10 علامت که نشان می دهد تو مادر خوبی هستی

به گزارش دفتر آنلاین من، حقیقت این است که هر مادری فرق دارد و همه ما به روش های خود شگفت انگیز هستیم. شما ممکن است به کودکتان غذا های ارگانیک بدهید، در حالی که من گاهی اوقات پاپ کورن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای صبحانه مجاز می کنم. شاید بچه های شما از کودکی در تخت های خودشان می خوابند، در حالی که مال من هنوز 90 ٪ مواقع مرا کنار خودش میخوباند.

10 علامت که نشان می دهد تو مادر خوبی هستی

ما مادران خوبی هستیم که بچه هامان را عمیقا دوست داریم. در حالی که ممکن است احساس کنید در این مسئله مادری شکست می خورید، من اینجا هستم تا به شما یادآوری کنم که شما اینطور نیستید.

اما، اگر این به مقدار لازم برای شما کافی نیست، در اینجا 10 علت دیگر وجود دارد!

1. شما فریاد می زنید، اما از فریاد زدن احساس بدی دارید

بچه ها به طور هدفمند برنامه ریزی شده اند که گوش ندهند، زیرا بخش بزرگی از رشد شخصیت آن ها بر اساس تست کردن و یادگیری مرز ها و استقلال است. این بدان معنا نیست که از ما مادران به عنوان یک انسان انتظار می رود که بنشینیم و این را بپذیریم. ما در یاری به آن ها در مسیرشان همراه هستیم.

من هیچ وقت سر دخترم وقتی اشتباه می نماید فریاد نمی زنم. بیشتر اوقات، زمانی که او آغاز به سرزنش من برای چیز هایی می نماید که در کنترل من نیست، صدایم را بلند می کنم یا وقتی 745 بار از او خواسته ام کاری انجام دهد و با من بحث می نماید.

با این حال، مهم نیست علت فریاد زدنم چیست، بعد از آن همواره احساس بدی دارم. اما این چیزی است که در خصوص فرزندپروری وجود دارد - ما باید کار های سختی را انجام دهیم که گاهی اوقات دوست نداریم انجام دهیم. مادران خوب به دلایل درست فریاد می زنند - و بلافاصله احساس بدی می نمایند.

2. مهارت های مادری خود را زیر سوال می برید

اگر تعجب می کنید که آیا این کار را درست انجام می دهید، به این معنی است که به مادر خوبی بودن اهمیت می دهید.

آیا شما آن را درست انجام می دهید؟ آیا راه درستی برای مادر خوب شدن وجود دارد؟

در حالی که شما هرگز نباید خود را به خاطر نحوه پدر و مادری خود مورد شماتت قرار دهید، اما هر از چند گاهی خود را زیر سوال ببرید، صرفاً یادآور این است که شما در کوشش هستید تا مادر خوبی باشید. این به خودی خود به این معنی است که شما خوب هستید.

من دوست ندارم اینجا بنشینم و تعریف کنم که یک مادر بد چیست، اما در فکر من، این مادری است که به سادگی اهمیتی نمی دهد:که احساسات فرزندش را قبول نمی نماید. یا احتیاج ها در نظر گرفته نمیگردد.

بنابراین، اگر از خود می پرسید که آیا مهارت های مادری شما به مقدار کافی خوب است یا خیر، شما در مسیر مادر خوبی بودن قرار دارید.

3. می خواهید مادر بهتری باشید

یک مادر خوب کمبود های خود را تشخیص می دهد و سعی می نماید بهتر عمل کند؛ بنابراین وقتی متوجه می شوید که مهارت های فوق الذکر را زیر سؤال می برید، احتمالاً در پی راه هایی برای بهبود آن ها هستید.

برای مثال، دخترم خیلی زیاد یوتیوب دیدن می نماید. این تنها چیزی است که همواره سوال می کنم: آیا به دخترم اجازه می دهم خیلی زیاد YouTube دیدن کند؟

حقیقت این است که من به دخترم اجازه دادم خیلی زیاد YouTube دیدن کند. به جای اینکه در این موضوع غوطه ور شوم و خودم را به خاطر اینکه مادر خوبی نیستم سرزنش کنم، سعی می کنم راه هایی برای حل این مشکل پیدا کنم.

تصمیم گرفتم به ویدیو ها ارزش اضافه کنم. در حالی که من به طور کامل زمان او را برای دیدنی ویدیو ها نمی بندم (که فکر می کنم بهینه باشد)، اما او را مجبور می کنم مسئولیت آن ها را بپذیرد.

او آن را تا بزرگسالی ادامه خواهد داد. درست است؟ پس فقط اینکه می خواهید مادر بهتری باشید نشان میدهد مادر خوبی هستید.

4. خانه شما به هم ریخته است

نه مانند فاجعه پس از آخرالزمان درهم و برهم، بلکه مانند زندگی در آشفتگی می ماند.

وقتی به اطراف خانه ام نگاه می کنم و اسباب بازی های دخترم را می بینم که در اطراف خوابیده اند، اولین واکنش من این است که قفسه سینه ام را بچسبانم و نفسم را در یک کیسه کاغذی بکشم. خانه من باید بی نقص و مرتب باشد، درست است؟

سپس باید به خودم یادآوری کنم که این اسباب بازی های پراکنده نشان دهنده این است که فرزندم سرگرم است.

در حالی که از او انتظار می رود خودش اتاق را تمیز کند، من مطمئن می شوم که زمان بازی او را برایش ناراحت نماینده نکنم. من نمی خواهم او از اسباب بازی ها دوری کند (و به سمت تلویزیون جذب گردد) فقط به این علت که زمان بازی به معنای زمان نهایی تمیز کردن است.

این یک چیز کوچک است، اجازه دادن به اینکه خانه شما کمی به هم ریخته باشد، اما بسیار نشان دهنده درک عمیق تر و مراقبت از فرزندتان است. این بدان معناست که شما تفریح کودک خود را بر احتیاج به داشتن خانه ای بی عیب و نقص اولویت می دهید.

5. بچه ها شما برای آسایش نزد شما می آیند

وقتی دخترم پس از تعطیلی مدارس در ماه مارس به علت COVID-19 به مدرسه بازگشت، انتظار یک دوره سازگاری را داشتم.

در عرض یک ساعت پس از حضور در خانه، او به حالت بحرانی کامل رفت. او در خصوص هر چیز کوچکی که می توانست به فکرش برسد خسته، دردناک و بی حال بود.

بعد از صحبت کردن با او و آرام کردنش، به بغل من خزیده و خوابش برد. او هفت ساله است و آخرین باری که این کار را نموده است را به خاطر ندارم. بچه ها در جایی که احساس امنیت می نمایند در پی راحتی هستند. اگر با آن ها رابطه ای توأم با اعتماد و مراقبت ایجاد نموده اید، بدون توجه به سنشان به سراغ شما می آیند تا در پی آرامش باشند.

آن ها قصد ندارند آن را از یک هیولای خشمگین بی عشق و هار ببینید. اگر زمانی که درد یا ناراحتی دارند به سراغ شما می آیند، چه در لحظه یا چند ساعت بعد، پس شما مادر خوبی هستید.

6. همه چیز را به فرزندتان می دهید

شما هر چیزی را که ممکن است به فرزندتان بدهید: زمان، انرژی، زندگی شاد و سلامتی. حتی اگر این به معنای فدا کردن احتیاج های شما باشد (در این صورت، پیشنهاد می کنم به شماره 9 این فهرست توجه زیادی داشته باشید).

این یک واکنش طبیعی به مادر شدن است. در اینجا انسان های کوچکی هستند که ما خلق کردیم، حمل کردیم و بیرون راندیم - چرا نباید همه چیز را به آن ها بدهیم؟

انجام این کار برای شما عالی نیست، اما این کاری است که مادران خوب انجام می دهند البته آن ها همواره نباید این کار را انجام دهند.

7. شما سعی می کنید هر روز را عالی بسازید

مادران خوب می دانند که هر روز یک هدیه است. این به معنای جشن گرفتن و گرامی داشتن هر لحظه نیست، زیرا آن ها خیلی سریع بزرگ می شوند. این به سادگی به معنای کوشش برای ایجاد مثبت در هر روز است.

مثلا ما در رختخواب دراز کشیدیم و برای هم داستان تعریف کردیم. نکته این است که عظمت را می توان در کوچکترین لحظات یافت. مادران خوب این اتفاقات را بدون نگرانی در خصوص این که یک رابطه بزرگ است انجام می دهند. این ها خاطراتی هستند که کوچولو های شما دوست خواهند داشت.

8. روز های بدی دارید

مادران خوب آنقدر درگیر مادر کامل بودن نیستند که تمام ناراحتی های خود را سرکوب نمایند و لبخندی بر لبان خود بچسبانند تا روز را سپری نمایند.

نه، مادر های خوب روز های بدی هم دارند، چون انسان هستند.

مادران خوب به بچه ها خود می آموزند که بد نیست عصبانی و ناامید باشند و روز بدی داشته باشند. تصور کنید که این کنترل عاطفی به احساسات بچه ها اعتبار می بخشد.

با این حال، مهم است که برای بچه ها خود نیز الگوبرداری کنید که چگونه روز های بد را تحمل نمایند. نشان دادن نحوه آرامش داشتن و آرامش دادن به کودک بسیار مفیدتر از این است که به او اجازه دهید شاهد یک جنجال خشمگین باشد.

در نهایت، ما می خواهیم به بچه هایمان بیاموزیم که احساسات خوب هستند - این نحوه برخورد شما با آن ها است که تفاوت را ایجاد می نماید؛ و با اجازه دادن به خود برای داشتن روز های بد، هوش هیجانی آن ها را تقویت می کنید.

9. برای خودتان وقت می گذارید

بله، شاید مهمترین نکته کل این مقاله - مراقبت از خود است که خودخواهانه نیست. مراقبت از خود در ایجاد تعادل در زندگی و پرورش خود واقعی شما بسیار مهم است. شما نمی توانید برترین مادری باشید که می توانید باشید. شما باید به همان مقدار که از خانواده خود مراقبت می کنید مراقب خود باشید.

مادران خوب زمانی را برای مراقبت از خود و پرورش وجود کلی خود پیدا می نمایند. آن ها می دانند که برای آن ها هم لذت بردن از یک حمام خوب، فیلم گذاشتن اشکالی ندارد. آن ها می دانند که اشکالی ندارد که برای استراحت کردن و برطرف فشار، زمان تنهایی بخواهید.

ما ممکن است به خودمان برچسب مادر بزنیم، اما معنای آن صرفاً بر اساس اینکه چه کسی هستیم تعریف می گردد. پرورش فردیت ما به معنای مراقبت از خودمان است.

10. شما نمی توانید به مقدار کافی دوستت دارم بگویید

گاهی به دخترم می گویم: حدس بزن چی؟ و او پاسخ خواهد داد، می دانم، تو مرا دوست داری. علتش این است که من همواره آن را به او می گویم (احتمالاً بیشتر از آنچه واقعاً احتیاج دارم).

مادران خوب بچه ها خود را عمیقا دوست دارند و می خواهند همواره آن را بگویند. نه به این علت که احساس می نمایند مجبورند، بلکه به این علت که احساس می نمایند مجبور هستند. لازم نیست روزی 40 میلیون بار به فرزندتان بگویید که دوستش دارید. شما می دانید و آن ها هم می دانند.

تو مامان خوبی هستی، مامان!

اگر تصمیم گرفتید این فهرست را بخوانید تا مطمئن شوید که مادر خوبی هستید، بگذارید این را به شما بگویم: شما مادر خوبی هستید!

اما گاهی اوقات مادرها، احتیاج به یادآوری کوچکی دارند که (علیرغم ظاهر) ما در بزرگ کردن بچه هایمان کار فوق العاده ای انجام می دهیم.

منبع: سلامت نیوز

منبع: فرارو

به "10 علامت که نشان می دهد تو مادر خوبی هستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علامت که نشان می دهد تو مادر خوبی هستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید