عودت کامل پول بلیت پرواز های هند و پاکستان به مسافران، انجام پرواز های ترکیه با کمتر از 5 درصد ظرفیت

به گزارش دفتر آنلاین من، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به لغو پروازها بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان، گفت: پول بلیت در این مسیرها که از قبل اخذ شده بود، با لغو این پروازها به صورت کامل به مسافران عودت داده می گردد.

عودت کامل پول بلیت پرواز های هند و پاکستان به مسافران، انجام پرواز های ترکیه با کمتر از 5 درصد ظرفیت

به گزارش گروه مالی دفتر آنلاین من، ابوالقاسم جلالی با اشاره به لغو پروازها بین ایران و هندوستان و ایران و پاکستان به دلیل شیوع شدید کرونا در هندوستان، تأکید کرد: مجوزهای پرواز بین ایران و هند و ایران و پاکستان لغو شده است و هیچ آژانسی هم مجوز ارائه بلیت در این جهتها ندارد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری درباره شرایط مسافرانی که از قبل بلیت در این جهتها گرفته اند، بیان نمود: همان گونه که اعلام شد، مجوزهای پرواز بین ایران و هند و ایران و پاکستان لغو شده است، بنابراین اگر مسافری از قبل بلیت تهیه نموده باشد، پول کامل بلیت (بدون اخذ جریمه) به آنها عودت داده می گردد.

انجام پروازهای ترکیه با کمتر از 5 درصد ظرفیت

وی در پاسخ به این سوال که با وجود اعمال محدودیت در پروازهای ترکیه به دلیل شیوع شدید کرونا در این کشور چرا کماکان بعضی آژانس ها تبلیغات گردشگری در جهت ترکیه انجام می دهند؟ گفت: پس از شیوع شدید کرونا در ترکیه با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای ترکیه بسیار محدود شد و دو طرف پروازهای روزانه خود را کاهش دادند، در حال حاضر فقط 5 درصد ظرفیت پروازهای ایران و ترکیه انجام می گردد و حتی می توان گفت، این رقم کمتر از 5 درصد است.

لازم به ذکر است اخیراً رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران طی نامه ای به مدیران عامل شرکت ها و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی تاکید نموده است: با عنایت به عدم لغو پروازها در جهت ترکیه و احتیاج مسافران به خدمات اقامتی و ترانسفر در کشور مذکور، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری به منظور جلوگیری از سرگردانی مسافران در مقصد مجاز به فروش خدمات مورد احتیاج آنها اعم از هتل و ترانسفر فرودگاهی هستند.

این موضوع واکنش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری را در بر داشت و در این باره گفت: پروازهای توریستی به ترکیه ممنوع است و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید پیگیر تخلف آژانس های مسافرتی در تبلیغ تور ترکیه باشد.

به گفته محمدحسن ذیبخش، با وجود تبلیغات آژانس های مسافرتی برای تور ترکیه، تخفیف روی سفر به ترکیه به دلیل تعطیلی و قرنطینه شهرهای ترکیه جذابیتی برای گردشگران ندارد و اکنون فقط پروازهای ضروری و تجاری در جهت ترکیه در حال اجرا است.

با این حال وی از اخطار به دفاتر خدمات مسافرت هوایی بابت فروش بلیت پرواز در جهتهای ممنوعه اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عودت کامل پول بلیت پرواز های هند و پاکستان به مسافران، انجام پرواز های ترکیه با کمتر از 5 درصد ظرفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عودت کامل پول بلیت پرواز های هند و پاکستان به مسافران، انجام پرواز های ترکیه با کمتر از 5 درصد ظرفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید