قابلیت های اندروید 15 لو رفت، عکس

به گزارش دفتر آنلاین من، اندروید 15 با قابلیت جدیدی به کاربران امکان می دهد ازطریق آرشیو اپلیکیشن ها، فضای ذخیره سازی را مدیریت نمایند.

قابلیت های اندروید 15 لو رفت، عکس

به گزارش خبرگزاری دفتر آنلاین من ، این روزها برترین گوشی های پرچم دار با فضای ذخیره سازی کافی عرضه می شوند تا به راحتی صدها نرم افزار اندرویدی، عکس، فیلم و فایل های دیگر را ذخیره نمایند. از طرفی برای بسیاری از کاربران که مدل های پایه را با فضای ذخیره سازی کم خریداری می نمایند، حذف برنامه های کم کاربرد می تواند فضای زیادی را آزاد کند؛ اما درعین حال باعث ایجاد مشکلاتی هنگام نصب مجدد و راه اندازی آن ها در آینده می گردد.

براساس گزارش زومیت، طبق گزارشی نو اندروید 15 به شما امکان می دهد برنامه های بدون استفاده را به جای حذف، آرشیو کنید. در اوایل سال 2022، گوگل از ویژگی آرشیو و بایگانی برنامه ها رونمایی کرد که به کاربران اجازه می دهد با حذف بخش هایی از یک برنامه به جای حذف کامل، حدود 60 درصد از فضای ذخیره سازی را که به وسیله برنامه ها اشغال شده است، آزاد نمایند.

قابلیت نو از فرمت App Bundle یا بسته اپلیکیشن که گوگل پلی برای توزیع برنامه ها استفاده می نماید، بهره می برد. هنگامی که توسعه دهندگان یک برنامه، فایل اپ باندل را برای ارسال به گوگل پلی فراوری می نمایند، ابزارهای توسعه دهنده گوگل یک فایل نصب APK اضافی به نام Archived APK را ارائه می دهند.

فایل APK آرشیوشده نسخه ای فشرده از برنامه پایه است که هنگام بایگانی برنامه از گوگل پلی نصب می گردد. فایل آرشیوی بسیار کوچک و فقط حاوی لوگو اصلی برنامه و کدی است که به گوگل پلی امکان می دهد با کلیک روی آن، برنامه اصلی را بازیابی کند.

از آن جایی که فایل APK بایگانی شده دارای امضای مشابه برنامه اصلی است، می توان آن را بدون پاک کردن داده ها روی نسخه اصلی نصب کرد.

درحال حاضر آرشیو برنامه ها به عنوان یکی از ویژگی های فروشگاه گوگل پلی وجود دارد، نه خود سیستم عامل اندروید. بنابراین نمی توانید برنامه ها را به وسیله تنظیمات اندروید، بایگانی یا بازیابی کنید. بدین ترتیب سایر فروشگاه های اندروید باید رابط کاربری خود را ایجاد و قابلیت آرشیو برنامه را پیاده سازی نمایند.

نسخه داخلی آرشیو برنامه های اندروید به شما امکان می دهد برنامه ها را به صورت دستی بایگانی و بعلاوه انتخاب کنید که آیا سیستم عامل به طور اتوماتیک برنامه های اضافی را بایگانی کند یا خیر.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "قابلیت های اندروید 15 لو رفت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت های اندروید 15 لو رفت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید