم، صفحه تنظیمات آن بشویم باید رنج آیپی لپ تاپ من 192.168.1.2 می باشد. در این حالت آدرس ایپی دوربین را می توانیم 192.168.1.64 بگذاریم.

توجه داشته باشید که در شبکه دوربین مدار بسته، هیچ دستگاهی نباید آدرس آیپی 200 داشته باشد.

نکته مهم اگر گزینه DHCP که در شکل بالا نشان داده شده است فعال کنید و اگر دوربین به مودم وصل باشد آیپی را از مودم خواهد گرفت و اگر دوربین رو به شبکه ای وصل کنید که سرور DHCP درون شبکه باشد از DHCP سرور دوربین تکت شبکه هایک ویژن آیپی را بصورت آتوماتیک دریافت می نماید.

آدرس آیپی پیش فرض دستگاه رکوردر هایک ویژن و دوربین های تحت شبکه 192.0.0.64 است.

به خاطر داشته باشید که حتما رمز عبور انتخابی برای دستگاهی که تازه خریداری نموده اید و از شما می خواهد که یک رمز به دستگاه بدهید و پسوردی که به دستگاه یا دوربین خودتون میدهید باید به میزان کافی قدرتمند باشد چرا که در صورت انتخاب رمز عبور ساده، در مراتب بعدی دستگاه اجازه ورود مجدد به تنظیمات را نخواهد داد و عملکرد سیستم دچار مشکل خواهد شد.

هایک پلاس نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن در ایران

با توجه به اهمیت بحث امنیت در محیط های زندگی و کاری، برترین کار برای تامین آن استفاده از دوربین های مداربسته با کیفیت است. از آنجا که برند هایک ویژن محصولات متنوعی را در این حوزه به بازار عرضه نموده، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید هر یک از محصولات این حوزه حتما در نمایندگی دوربین مداربسته هایک ویژن دوربین های مختلف این برند را ببینید.

برای یک انتخاب و خرید آسان پیشنهاد می کنیم به وب سایت هایک پلاس نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید و با برقراری ارتباط با بخش پشتیبانی این نمایندگی و دریافت مشاوره از کارشناسان این مرکز، دوربین مداربسته هایک ویژن مناسب محیط خود را سفارش دهید.

منبع: همشهری آنلاین

به "آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن را چطوری پیدا کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن را چطوری پیدا کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید