فرمول حضور خارجی ها در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

به گزارش دفتر آنلاین من، شبکه اماراتی به تغییرات احتمالی در لیگ قهرمانان آسیا 2022 پرداخت که در صورت اعمال قوانین نو کار باشگاه های ایرانی سخت خواهد شد.

فرمول حضور خارجی ها در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد

به گزارش گروه ورزشی دفتر آنلاین من، مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2022 قرار است از اردیبهشت ماه 1401 برگزار شود و در این فصل از رقابت های آسیایی از ایران تنها فولاد و سپاهان حضور دارند و استقلال و پرسپولیس از حضور در بازی ها محروم هستند.

شبکه دبی اسپورت شب گذشته در یک میزدگرد اختصاصی دست به افشاگری زد و از تغییرات احتمالی در مسابقات پیش رو لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

طبق اعلام منابع خاص این شبکه معتبر اماراتی اولین و مهمترین تغییر در فرمت پیش رو که به شدت به ضرر باشگاه های کشورمان است احتمال رقابت باشگاه های شرق و غرب آسیا از مراحل حذفی است.

در حال حاضر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب و شرق برگزار می شود و از هر منطقه یک فینالیست به مرحله نهایی می رسد تا قهرمان از میان این دو تیم معین شود اما با قانون تازه در لیگ قهرمانان آسیا دیگر تیم های غرب آسیا باید از مرحله حذفی مقابل شرقی ها قرار بگیرند. با توجه به قدرت تیم های باشگاهی شرق آسیا رقابت برای غربی ها سخت خواهد شد.

همچنین این رسانه اماراتی خبر داد فرمول استفاده از بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا 2022 به شکل 5+1 خواهد شد. یعنی هر تیم می تواند با 5 بازیکن خارجی و یک آسیایی وارد زمین بازی شود.

البته این رسانه در ادامه تاکید کرد باشگاه ها می توانند طبق قانون لیگ کشورمان هر چه تعداد بازیکنان خارجی داشته باشند به لیگ قهرمانان بیاورند ولی در زمین بازی باید تابع فرمول 5+1 باشند.

این قانون نیز به ضرر نمایندگان ایران است و بیشترین منفعت را از این قانون عربستان می برد. چون لیگ عربستان اکنون مجاز به جذب 7 لژیونر خارجی برای هر تیم است و عربستانی ها با تمام قوا وارد میدان رقابت های آسیایی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فرمول حضور خارجی ها در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمول حضور خارجی ها در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید