کدام دوره آموزش تعمیرات پرینتر دوره کامل تری است؟

به گزارش دفتر آنلاین من، تعمیرات انواع پرینتر یکی از مشاغل پرعایدی و پول ساز فنی می باشد. اگر به مهارت های این حرفه مسلط شوید و بتوانید بعد از گذراندن آموزش تعمیرات پرینتر، انواع مختلف این دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنید می توانید عایدی بسیار بالایی از این شغل به دست بیاورید. اما سوالی که کارآموزان زیادی از ما می پرسند این است که کدام دوره آموزش تعمیرات پرینتر کامل تر و جامع تر است؟ هم اکنون دوره های فنی زیادی در آکادمی های مختلف نه فقط در سطح تهران، بلکه در کل کشور برگزار می شوند. پیدا کردن یک دوره کامل و جامع که تمامی مباحث مورد احتیاج برای تعمیرات پرینتر را به شما آموزش دهد، اولین و مهم ترین قدم شما در راه تبدیل شدن به یک تعمیرکار پرینتر است. در این مقاله ویژگی هایی که یک دوره آموزش پرینتر اصولی باید داشته باشد را معرفی می کنیم. شما می توانید با آنالیز این موارد در آکادمی های مختلف، برترین دوره موجود را انتخاب نموده و در آن شرکت نمایید.

کدام دوره آموزش تعمیرات پرینتر دوره کامل تری است؟

چرا باید تعمیرات پرینتر را یاد بگیریم؟

علاقه مندان به یادگیری مشاغل فنی، به خصوص کسانی که قصد شرکت در دوره های آموزش تعمیرات پرینتر را دارند، قبل از هر چیز می خواهند در خصوص بازار کار و آینده این حرفه بدانند. آیا بازار کار تعمیرات پرینتر رونق دارد؟ آیا با یادگیری این حرفه و ارائه خدمات تعمیراتی برای انواع مختلف پرینتر می توان به عایدی بالایی دست پیدا کرد؟ آیا در آینده می توان روی این شغل به عنوان یک شغل دائمی حساب کرد؟ سوالاتی نظیر این در فکر هر کسی است که در ابتدای راه ورود به بازار تعمیرات پرینتر می باشد. برای کسانی که مدت هاست در این بازار مشغول به کار هستند پاسخ دادن به این سوالات کار مسئله ای نیست. اما افرادی که هنوز این حرفه را یاد نگرفته اند قبل از هر چیز می خواهند بدانند که چا باید آموزش تعمیرات پرینتر را بگذرانند؟

برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا باید با پرینترها آشنایی پیدا کنیم. پرینتر یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر است که کار آن چاپ اسناد متنی و تصویری از کامپیوتر به روی کاغذ است. اختراع اولین پرینترها به چند دهه قبل برمی گردد اما در همین مدت کوتاه این دستگاه ها پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اند. در ابتدا پرینترها را تنها در شرکت ها و موسسات بزرگ می توانستید پیدا کنید. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی، نحوه ساخت این تجهیزات نیز تحت تاثیر نهاده شد و پرینترهایی کوچکتر و ارزان تر وارد بازار شد. زمانی رسیده بود که پرینترها فقط متعلق به شرکت های بزرگ نبودند و بسیاری از شرکت های کوچک و دفاتر فنی و اداری هم از آن ها استفاده می کردند. امروزه استفاده از پرینتر از این هم پیش تر رفته است و این دستگاه ها را علاوه بر شرکت ها و سازمان های بزرگ و کوچک، در خانه بیشتر افراد نیز می توانید پیدا کنید. توسعه استفاده از پرینتر یکی از دلایلی است که بازار کار تعمیرات پرینتر را رونق داده است. هر روزه تعداد زیادی از این دستگاه ها احتیاج به تعمیرات پیدا می نمایند. از طرفی تعداد تعمیرکارانی که واقعا حرفه ای باشند و بتوانند انواع مختلف پرینتر را تعمیر نمایند زیاد نیست. به همین دلایل می توان گفت کارآموزانی که در یادگیری و تمرین جدیت داشته باشند می توانند از این بازار عایدی خوبی کسب نمایند.

از طرفی پرینترها در انواع و مدل های مختلفی ساخته می شوند. دو نوع اصلی پرینترها به سیاه و سفید و رنگی تقسیم می شوند. می توان گفت این دستگاه ها بدون توجه به نحوه کارکردشان، یا در چاپ سیاه و سفید موجود هستند و یا در چاپ رنگی. استفاده از پرینترهای سیاه و سفید بسیار مرسوم است و پرینترهای رنگی که قیمت بالاتری هم دارند، در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال در عکاسی ها برای چاپ عکس از پرینترهای رنگی استفاده می گردد.

اما انواع اصلی پرینتر را باید به سه نوع سوزنی، جوهر افشان و لیزری تقسیم نمود. پرینترهای سوزنی که بیشتر در بانک ها و موسسات اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرند از انواع قدیمی پرینترها می باشند. این دستگاه ها قیمت پایینی دارند اما به علت کیفیت چاپ و کارکرد متفاوتی که دارند معمولا در ادارات و خانه ها از آن ها استفاده نمی گردد. در عوض پرینترهای لیزری موارد استفاده بسیار زیادی دارند. در بیشتر شرکت ها و سازمان ها و دفاتر اداری بزرگ و کوچک از این پرینترها استفاده می گردد. بعلاوه افراد زیادی برای مصارف شخصی در خانه و محل کار خود پرینترهای لیزری را خریداری می نمایند. پرینترهای لیزری قیمت مناسبی دارند و کیفیت چاپ آن ها برای بیشتر افراد رضایت بخش است. اما بعضی از مشاغل احتیاج به کیفیت چاپ بسیار بالا دارند. در این حالت باید از پرینتر جوهر افشان استفاده کرد. پرینترهای جوهر افشان با کیفیت ترین نوع پرینترها می باشند که با توجه به قیمت بالایی که دارند تنها به وسیله سازمان ها و شرکت هایی مورد استفاده قرار می گیرند که هم توان پرداخت هزینه های آن را دارند و هم احتیاج مبرمی به چاپ با کیفیت دارند.

علاوه بر مواردی که گفته شد، پرینترها انواع دیگری نیز دارند. پرینتر عکاسی، چند منظوره، حرارتی، صنعتی، قلمی، بارکد و… تنها بخشی از انواع مختلف پرینترها هستند. تنوع بالا در انواع پرینتر به علت کاربردهای متفاوتی است که این دستگاه دارد. و این تنوع بالا خود نشانگر استفاده افراد زیادی در حوزه های مختلف از دستگاه پرینتر است. هر چه افراد بیشتری از این دستگاه استفاده نمایند، بازار تعمیرات آن رونق بیشتری دارد. و این مساله در خصوص پرینتر بسیار صادق است. بنابراین شما به عنوان یک تعمیرکار پرینتر باید نحوه عیب یابی و تعمیرات انواع مختلف پرینتر را هم بلد باشید تا بتوانید عایدی خود را در این بازار افزایش دهید.

برای ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات تلویزیون به وب سایت مجتمع فنی ملی مرکز به آدرس http://amouzeshtamirat.com مراجعه کرده و یا با شماره 09191080287 تماس بگیرید.

بهترین دوره آموزش تعمیرات پرینتر چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد، دوره آموزش تعمیر پرینتر می تواند شما را به سمت یک شغل پول ساز راهنمایی کند. اما سوال اصلی هنوز پابرجاست: یک دوره آموزش تعمیر پرینتر چه ویژگی هایی باید داشته باشد. اگر قصد یادگیری کامل را داریم، باید تمامی اصول و استانداردها را در نظر بگیریم.

آموزش به صورت عملی

اولین و مهم ترین ویژگی یک کلاس اصولی آموزش تعمیرات پرینتر، عملی بودن آن است. آموزش عملی و پروژه محور علاوه بر کلاس تعمیر پرینتر باید در تمامی کلاس ها و دوره های فنی رعایت گردد. از آنجا که کارآموزان باید پس از دوره به تعمیر این دستگاه ها بپردازند، بهتر است در حین دوره مباحث فنی را در حال کار بر روی دستگاه های مختلف یاد بگیرند. این روش آموزشی شما را به بهترین نحو برای ورود به بازار کار آماده می نماید.

برگزاری دوره به صورت صفر تا صد

آموزش تعمیرات پرینتر یک دوره فنی است. به همین علت نباید احتیاجمند تحصیلات دانشگاهی باشد. از طرفی اگر شرکت در این دوره پیش احتیاجهای فنی دیگری هم داشته باشد، بسیاری از کارآموزان امکان شرکت در آن را نخواهند داشت. از این رو این دوره ها باید به صورت صفر تا صد برگزار گردد و تمامی مباحث از سطح پایه و مقدماتی تا سطح پیشرفته آموزش داده شوند. به عنوان مثال آشنایی با دستگاه های پرینتر، انواع آن ها، نوع کارکرد و تکنولوژی به کار رفته در هر کدام از انواع پرینترهای سوزنی، لیزری و جوهر افشان و بعلاوه قطعات تشکیل دهنده این دستگاه باید به طور کامل برای کارآموز تشریح شوند تا درک خوبی از پرینتر به دست بیاورد.

انتخاب اساتید از بین تعمیرکاران حرفه ای پرینتر

یکی از موضوعات مهم در برگزاری دوره های آموزش تعمیر پرینتر، استاد دوره است. اگر استاد یا مربی دوره یک تعمیرکار پرینتر حرفه ای و با تجربه باشد، اندازه یادگیری شرکت نمایندگان به طرز چشمگیری افزایش پیدا می نماید. استادی که تسلط کاملی بر موضوع داشته باشد و بتواند مفاهیم را به بهترین وجه به کارآموزان انتقال دهد، برای دوره های فنی مانند دوره تعمیر پرینتر بهترین انتخاب است.

سرفصل های کامل و جامع

برای اینکه بتوانید پس از گذراندن دوره آموزش تعمیرات پرینتر به عنوان یک تعمیرکار حرفه ای وارد بازار کار شوید باید بر تمامی جنبه های این شغل تسلط داشته باشید. یعنی باید تمامی پرینترها را بشناسید، نحوه عملکرد آن ها را بدانید و تفاوت های میان انواع پرینتر را درک کنید. بعلاوه باید قادر باشید عیب و ایرادات پرینتر را به طور کامل پیدا کنید تا بتوانید دست به تعمیر آن بزنید. تعمیرات در بیشتر مواقع با تعویض بعضی از قطعات سر و کار دارد، بنابراین باید با نحوه تعویض کردن قطعات مختلف پرینتر نیز آشنا شده باشید. از طرفی پرینترها را شرکت ها و برندهای مختلفی فراوری می نمایند و هر شرکت به شیوه خود دست به ساخت این دستگاه می زند. بنابراین باید با پرینترهای ساخت شرکت ها و برندهای متفاوت آشنا باشید و بتوانید تمامی آن ها را مورد تعمیر قرار دهید. یک دوره جامع و کامل به شما یاری می نماید تمامی این موارد را به صورتی عملی یاد گرفته و هنگام انجام کار تعمیرات اجرا کنید.

محیط آموزشی حرفه ای

یکی از مواردی که در یادگیری کارآموزان تاثیر به سزایی دارد، حرفه ای بودن محیط آموزشی است. اگر دوره آموزش تعمیرات پرینتر را در یک کارگاه مجهز و پیشرفته بگذرانید با سرعت بیشتری مباحث را یاد می گیرید. از طرفی برای تعمیرات این دستگاه ها باید به ابزار تعمیراتی مدرن و به روز نیز مجهز باشید. از این رو کارگاهی که در آن تعمیرات پرینتر را می آموزید باید از پیشرفته ترین و مدرن ترین تجهیزات و ابزارها برای آموزش دادن به شما استفاده کند. متاسفانه بعضی از آکادمی ها این نکته را نادیده می گیرند. پس قبل از شرکت در هر دوره حتما از تخصصی بودن محیط آموزشی آن آکادمی مطمئن شوید.

ارائه مدرک معتبر فنی و حرفه ای

وقتی که دوره آموزش تعمیرات پرینتر را با موفقیت می گذرانید، آکادمی باید به شما مدرک معتبر فنی و حرفه ای اعطا کند. این مدرک با اعتباری که دارد می تواند برای استخدام شدن در شرکت های مختلف به شما یاری کند. بعلاوه اگر قصد گرفتن وام یا جواز کسب و کار دارید می توانید با استفاده از مدرک فنی و حرفه ای خود این کار را انجام دهید.

فراهم کردن امکانات رفاهی به وسیله آکادمی

بسیاری از آکادمی های فنی در شهر تهران قرار دارند. این در حالی است که شرکت نمایندگان در دوره های آموزشی، به خصوص دوره آموزش تعمیرات پرینتر، از شهرهای دور و نزدیک به تهران مراجعه می نمایند. یک آکادمی حرفه ای برای شرکت نمایندگان خود امکانات رفاهی مانند خوابگاه را در نظر می گیرد و کارآموزان خود را به خوابگاه هایی که مطمئن بوده و زیر نظر آکادمی باشد معرفی می نماید. بعلاوه نزدیک بودن محل آکادمی به وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و بی آر تی برای بسیاری از کارآموزان اهمیت بالایی دارد.

پشتیبانی کامل

در نهایت آخرین ویژگی یک دوره آموزش تعمیرات پرینتر، پشتیبانی کارآموزان است. هرچه پشتیبانی قوی تر باشد، کارآموزان با خیال راحت تری در دوره شرکت می نمایند. چرا که می دانند در صورت وجود سوال یا مشکل می توانند به استاد خود دسترسی داشته باشند و ابهامات خود را رفع نمایند.

معرفی بهترین آکادمی برای یادگیری تعمیرات پرینتر

حال که ویژگی های یک دوره استاندارد و اصولی برای آموزش تعمیرات پرینتر را معرفی کردیم، راحت تر می توانید آکادمی مورد نظر خود را پیدا کنید. اما برای اینکه کار را برای شما از این هم آسان تر کرده باشیم، یکی از معتبهترین و قدیمی ترین آکادمی های فنی در تهران را به شما معرفی می کنیم. مجتمع فنی ملی مرکز از آکادمی های باتجربه در زمینه برگزاری دوره های آموزش تعمیرات پرینتر می باشد. این مرکز آموزشی هر ساله دوره های فنی زیادی را زیر نظر بهترین اساتید و تعمیرکاران ایرانی برگزار می نماید.

برای ثبت نام در دوره آموزش تعمیرات تلویزیون به وب سایت مجتمع فنی ملی مرکز به آدرس http://amouzeshtamirat.com مراجعه کرده و یا با شماره 09191080287 تماس بگیرید.

منبع: اتاق

به "کدام دوره آموزش تعمیرات پرینتر دوره کامل تری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام دوره آموزش تعمیرات پرینتر دوره کامل تری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید