صادرات روزانه 20 هزار تن محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای همسایه

به گزارش دفتر آنلاین من، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران به عنوان کریدور کشاورزی شناخته می گردد و روزانه 20 هزار تن محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه شمالی دریای خزر صادر می گردد .

صادرات روزانه 20 هزار تن محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای همسایه

به گزارش خبرنگاردفتر آنلاین مندفترمازندران درساری، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آیین افتتاح همزمان طرح های کشاورزی که در روستای آهنگرکلا شهرستان آمل برگزار گردید، هزینه اجرای آنها را 252 میلیارد و 637 میلیون تومان بیان کرد.

عزیزالله شهیدی فر با اعلام این که 80 درصد این طرح ها در زمینه پرورش گل و گیاه گلخانه ای است، اضافه کرد که با بهره برداری از آنها برای 423 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی شرح داد: طرح های بهره برداری شده شامل شامل 16 واحد گلخانه با اعتباری بالغ بر 99 میلیارد و 580 میلیون تومان، 24 پروژه آب و خاک با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 657 میلیون تومان، 13 پروژه صنایع کشاورزی با اعتباری 105 میلیارد و 300 میلیون تومان و 6 پروژه بخش دام وطیور با اعتباری بیش از 30 میلیارد و 100 میلیون تومان است.

شهیدی فر گفت: مازندران 2.5 درصد اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد ولی به خاطر خاصلخیزی و بی همتا بودن خاکش همراه با سیاست گذاری درست، سالانه هشت میلیون تن محصول برداشت می نماید که نزدیک به 10 درصد ارزش اضافه کرده مالی محصولات کشور است.

وی اضافه کرد: مازندران به عنوان کریدور کشاورزی شناخته می گردد و روزانه 20 هزار تن از محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه شمالی دریای خزر صادر می گردد.

شهیدی فر با اعلام این که مازندران رتبه نخست فراوری برنج کشور را در اختیار دارد، گفت: در حال حاضر با ذخیره سازی بیش از 200 هزار تنی برنج که معادل نیمی از ذخایر کشور است، مازندران به پایگاه مطمئنی برای تامین امنیت غذایی کشور تبدیل شده است.

وی از رتبه داری مازندران در صنعت پرورش طیور هم سخن گفت و گفت: مازندران در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در این صنعت داشته و ماه گذشته جوجه ریزی در استان به 14 میلیون و 600 هزار قطعه رسیده که رکوردشکنی در کشور محسوب می گردد.

شهیدی فر بعلاوه تاکید نمود که مازندران به خاطر تامین نیمی از احتیاج گوشتی مرکز، نقش زیادی در امنیت غذایی مرکز ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "صادرات روزانه 20 هزار تن محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای همسایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات روزانه 20 هزار تن محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای همسایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید