نانوذرات به عنوان ردیاب هوشمند در چاه های زمین گرمایی استفاده شدند

به گزارش دفتر آنلاین من، انرژی زمین گرمایی به انرژی حرارتی موجود در زیر پوسته زمین گفته می گردد که یکی از منابع انرژی های تجدید پذیر است. به تازگی در یکی از پروژه زمین گرمایی تگزاس از نانوذرات به عنوان ردیاب های هوشمند استفاده شده است.

نانوذرات به عنوان ردیاب هوشمند در چاه های زمین گرمایی استفاده شدند

به گزارش گروه استان های دفتر آنلاین من، انرژی زمین گرمایی به انرژی حرارتی موجود در زیر پوسته زمین گفته می گردد که یکی از منابع انرژی های تجدید پذیر است. به تازگی در یکی از پروژه زمین گرمایی تگزاس از نانوذرات به عنوان ردیاب های هوشمند استفاده شده است.

در این پروژه یک ردیاب نانوذره ای در چاه های نفت و گاز مورد استفاده قرار گرفته است، پروژه زمین گرمایی که در مقیاس تجاری در جنوب تگزاس آزمایش می گردد. در مقاله ای که در World Oil منتشر شده است، در خصوص برنامه های استفاده از ردیاب های نانوذرات با وضوح فوق العاده بالا و هوشمند برای نقشه برداری ارتباطات چاه های گرمایی در جنوب تگزاس، بحث می نماید. چاه آب بلوط 1 (WO-1) اولین توسعه زمین گرمایی تجاری در مقیاس تجاری در تگزاس خواهد بود.

در اوایل امسال، شرکت شرکای کرایتریون انرژی (Criterion Energy Partners) از وزارت انرژی آمریکا یاری اقتصادی دریافت کرد. این شرکت قصد داشت از این بودجه برای تحقیق و توسعه فناوری کربن زدایی صنعتی با مشارکت شهر بای تاون و بعلاوه انکوباتور تجاری Bay TechWerx استفاده کند.

یکی دیگر از جنبه های جالب این پروژه این است که ردیاب هوشمند که قبلاً به طور گسترده برای رصد جریان چاه های نفت و گاز غیرمتعارف استفاده شده، در این پروژه در انتقال فناوری های نفت و گاز به بخش زمین گرمایی استفاده می گردد. نانوذرات خنثی اختصاصی برای دقت تشخیص زیر اتمی فرموله شده اند که سطح بالایی از دقت را در شناسایی منطقه ها مختلف و نقشه برداری ارتباطات بین چاه ها را ممکن می سازد. این کار با ادغام تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و ترسیم سه بعدی جریان مخزن برای ارائه نتایج دقیق، کالیبره شده و ارزان تشخیص چاه انجام می گردد.

برنامه های آینده برای این پروژه در تگزاس جنوبی شامل راه اندازی نیروگاه زمین گرمایی چرخه رنکین آلی (ORC) مقیاس پذیر 20 مگاواتی است. با ارزیابی مثبت از پتانسیل سایت، می توان بیش از 75 چاه اضافی را در این منطقه حفر کرد تا زمینه را برای توسعه بیشتر در تگزاس فراهم کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانوذرات به عنوان ردیاب هوشمند در چاه های زمین گرمایی استفاده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات به عنوان ردیاب هوشمند در چاه های زمین گرمایی استفاده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید