چگونه آب داخل گوش را خارج کنیم؟

به گزارش دفتر آنلاین من، آیا تا به امروز آب داخل گوشتان گیر افتاده است؟ معمولاً آب داخل گوش پس از مدتی خودبه خود تخلیه می گردد؛ اما اگر این اتفاق نیفتد منجر به نوعی عفونت گوش می گردد.

چگونه آب داخل گوش را خارج کنیم؟

عفونت گوش ناشی از ورود آب به گوش، با احساس خارش، درد شدید و ناگهانی گوش تا گلو و احساس خفگی همراه است.

اما آب تنها چیزی نیست که می تواند این مشکل را تشدید کند. استفاده از ابزار ها و روش های نادرست برای باز کردن گوش و خارج کردن آب ممکن است مشکل را تشدید کند و باعث ورود باکتری های نو به گوش گردد. برای مثال شما نباید از گوش پاک کن، اتوماتیک، سوزن یا حتی انگشت خود برای خارج کردن آب داخل گوش بهره ببرید.

روش های ایمن برای خارج کردن آب داخل گوش

هیچ کس دوست ندارد در گوشش آب برود، زیرا احساس بسیار ناخوشایندی است، اما برای خارج کردن آب به طور امن و بدون آسیب رسانی بیشتر باید درک درستی از چگونگی رفتار آب داشته باشید.

جاذبه: اجازه دهید که جاذبه کار خود را انجام دهد، چرا که یکی از عملی ترین روش ها برای خارج کردن آب از گوش است. برای این کار به راحتی سر خود را به طرف شانه خم کنید و با فشار دادن و بالا و پایین کردن لاله گوش خود مجرای گوش را باز کنید تا آب بیرون بیاید.

مکش: سر خود را به یک طرف خم نموده و کف دست را محکم بر روی گوش خود بگذارید تا یک حالت مکش ایجاد گردد و سپس به سرعت بردارید. چندین بار این کار را تکرار کنید. این کار باعث ایجاد مکش در گوش و خروج آب از گوش می گردد.

تبخیر: متخصصین استفاده از سشوار را توصیه می نمایند. برای این منظور تنظیمات سشوار را در پایین ترین درجه بگذارید و آن را با کمی فاصله از گوش خود قرار دهید و به آرامی عقب و جلو بکنید. این کار باعث تبخیر آب به دام افتاده در گوش شما می گردد. بهتر است هنگام گرفتن سشوار به گوش، لاله گوش خود را نیز بالا و پایین کنید تا گرمای سشوار کاملاً به گوشتان نفوذ کند.

استفاده از روش فتیله: همچون تلفن همراه که اگر به طور تصادفی در آب افتاد می توانید با قرار دادن آن در یک کیسه برنج، نجاتش دهید، فتیله گذاری نیز ممکن است برای حذف آب از گوش به کار آید.

پس از استحمام از یک حوله خشک یا پارچه تمیز برای تمیز کردن گوش های خود بهره ببرید. استفاده از پارچه گرم تا داغ به عنوان کمپرس روی گوش نیز برای خروج آب و تسکین درد مفید واقع می گردد.

تبخیر و جلوگیری از عفونت: الکل و سرکه را به یک اندازه با هم ترکیب نموده و در یک قطره چکان استریل بریزید. سپس 3 تا 4 قطره از آن را در گوش خود بریزید. این کار علاوه بر تبخیر و تخلیه آب باعث جلوگیری از رشد باکتری ها نیز می گردد.

ترکیب آب و هیدروژن پروکسید: آب و هیدروژن پروکسید را به یک اندازه با هم ترکیب نموده و مانند روش قبل با یک قطره چکان داخل گوش خود بریزید. این کار باعث تخلیه شدن آب به دام افتاده در گوش می گردد.

اگر از قبل عفونت گوش دارید یا قسمتی از پرده گوشتان سوراخ است، گزینه های مربوط به چکاندن قطره توصیه نمی گردد.

منبع: فوت و فن

به "چگونه آب داخل گوش را خارج کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه آب داخل گوش را خارج کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید