قرارداد 630 واگن قطار آلومینیومی مشکل تأمین اقتصادی دارد، دولت سیزدهم مشخص تکلیف کند

به گزارش دفتر آنلاین من، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: قرارداد تأمین 630 واگن آلومینیومی برای شهر تهران هنوز به نتیجه نرسیده است.

قرارداد 630 واگن قطار آلومینیومی مشکل تأمین اقتصادی دارد، دولت سیزدهم مشخص تکلیف کند

علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در تبادل نظر با خبرنگار، اظهار کرد: دو قرارداد واگن سازی مترو داریم که یک مورد آن میان سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و واگن سازی تهران در سال 97 منعقد شد که موضوع آن تأمین 630 واگن آلومینیومی برای تهران است، اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: برای ورود اولین سری قطار های این قرارداد 27 ماه زمان احتیاج است که وارد تهران گردد، اما اخیرا برای عملیاتی شدن آن مسئله ای رخ داد، 15 درصد قرارداد خارجی باید به وسیله ایران تأمین گردد، به همین علت مقرر شد این اندازه به وسیله صندوق توسعه ملی تأمین گردد، اما متاسفانه در قانون بودجه 1400 آن را حذف کردند و در حال حاضر وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه هیچ منبعی برای تأمین 15 درصد ندارند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تأکید کرد: باید دولت سیزدهم این مشکل را مشخص تکلیف کند تا منبعی برای 15 درصد فراهم گردد، طبیعتا با برطرف مشکل، تا سرانجام 1400 قرارداد فعال می گردد و واگن ها به تهران می رسند.

امام گفت: قرارداد بعدی مربوط به 105 دستگاه واگن فولادی است که از نظر تأمین منابع در حال دادن پیش پرداخت هستیم، زیرا تجربه قطار ملی را داریم، در نتیجه از همان تجربه استفاده کردیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قرارداد 630 واگن قطار آلومینیومی مشکل تأمین اقتصادی دارد، دولت سیزدهم مشخص تکلیف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد 630 واگن قطار آلومینیومی مشکل تأمین اقتصادی دارد، دولت سیزدهم مشخص تکلیف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید